Spring naar bijdragen

Zondag 3 oktober 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemiddag frummers op deze druilerige zondag. 
Niet bijgelezen, en ik weet ook nog niet of ik dat wel ga doen. 
Na een heel drukke week mag ik nu heerlijk lui op de bank met een grote pot thee en een lekker boek. 
Ik ben moe, zal vast wel even lekker de oogjes voelen dichtvallen. 
Maar niet voordat ik toch even wat te drinken heb neergezet hier. 

image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png
Overigens vind ik die trend om een klein glaasje drank bij de koffie te serveren bij een kapper idioot. 
Loop je op klaarlichte dag na het kappersbezoek nog even de super binnen met een dranklucht om je heen, jakkes... :wacko:
Heel goed en verstandig dat je ervoor hebt gepast Claudius... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Cafés zoek ik niet meer op. Waarom zou ik? Er zijn zoveel andere plaatsen, waar je mensen kunt ontmoeten,of vind je het dienstertje soms aardig @Claudius. Dat ze jou verhalen aanhoort, hoort deels bij haar werk. Is er nu echt niets anders om heen te gaan, als naar een kroeg.

Alle raadgevingen zijn welkom hoor. Thuis zitten piekeren? Op een regendag zoals de deze zijn er niet veel alternatieven. Ik moet toegeven het is een deel van mijn probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zijn er op zondag weinig mogelijkheden om er op uit te gaan in jouw woonplaats @Claudius
Maar doordeweeks lijkt me toch dat er wel één en ander te doen zou moeten zijn. Sport, allerleis soorten, cursussen op allerlei gebied, creatieve clubjes, noem maar op. 
En dan misschien op zo'n druilerige zondag lekker binnen blijven met een goed boek, misschien een hobby waar je mee aan de slag kunt??? 

Inmiddels zitten we al op dag 3 van oktober.... stoptober voor enkelen onder ons. . 
Ik hoop dat jullie het volhouden. 
Het is het zó waard. Niet meer die dwang voelen, niet meer in paniek nog snel even peuken halen. 
Echt makkelijk is het niet, ik heb de eerste weken zelfs de longen uit mijn lijf gehoest geloof ik... 
En dan ook nog elke keer dat ik iets 'af' had die gedachte 'mooi, en dan mag ik nu even een ..... oh shit nee, ik rook niet meer' :wacko:.
Maar het is het waard hoor, echt. 
Het is me gelukt, ik rookte 1,5 pakje per dag.... dus als ik het kan.... dan kunnen jullie het ook, echt. 
En sorry, maar die redenatie dat de industrie de schuldige, de verantwoordelijke voor rookverslaving is... 
Iedere sigaar of sigaret die opgestoken wordt wordt opgestoken door de roker zelf, daar heeft de roker zelf voor gekozen..
en het mooie is dat de roker er dus ook voor kan kiezen om te stoppen met roken. ... 

Wereld Niet Roken Dag - JongerenLuitjes, houd vol, het is het waard, JIJ bent het waard...... 

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Yvonne:

de enige echt schuldige is degene die een sigaret opsteekt en niemand anders.... 

Nou 'schuldige' vind ik een raar woord om in dit verband te gebruiken. Als het je niet lukt om te stoppen dan lukt het niet en je schuldig voelen gaat ook niet helpen. Je zou kunnen zeggen: "als je maar écht wilt, dan lukt het", maar heb je zelf zeggenschap over hoe hard je iets wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk @Yana
Zo bedoelde ik het ook eigenlijk niet. 
Het is meer dat ik het altijd zo makkelijk vind als mensen de schuld/oorzaak of hoe je het ook wilt noemen buiten zichzelf leggen. 
Een verslaving, of die nu aan drank, sigaretten of chocola is kun je niet afwentelen op een ander, daar ben ik heilig van overtuigd.. 
Ik zal hem aanpassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend dat het thuisfront  niet zo meewerkende is , misschien moeten ze meer vertrouwen in je krijgen dat je daadwerkelijk stopt @Bor ? Dat je echt een ander pad wilt bewandelen  misschien  dat je ze dan meer serieus nemen ? 

 

@Pinkman goed om deze balans voor jezelf  op te maken,  de voordelen blijven zien  voor jezelf. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie @Zbb!

Ik ben boos. Blergh. Man is al anderhalve maand niet lekker en heeft last van van alles. Daar word ik chagrijnig van en boos. Dat is niet eerlijk, maar het is nu wel zo. Zó eigenwijs en laat met dokter raadplegen. Ik ben net zo denk ik. Vandaar de boosheid wellicht. 
 

Slaap lekker allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika wat ik leer bij behandeling/ therapie  dat ik ook veel trigger op mijn man heb en dat ik zijn gedrag niet kan veranderen,  ik verwacht  het wel gelijk als ik iets wil of verlang of dat ik mij irriteer  eraan.

Het is aan mij en is bij mij hoe ik er mee omga,  heeel moeilijk vind ik dat maar als ik mij uit en zeg wat het bij mij oproept moet dat voldoende zijn en zal ik aanvaarden ( ben het niet altijd er mee eens hoor ) maar het leert mij wel meer afstand nemen en gemoedsrust  geven .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...