Spring naar bijdragen

Vrijdag, 20 augustus 2021


Lika

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei spirit:

Dit klinkt misschien heel erg hard @ikkanhet, maar denk aan jezelf. Laat je niet teveel meeslepen. Natuurlijk voel je je machteloos, maar je kan haar nu niet helpen. Zorg voor jezelf.

@Maja, wat een rotidee. Snap dat je van slag bent.

@Lika, kiespijn is vreselijk. Echt om gek van te worden.

Laat je maar snel helpen. 

Doe ik ook @spirit heb aan mezelf de handen vol. Eergisteren met haar gebeld nog maar kon méér dan de helft niet eens verstaan. Ik ben nu goed bezig en wil zo ook doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed voor jezelf gekozen @Bor je trigger  herkennen en er naar handelen.  Nog beter van te voren er over nadenken ( voorbehoud  ) 

Idd je zoon hoeft dit niet te weten   maar fijn dat je het wel hebt kunnen delen en begrip gekregen hebt .

Daar  kan je mee verder met deze ervaring. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de zzp'er gesproken, alles is oké.

De waarheid achter het verhaal. Ik wil nu eerlijk blijven naar iedereen toe, zoals ik nu ook op werk ben geweest.

Na mijn terugval is het niet bij één terugval gebleven. De drempel is omlaag gegaan, misschien moet ik het een binge noemen.

Smoesjes, ik weet het. Dat vertel ik ook tegen mezelf. 

Afgelopen maandag was het lappendag. Een jaarlijkse dag dat de hele stad feest viert met veel alcohol tussen 07.00 en 00.00 uur. Het is de laatste dag van de kermis.

Ik was goed naar werk gegaan. Begin vaker na de vakantie op lappendag. Baas J ging 's-middags naar baas A (broers) om daar een lappendagfeest bij te wonen. Dat wist ik. 

Ik heb 's-avonds 2 wijn gehaald (ik haal er altijd 2) en heb die gedeeltelijk opgedronken. De volgende dag was ik zo ziek dat ik de eerste paar glazen weer heb genomen. Zo kwam ik dronken op werk terecht.

Zzp'er en baas J hadden het gezien. Het wordt me vergeven. Ze willen dat ik stop. 

Pffftttt vreselijk om dit te moeten schrijven. Het is beter eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @Tatum   wat een eerlijkheid.

Begrijp nu opeens je angst , je adhok reactie die dag. 

Begrijp dat je werkgever wilt dat je stopt,  gelukkig zoals je eerder schreef heb je goed met ze kunnen praten hierover en afspraken gemaakt. 

Heb je verder voor jezelf  het wel helder hoe je verder wilt en kan , hoe je de nuchterheid kan behouden opnieuw  ?   

Bedankt voor je eerlijkheid dit zal vast erg moeilijk  zijn. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777dank je voor je begripvolle reactie.

Nu per dag. Desnoods per uur. Morgen is het weekend. Dan blijf ik thuis. Ga ik hooguit wandelen, zonder portemonnee. Ik heb eten genoeg in huis dus ga NIET naar de winkel.

Thuis afleiding zoeken in schoonmaken, boek luisteren en puzzelen. 

Maandag gezond naar werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee @Tatum… wake up call?

ik heb gereden naar huis. Voel me een heldin. 
nu in bed met paracetamol en ibuprofen. Zat eigenlijk al aan mijn maximale hoeveelheid, maar ja.

om negen uur (vanavond) kan ik in het ziekenhuis bij de spoedtandarts terecht.voel me een aansteller, maar moet maar even zo. Het weekend is anders nog wel heeeeeeeeeeeel lang. Nu slapen proberen. Ben kapot. Ben al geen autorijdheldin, maar hoppa! Heen en terug met fietsen achterop. Getankt. Het lukt tegenwoordig allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum: moedig van je. Met een schone lei kun je echt opnieuw starten. Weet je wat je triggers waren toen je besloot twee flessen wijn te halen? In ieder geval fijn dat je je baan nog hebt. Ga ervoor en schrijf en lees hier als je het moeilijk hebt. De allermoeilijkste stappen heb je net al gezet en daar kun je, nee, moet je trots op zijn. Met rechte rug en schouders verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist werkelijk niet dat je zo ziek kunt zijn van kiespijn. Ik lig gewoon stil in bed te lijden…

maar ik ben ook hartstikke trots op mezelf. Hulp geregeld. Ik ga gewoon naar een heuse spoedtoestand alsof het niets is. (Mag dat wel?? Ik lig toch niet op sterven?) en… autogereden. Aangegeven dat ik het even nodig had te stoppen etc. Straks leer ik het nog:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Maja:

Goedemorgen allemaal. 

Verdorie @Lika, kiespijn is echt naar en dan ook nog niet lekker thuis. Tanden op elkaar bij het inpakken en neem paracetamol in om de zeurende pijn wat af te vlakken. Bij thuiskomst lekker op de bank. Sterkte! 

Gisteren naar huisarts omdat mijn zus had opgemerkt dat ik, net als onze moeder, krom werd aan de bovenkant wervelkolom en de nek. Zelf nooit opgemerkt. Frontaal voor de spiegel valt het namelijk niet zo op, maar zijdelings des te meer. Daar bleek dat ik 7 cm ben gekrompen en dat ik kyfose heb. Met verwijzing voor dexa (botdichtheidmeting) en röntgenfoto thorax, lumbaal en cervical naar huis om kyfose en wervelinzakkingen in kaart te brengen.
Ben als de dood dat ik net zo’n vergroeid skelet krijg als mijn moeder met alle grote beperkingen van dien. En dan heb ik het nog niet over het uiterlijk en nagekeken worden op straat. Ik hoop zo dat bij mij medicatie hiertegen wel gaat aanslaan (bij mijn moeder werkten ze allemaal niet, heeft het hele rijtje afgewerkt zonder resultaat.) Zodadelijk afspraak maken. Gisteren was de poli radiologie al gesloten. Bah. Ben somber en bang. 
Nu opstaan en werken. Geeft ook vast wat afleiding. 


 

Ha @Maja, waardeloos die toenemende kyphose. Heb jij fysiotherapie nu, of gehad? Ik weet dat niet, dus misschien zeg ik nu iets wat totaal overbodig is, maar als het niet zo is adviseer ik je dringend om dat wel te doen. Oefeningen kunnen  helpen, zeker om erger te voorkomen. De combi van oefeningen en mogelijk medicatie is vaak het beste. Natuurlijk iom je arts.

Maar mijn ervaring is dat artsen nogal een (te) laat zijn met hun verwijzingen, of zelfs helemaal niet verwijzen als je er niet zelf om vraagt. Sterkte hiermee! :rose:
Ik ben niet zo van de dringende adviezen, maar nu even wel. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...