Spring naar bijdragen

Vrijdag, 20 augustus 2021


Lika

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Pinkman:

Vandaag heb ik wat aan de auto kunnen sleutelen in de garage van een kennis van me. Die 125 HP heb ik weer volledig terug gewonnen.

Oppervlakkige modus off

* Vanavond heb ik op de carnaval van 2020 na, mijn eerste verjaardagsfeest bij vrienden. Het gaat er daar echt hardcore aan toe zal ik maar zeggen. Ik vindt het lastig om daar nu naar toe te gaan nu ik niet meer drink. Niet omdat ik moeite heb om nee te zeggen, maar meer om de eventuele reactie's. Zeker later op de avond wanneer de meeste het nodige op hebben. Op de een of andere manier voel ik heel veel weerstand bij mensen die gedronken hebben. Soort spiegel of zo. Enieweejs...

dit gaat een voor mij belangrijk avondje worden na anderhalf jaar. 

 

 

 

You can do it, have fun. En morgen trots en fris en fruitig opstaan. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel te lezen hier vandaag... @Maja @Lika @Tatum sterkte:heart:

 @knakker je wilde nog weten hoe ik de film Druk vond, ik vond hem erg de moeite waard! Wordt erg veel in gezopen natuurlijk, maar triggerde mij niet bepaald, eerder het tegenover gestelde. Kreeg echt een afkeer van al dat gezuip. Benieuwd wat jij er zelf van vindt als je nog gaat. O ja @Denise wou nog ff zeggen hoe sterk ik je vind hoe je deze vakantie alcoholvrij hebt genaild. Kan me je gevoel helemaal voorstellen maar je hebt t m toch maar geflikt. Vaak gaat alles zo anders dan je je hebt voorgesteld, zo'n teleurstelling soms, moeilijk om ermee om te gaan. En dat er mensen zijn die het moeilijker hebben dan jij betekent niet dat jij niet mag voelen wat je voelt toch? 

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jannigje:

Oefeningen kunnen  helpen, zeker om erger te voorkomen. De combi van oefeningen en mogelijk medicatie is vaak het beste.

Ha @Jannigje,

ik had nog geen fysiotherapie, maar ga jouw advies meteen ter harte nemen. Maandag neem ik contact op met de fysiotherapeut/ mensendieck therapeut die ook mijn moeder een tijd terug geholpen heeft. Mijn moeder doet nog steeds trouw iedere ochtend de rij oefeningen die zij toen gegeven had. Voordeel is dat de therapeut dus ook goed let op houding. Ik ben erg geschrokken en vind het deprimerend om mijzelf vanaf de zijkant in de spiegel te zien. Vanaf de schouderbladen naar de nek, zo krom. Dat ik dat niet gezien heb. Had wel nekklachten maar weet dat aan te lang achter de computer in een minder professionele thuiswerkomgeving qua burea(stoel) e.d. Mijn verzekering vergoedt veel behandelingen, dus niets houdt mij tegen. Dankjewel voor het duwtje in mijn rug @Jannigje! Hoe ben jij bekend geraakt met kyfose? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit @ikkanhet  ondanks alles wat je hebt  ,  wat je hartje  begeerd is er een gedeelte in jezelf wat ongelukkig is . In het dagelijks leven wordt je onbewust op dat  ongelukkige gedeelte getriggerd  ws waardoor je op dat soort momenten wilt gaan drinken .

Tenmiste bij mij werkt het zo    ik heb  ook alles en zal gelukkig moeten zijn met wat ik heb  , maar  mijn ongelukkige trigger weet soms geen raad met gevoelens omdat ik het niet geleerd heb .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn grootste trigger is dat ik veel onveilige gevoelens  ervaar , mijn hele dagtaak bestaat veelal aan het opzetten van een  veilig heids vangnet om mij heen ( virtueel)  ik mag geen fouten maken,  ik moet alles goed doen  , niemand kan mij aanwijzen op fouten die ik volgens mij zelf maak ( schema) .  Erg vermoeiende is dat .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed vandaag had ik gesprek met nieuwe  schema  behandelaar,  ik denk dat dit wel eens beter kan worden dan met de gene met wie ik opgestart  ben. 

Was goed gesprek als kennismaking  , iemand die zonder dat ze mij kent op basis van een gesprek weet en mijn worstelingen herkend .

Ik voelde mij geleid in het gesprek waardoor ik open kon zijn. 

Maar goed , zo lekker slapen morgen weer aan het werk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Maja:

Ha @Jannigje,

ik had nog geen fysiotherapie, maar ga jouw advies meteen ter harte nemen. Maandag neem ik contact op met de fysiotherapeut/ mensendieck therapeut die ook mijn moeder een tijd terug geholpen heeft. Mijn moeder doet nog steeds trouw iedere ochtend de rij oefeningen die zij toen gegeven had. Voordeel is dat de therapeut dus ook goed let op houding. Ik ben erg geschrokken en vind het deprimerend om mijzelf vanaf de zijkant in de spiegel te zien. Vanaf de schouderbladen naar de nek, zo krom. Dat ik dat niet gezien heb. Had wel nekklachten maar weet dat aan te lang achter de computer in een minder professionele thuiswerkomgeving qua burea(stoel) e.d. Mijn verzekering vergoedt veel behandelingen, dus niets houdt mij tegen. Dankjewel voor het duwtje in mijn rug @Jannigje! Hoe ben jij bekend geraakt met kyfose? 
 

Het was/is mijn  beroep @Maja,  vandaar.
Daarom durfde ik een dringend advies te geven, ik weet in jouw geval waar ik over praat.
Heb je vertrouwen in die therapeut? Dat is belangrijk.

Nee, niet fijn om zo geconfronteerd te worden, dat snap ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...