Lieke7777 Geplaatst 14 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2021 Het is het one to one boek. https://www.literatuur-na-areanoord.nl/literatuur-nederlandstalig/nederland-stappen-werkboek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 15 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2021 Gaan de AA groepen in de bouwvak door? Of stoppen ze een periode? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 17 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2021 Op 25-6-2021 om 20:05 zei Artemis: Juli wordt voor mij ook een uitdaging, ik wil het hele jaar niet drinken en ben 1 juli op de helft. Dan breekt de zomervakantie los, dat betekent: onze kinderen opzoeken of ze komen bij ons. En dat moet gevierd worden na zo lange tijd. En ze drinken allemaal. hoi allemaal, ik ben niet zo actief in deze draad, daarom citeer ik mezelf even hoe ik er in stapte op 25 juni. Inmiddels is het 17 juli en het gaat lekker. personeelsfeestje moeiteloos niet gedronken. Ik had mijn eigen 0.0 bier mee, want dat was er niet. Iedereen dronk alcohol, bier en veel wijn. Er was fris, ik lust geen fris. De rest van deze maand blijven we thuis, we zoeken nog geen kinderen op en ze komen nog niet bij ons. Ik heb nu 2x op een terras gezeten, ook geen probleem. Na een half jaar nuchter is bij mij de knop om, zeg ik nu. Mijn lengte record staat op 10 maanden geen drank en ik ben al 20 jaar aan het stoppen. Verder heb ik geen reacties op jullie post, ik heb wel alles gelezen en fijn dat jullie hier zijn, fijne juli maand, ik lees wel mee maar reageer niet. Te druk met mezelf bezig om er voor iemand anders te kunnen zijn blij met alcoholvrij liefs Maja, lady jane en Tatum reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 Update vakantieweek aan zee: gisteren was de eerste dag en my God wat werd ik aangetrokken door een glaasje rose. Het gezelschap (mijn zus en haar vriend) zijn niet echt een hulp of mss net wel: die drinken er nogal op los, wijn, Pils, zware bieren…allemaal door elkaar… de vriend heeft gisteren al een hele dag liggen kateren en werd pas id late namiddag wakker om dan vrij kort erna terug te beginnen… hoe later het werd hoe blijer ik was dat ik het glas rosé (en de vele daarna) nooit heb gedronken…de onsamenhangende monologen, het continu herhalen van zichzelf, ik voelde me wel krachtiger en veel helderder zonder die troep…nu in de ochtend al wel helemaal, ik ben al even wakker met mijn dochter, benieuwd wanneer de andere 2 de dag zullen verwelkomen… het moet me wel van het hart dat ik het echt zo teleurstellend vind hoe weinig lekkere alcoholvrij aanbod er is in cafés en restos. Ik heb dan ook de eerste keer 0.0 Palm en Jupiler gedronken en eigenlijk viel me dat wel reuze goed mee eigenlijk. Wellicht ook doordat ik nu meer dan een half jaar echt niets heb gedronken, dus ik proefde niet echt veel verschil met mijn herinnering aan bier (wat ik ook niet echt vaak dronk). Ook opvallend wel dat ik die 0.0 totaal niet dorstlessend vond, echt een kleffe bek kreeg ik er van en dat deed me dan weer denken aan alcohol en dat het totaal niets met dorst te maken heeft… dus, ik mis mijn eigen gepersonaliseerde brouwsels wel wat hier dus vandaag dag 2, hopelijk doe ik toch een ontdekking van lekkere av, een bijzondere mocktail of zo zou me extra blij maken vandaag! fijne dag en vakantie gewenst aan iedereen! Tatum, Artemis, Johan55 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 Mooi @Musashi Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 18 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) @Musashi: Als ze crodino hebben, kun je ook tonic bestellen en zo samen tot een mocktail mengen. Je doet het goed en ervaart ook alle plussen, samen met je dochter. Petje af! 18 juli 2021 bewerkt door Maja Deel aangevuld Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 Goededag allemaal. Gearriveerd op bestemming . Alcohol vrij heb ik eigenlijk nooit aan gedaan en ook niet helemaal gezocht naar vervanging . In het begin wel Fernández rood gedronken maar eigenlijk verder gegaan met cola ligt zonder alcohol erin . Ik heb hier wel frambozen bier of zoiets gekocht tis geen bier maar wel een 0.0 iig . Vond het heerlijk vanmorgen opstaan zonder de normale kater die ik had in de vakantie heb en ben aan het ordenen in de caravan .. deed ik normaal nooit was er te brak voor . Ik blijf het zo houden ... Artemis, Tatum en Musashi reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) Goed bezig @Lieke7777 fijn zo hè volledige dagen beleven! ik ben echt geen fan van cola of andere zoete soda’s, limonades of andere en zoek daarom wel wat andere lekkere alternatieven buitenshuis…en liefst niet te zoet… geniet er maar goed van katervrij verlof!! 18 juli 2021 bewerkt door Musashi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 18 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 Knap @denise2, zet het zo voort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 Waren de kinderen zo vervelend @denise2 ? Vervelend maar goed volgehouden .. het wordt minder scherp straks . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 18 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) @denise2 goed dat je het droog gehouden hebt, ondanks dat alles vandaag tegen zat. 18 juli 2021 bewerkt door Tatum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 19 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2021 Kan hij aangeven wat hij wél wil? En jij ook?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 19 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2021 Je bent echt goed op koers @denise2! Op eigen kracht met een nuchter hoofd zaken aanpakken die je na aan het hart liggen. Toitoitoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 19 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2021 Gelijk heb je @denise2 trap daar niet in, je word er doodongelukkig van. Beetje onbekwaam tegen elkaar aan zitten ouwehoeren, zonder het te hebben over de dingen die er echt toe doen. Heb hetzelfde meegemaakt, sinds ik gestopt ben en mijn vrouw amper nog drinkt zijn we veel gelukkiger met ons beiden. Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2021 Ik herken het helemaal hoor @denise2 je bent je gezamenlijk partner in crime kwijt ondanks dat het samen drinken op niets uit kwam is het toch een gemis dat niet samen drinken. Alleen moedigt mijn man mij nu wel aan niet te drinken hij vind het wel jammer dat we niet samen 1 of 2 nemen kunnen. Hij kan het wel , zegt nu ook ik hoef jou niet bij te benen om ook nog iets te krijgen. Het gaat wel goed nu hij drinkt nu zeer gematigd op vakantie . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Ja gaat goed @denise2 . Wil ook niet drinken. Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 22 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2021 1 /7 heb ik nog gedronken en zeker een paar moeilijke momenten gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 22 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2021 Ik heb eer gisteren nuchter de rivier bedwongen . De rivier oplopen tegen de stroom in peddelen ( niet erg sterk hoor ) En daarna ons terug laten drijven. Was erg leuk maar wel zwaar op stenen lopen tegen de stroom in . Beneveld had ik dat stukken minder in de gaten Kortom het kan nuchter. Als ik mensen zie drinken op de camping vind ik het eigenlijk irritant en je ruikt het ook zo verschrikkelijk zo confronterend dat je alcohol zo goed ruikt. Was eergisteren wel even goed chagrijnig kwam even gewoon op. Heb het maar over mij heen laten gaan en dacht het gaat over het zal wel een verkapte trek moment zijn. Normaal drink ik nooit 0.0 maar in Frankrijk hebben ze tourtel 0.0 frambozen bier of zoiets . Ik vind dat een feestje geeft mij gevoel toch iets bijzonders te drinken . Tatum en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 22 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2021 Ja tourtel is prima, allerlei verschillende smaken. 1664 witbier 0.0 (in die blauwe flesjes) is ook uitstekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 22 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2021 Die zal ik eens opzoeken @bumperjim ja zag de tourtel in verschillende smaken maar deze leek mij het lekkerst . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2021 Gisteren avond onverwacht even een drankje gedronken op het terras van het restaurant van de camping met een ander stel waar onze jongens met het zoontje omgaan . Stonden te kletsen en vroegen of we zin hadden . Was even leuk totaal geen moeite om gewoon een cola light te nemen. En het was al 22.30 dus gewoon lekker in staat dit nog te doen ... Tatum en Rosee reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2021 @denise2 toen ik het schreef bedacht ik het mij ook eigenlijk maar wist geen andere benaming te noemen eigenlijk. Had kunnen zeggen zijn wat gaan drinken ook . Het gaat prima zonder alcohol geniet eigenlijk meer zonder dan dat ik ooit met deed. AA gedachte het verleden zal mij niet spijten maar vergeten zal ik het niet . Ik heb geen spijt , want eigenlijk heb ik met alcohol ook prima vakanties gehad tot de laatste in 2018 deze was niet goed en was ik behoorlijk beroerd van de alcohol.. Rosee en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2021 Rotgevoel @spirit. Mensen praten nu eenmaal het liefst over zichzelf…. Heb je ook opgetreden vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2021 Moeheid maakt je kwetsbaar @spirit dan valt er opeens van alles heel zwaar. En het zegt meer over anderen dan over jezelf. 11. Gevoelsmatig zullen wij weten hoe we moeten handelen in omstandigheden die ons vroeger in verwarring brachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2021 Ik ben eigenlijk ook moe zeg , het warme weer , het klauteren hier. Anders slapen . Nu maar lekker niets doen. Gewoon voor de caravan zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden