Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Goedemorgen frummers, Alle ramen en deuren staan weer open, lekker frisse lucht naar binnen. Eerst maar een bakje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 DAGPACT: Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 (bewerkt) Goedemorgen Yvonne. Dank voor de koffie en het openen van de dagpact. Ik krijg hem niet in kleur, ook niet als ik kopieer. Sorry, @knakker, dit draadje stond er eerder. DAGPACT: Yvonne Tatum 14 juli 2021 bewerkt door Tatum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Dat is makkelijk op te lossen Tatum : DAGPACT:Yvonne Tatum... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Oei, sterkte Cleo. Ik heb diverse keren een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik ben zelf hartstikke bang voor de tandarts. En je hoort zulke nare verhalen over zo'n behandeling, maar eigenlijk viel het iedere keer weer hartstikke mee. Ik hoop voor jou dat jij hetzelfde gaat ervaren straks. En ja, de besmettingen lopen razendsnel op. Eigenlijk kun je maar het beste je houden aan 1,5 meter afstand heel consequent, niet met veel mensen tegelijk ergens binnen zijn of dicht op elkaar buiten. Ik doe als ik in een drukke supermarkt komt mijn mondkapje al weer op. Beetje een stapje terug dus. (oftewel weer wat terug in jouw eigen bubbel, vreeeeselijk woord eigenlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 goeiemorgen frummers ja Cleo ik ben ook voorzichtig gebleven op een enkele keer een vergissing na, maar we kunnen zelf na blijven denken, toch? Niet gaan doorslaan in angst, maar je verstand gebruiken en al te makkelijke mensen een beetje mijden en de wappies links laten liggen. sterkte bij de tandarts, de spuitjes doen het zeerst moet je maar denken en die zijn zo voorbij. Leuker kan de tandarts het niet maken☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 DAGPACT:Yvonne Tatum... Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 13 minuten geleden zei knakker: Never mind. Ik kijk voordat ik de dag open altijd wel even of er niet al iemand bezig is, maar vervolgens zit ik weer zo lang te typen dat ik alsnog word ingehaald Sorry Knakker, ik doe dat meestal ook, maar dit keer helemaal niet aan gedacht ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Ik vraag me af of @niks inderdaad een ban heeft. Gisteren ook al geen enkel bericht van haar kant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Oké dan Knakker, dan ga ik daar maar van uit... Ik heb @quinn trouwens ook al een paar dagen niet gezien.... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 14 minuten geleden zei knakker: Ik had die coronaopleving niet verwacht. Toch lijkt de hoogste piek alweer voorbij nu. Maar echt zorgelijk vind ik het nog niet zolang de ziekenhuisbezetting niet gaat oplopen. Die lijkt redelijk stabiel te blijven, alhoewel je natuurlijk even anderhalve week moet afwachten. De besmettingen zitten nu eigenlijk alleen in de nauwelijks gevaccineerde club van jongeren, die na anderhalf jaar hun plas ophouden ineens weer massaal gingen tongzoenen in de discotheek. Maar echt ziek worden ze er niet van, dat scheelt. Dat gevaccineerden kunnen worden besmet is ook niet nieuw, en nog steeds uitzonderlijk. Het zal alleen doorgaans niet meer leiden tot ernstige vormen van corona. Het grootste risico vormt de groep die zich moedwillig niet laat vaccineren. Als die club te groot is blijft steeds het risico bestaan op nieuwe mutaties. Want natuurlijk komen er nog meer varianten na de Delta. En als we pech hebben is er op gegeven moment een variant waartegen onze vaccinaties niet meer bestand is. Maar je mag er niks meer van vinden, van die antivaxers, want het is hun individuele keuze etcetera. Wat de gevolgen zijn voor de gezondheid op wereldschaal is van ondergeschikt belang. dit vind ik pijnlijk om te lezen knakker, mijn dochter is er knap ziek van en wat de nasleep gaat worden is nog onbekend. En ze is niet iemand die in de disco is gaan tongzoenen. Ik weet heus wel dat er gesjoemeld wordt met codes en zo, maar please, scheer niet iedereen over één kam. Bovendien straks is het weer hefst/winter, nu werden we geacht zomerblij te kunnen zijn. Corona is en blijft een gevaar, voor iedereen. Al is het maar wat je aanricht bij anderen als je er te makkelijk over denkt. anti vaccers mogen wat mij betreft wel even flink ziek worden, dan snappen ze misschien waar ze het echt over hebben. En ja sorry voor wie dat weer kwetsend vindt. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Wat betreft tandartsen en wortelkanaalbehandelingen... maandag voor controle naar de tandarts geweest en ik heb, voor het eerst sinds jaren, weer eens een gaatje in een kies. Ik heb in het verleden aan drie kiezen een wortelkanaalbehandeling gehad, en dat gaatje zit dus in zo'n 'levenloze' kies. Mazzeltje dus, want als ze dat over enkele weken gaat vullen dan voel ik daar niets van. Ik heb bij een bezoek aan de tandarts meer last van m'n schouders door het liggen in die stoel dan van de tandarts zelf. En de mondhygiëniste jaagt me ook meer angst aan door dat geblaas met koude lucht en geslijp in m'n gevoelige bekkie. Die is ook altijd wel een half uur bezig, terwijl de tandarts altijd tussendoor even de inspectie doet en binnen vijf minuten weer naar de naaste behandelkamer verdwijnt om daar met het serieuze werk aan de gang te gaan.. (hoor ik meestal ) En wat covid 19 betreft... de anderhalve meter hou ik ook nog zoveel mogelijk maar in stand en het mondkapje gaat ook weer op als ik langs veel mensen op een kluit moet, zoals in de supermarkt. Je ziet dat steeds meer. Ik ben liever 10 keer te voorzichtig dan 1 keer de pineut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 ik snap wel hoe je het bedoelt knakker, zo spreek ik er ook over soms want het brein van jongelui is minder ontwikkeld naar het grote geheel toe Ik schoot even in het verzet na jouw bericht, en na de opmerking van spirit over angstzaaien gisteren. Ik denk dat bang zijn ons alert houdt, en ik blijf er op mijn hoede door. Maar het is zomaar gebeurd met Corona, en eigenwijs geen prik nemen, wat ik hier ook las, dat kan eigenlijk niet meer; en daar soort van trots op zijn? Eigenwijs zijn kan goed zijn, maar ook fataal dus. Maakt me boos en verdrietig dus. Ik ken mensen die er geliefden door verloren zijn. Descartes33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Goedemorgen allemaal, Mijn kinderen willen binnenkort naar Frankrijk met hun kinderen Geloof dat ze niet blij zijn, met de aangescherpte regels. wat een gedoe zeg ! Dan denk ik ; Wacht nou gewoon een jaartje, maar ja, dat dachten ze vorig jaar ook Wat een gedoe zeg Net terug van de super. Steeds meer mondkapjes inderdaad weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Goedemorgen. @Cleo66 veel sterkte bij de tandarts lieverd! Ik vond destijds de wortelkanaalbehandeling meevallen, vond mijn bevallingen pijnlijker. (Grapje hoor) maar serieus de verdoving deed het meest pijn, van de behandeling niks gevoeld. Maar waarschijnlijk lig je nu al in de tandartsstoel. Besef ineens dat ik zelf allang tandartsafspraak moet maken. Zit zovaak met jongste bij beugeltandarts dat ik zelf geen zin meer heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 (bewerkt) Goedemorgen. Gisteren zo’n blije, leuke film gezien: In the Heights. Gaat allen en komt compleet verheugd terug!! ( en ga wel, maar houd afstand etc, etc. Was goed geregeld in die bios. Is ook een supergrote) Ik heb mijn tweede prik weten te vervroegen. Wil zo snel mogelijk. 14 juli 2021 bewerkt door Lika Als je zegt ‘gaat’ , zeg je ook ‘komt’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 (bewerkt) Die vrouw van 90 was niet gevaccineerd en is gestorven. Ik denk dat de jongeren het gevaar ook niet zien. Ze denken daar niet over na, ze willen alleen maar weer feest vieren. Hen hersenen zullen dit waarschijnlijk niet kunnen overzien. Anti vaxxers zorgen er waarschijnlijk wel voor dat er steeds meer varianten komen. Ik denk dat velen wel overstag zullen gaan mettertijd. In Griekenland en Frankrijk worden mensen in een bepaalde branche verplicht om zich te laten vaccineren. 14 juli 2021 bewerkt door karin123 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 31 minuten geleden zei spirit: Net even een leuke bumbapuzzel gehaald van de weggeefhoek. Niet compleet, neem ik aan? Waarom zou je anders zo'n leuke puzzel wegdoen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Ik weet de hele week al niet goed waar ik het zoeken moet. Blergh… gewoon ….blergh. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Gaat het @Lika? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 30 minuten geleden zei Lika: Ik weet de hele week al niet goed waar ik het zoeken moet. Blergh… gewoon ….blergh. Nee dus, duh. Ik bedoel wil je er iets over kwijt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Ach. Kan gewoon slecht loslaten. Het hoofd is malende… Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Avondwandeling maken? Ik ga nu ook. Dan loop ik in gedachten met je mee Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 9 uur geleden zei karin123: Ik denk dat de jongeren het gevaar ook niet zien. Ze denken daar niet over na, ze willen alleen maar weer feest vieren. Het merendeel van de jongeren heeft zich netjes gehouden aan de richtlijnen. Feest vieren, zo kun je het noemen. Of willen tongzoenen. Jongeren willen elkaar graag opzoeken. Dat is volgens mij een natuurlijke behoefte en ook belangrijk. En er werd gezegd dat het weer kon, dus geef de jongeren nu niet de schuld. En ze kunnen wel degelijk ziek worden, longcovid heet dat. Moe en kortademig, voor lange tijd. Door de isolatie hebben veel jongeren depressieve klachten. Ik vind deze periode vooral voor jongeren erg naar. En ja natuurlijk heb je er ook, die samen binnen zitten en in elkaars gezicht hoesten met een kratje bier ernaast. Misschien zou ik dat ook doen op die leeftijd. haddock, bumperjim en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 (bewerkt) Wij vertrekken over 2 dagen voor 3 weken naar Frankrijk . De pcr testen vanavond gedaan nu schijnt mijn oudste het weer niet nodig te hebben maar ja was al gepland. Ik maak mij geen zorgen ik zit in een niet toeristische omgeving. Heb een ruime plaats en de camping is geen massa fabriek met zwemparadijs en glijbanen. We hebben een heerlijke rivier waar 4 prive stranden aan grenzen . ik heb een caravan met allemaal gemakken om prima te kunnen koken. We vermaken ons wel. Oudste zoon heeft de uitnodiging binnen voor vaccinaties dus die plannen we na onze vakantie in . Mijn man krijgt vrijdag de 2 de vaccinaties. .. 14 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden