Spring naar bijdragen

Juli-july-juillet-julho-lipiec-temmuz-jula


Maja

Aanbevolen berichten

Wat een  mooi  thema  draadje  @Maja heel passende  iig  voor mij.

Ik vertrek  de 16 de voor  21 dagen  naar Frankrijk  .

Mijn 2de nuchtere  vakantie. 

Dit jaar zal het  anders  zijn vorige  jaar ben  ik niet op plekken geweest  waar ik alcoholische  herinneringen  heb.  

En het moest zonder mijn jongens  .

De plek camping  waar ik  nu heen ga  heb ik de laatste vakantie in 2019   flink verzopen  .

De verslaving  vierde toen hoogtij  achteraf  is de vakantie  daardoor niet  zo leuk geweest  als ik dacht dat het met alcohol  zal zijn.

Ik was ziek , ziek in mijn geest  en  lichamelijk  uitgeput . 

De warmte was daar mij toen te veel  en ik  dronk  toen  om de dorst  te lessen (  overdag )  halve liters  desperado  .

Om zoetjes  over te stappen naar cola met vodca. 

Ik was enorm  beroerd  buikklachten  , misselijk  en kon  niet  veel ondernemen. 

Dit jaar 21 dagen  nuchter daar zijn  is missie .

Ik ga wel de antabuse  inzetten  als  definitieve  beslissing  tot niets drinken .

Niet in verleiding  van ach 1 biertje  desperado  moet lukken nu.

Nee .nee .  

Ik ga  ook voor juli  alcohol  vrij..

 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mee. Ben weer droog na mijn uitglijder. Ik kom minder online omdat ik nu elke avond na het eten een stevige wandeling maak. Heerlijk in de avond(buiten)lucht. :)

 

Julipact

Maja

Lieke777

Denise2

Gekko

Artax

Musashi

Grunn

Tatum

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Artemis:

Juli wordt voor mij ook een uitdaging, ik wil het hele jaar niet drinken en ben 1 juli op de helft. Dan breekt de zomervakantie los, dat betekent: onze kinderen opzoeken of ze komen bij ons. En dat moet gevierd worden na zo lange tijd. En ze drinken allemaal. 

Voor mij was de uitdaging het terrasje, het uit eten gaan en nog niet aan de orde: de vakantie. Tot nogtoe het terras en het uit eten gaan lekker door genuld. 1 tip: een alcoholvrije gin tonic is de moeite niet waard haha. 

Misschien zitten de uitdagingen in je hoofd. Als je op het moment zelf zegt dat je geen alcohol drinkt, is er geen andere optie dan wat anders in te schenken... Duidelijkheid geeft rust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Johan54:

Voor mij was de uitdaging het terrasje, het uit eten gaan en nog niet aan de orde: de vakantie.

ja, voor mij ook een uitdaging. heb donderdag terras gepakt met paulaner 0.0 , bitterballen en patat, er viel wat van me af, dit kan ik. 

uit eten, nog niet geweest. Vakantie, dit jaar niet, dat wordt 2022 en dan zien we wel. 

Dank voor de tip, geen av gin-tonic dus. Duidelijkheid geeft rust, inderdaad. Ik zie steeds meer voordelen en dit jaar is al een feit. Beloofd is beloofd. Als moeilijk wordt meld ik me wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lieke7777:

Dank je voor de uitnodiging Lieke. Wat fijn dat je hier van je af kan schrijven. 

Ik ga dit jaar niet op vakantie. Ik ben net 2,5 jaar bezig met mijn eigen zaak en door corona kan ik het me niet permitteren dicht te gaan. Dat gezegd is het meteen een goede reden om niet te drinken zodat ik fit m'n werk kan doen. De laatste tijd was het sommige dagen een drama om mezelf uit bed te slepen en kwam ik dus vaak later als het personeel binnen. Chagrijnig en niet in staat om ook maar iets uit m'n handen te krijgen. 

Ik ben in 10 jaar dat ik drink nooit echt gestopt. Wel geminderd of niet gedronken doordeweeks maar dat mag geen naam hebben. Over 3 weken vieren we de verjaardag van m'n dochter en in mijn familie en vriendenkring zitten stevige drinkers. Ik zie er nu niet tegenop maar ik weet niet hoe ik me over 3 weken voel. 

Voor mij is nu dag 1 zonder alcohol bijna een feit. Bij moeilijke momenten kan ik bij mijn broer/vader/exman terecht. Bij vriendinnen en mijn zussen en moeder niet. Die drinken elke dag en ik denk dat ik hun hierin juist nu even moet mijden. 

Daarom extra blij met dit draadje! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed  zo @Anne85 daar doe je het voor  je zaak is het  allerbelangrijkste  .

Laat alcohol  deze je niet afnemen .

Moeilijke  momenten mogen ook hier  gedeeld  worden  of inderdaad  als je vooraf  iets moeilijks  verwacht zodat  je van je af kan schrijven dat het moeilijk  voor je wordt. 

Morgen  is 1 juli  een feit  ...

Succes met dag 2 .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...