Spring naar bijdragen

Juli-july-juillet-julho-lipiec-temmuz-jula


Maja

Aanbevolen berichten

Ik heb geslapen als een roos. De eerste nacht dat ik aan 1 stuk diep heb geslapen, en gedroomd. Want dat heb ik al jaren moeten missen! 

Ik zag ontzettend op tegen de zaterdag avond. Dat was altijd de borrel en borrelplank avond. Het begin van mijn weekend. Ik werd zelfs een beetje chagrijnig gistermiddag, en treurig. De euforie maakte plaats voor gemis. Ik ben dus lekker uitgebreid een pizza gaan maken. En ik heb een filmpje opgezet. M'n dochter had een vriendin op bezoek en na de film heb ik haar vriendin thuisgebracht. Wat nu kan. Omdat ik niet drink :)

Gisteren regende het hier en toen de regen ophield, rook je het gras en al het andere groen extra goed. Dat lijkt niets bijzonders maar het kwam echt binnen. Mijn zintuigen namen de geur en het moment helemaal op. Iets was normaal rond dat tijdstip aan me voorbij gaat. 

In de auto vroeg m'n dochter of ik wijn drinken mis. Ja zei ik, ik mis het enigzins maar ik mis niet de kater en het verpesten van de hele dag omdat er niets meer uit m'n handen komt. Ik voel me gewoon 1000 keer beter en dat wijntje kan daar niet tegenop. 

Dus we gaan gestaag verder. 

Fijne zondag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie bewust wording  dat je zintuigen  dingen opnemen  die je voor heen uitschakelde  door het drinken. 

En een prima afleiding  gezocht  en  ja het is een gemis  ik kon daar ook  treurig van worden dat ik afscheid  moest of genomen  had van mijn grote  vriend  alcohol  maar ook waar ik uiteindelijk  een niet  zo goede  relatie  mee had zoals ik dacht .

Het was een gemene vriend  die mij dingen  liet  doen  die ik normaal nooit  had gedaan  .

Onder invloed  van deze gemene  deler   wil ik niet meer terug  naar de persoon die ik was .

Maar het blijft  soms nog wel lastig te dealen om het blijven  doen.

Want triggers  zijn er genoeg  om mij heen .

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een weekje vrij onze kat moet ik 2 keer per dag een spuitje geven, ze heeft suikerziekte, tis maar goed dat ik niet meer drink. We zijn uitgenodigd voor een borrel dit weekend, ik wil niet mijn vrouw wel, is nog te vroeg durf het nog niet aan ben de laatste keer nog niet vergeten wat zouden jullie doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Grunn    Nee is ook een antwoord. Ik heb mezelf aangeleerd om gewoon te zeggen dat ik even niks drink en dat ik me er veel beter bij voel. Je kan natuurlijk wel mee en 0.0 drinken, maar misschien ben je nog niet ver genoeg. Dan kan je beter deze bijeenkomsten nog even uitstellen. Na verloop van tijd word je sterker in je besluit en kan je meer situaties aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grunn:

Beiden ze weten niet hoe verslaafd ik ben ze denken blijkbaar dat je zomaar kan stoppen. ik denk ook dat ik me schaam om het hele verhaal uit te leggen.

Ben je ook niet verplicht

Maar kennelijk kan je ook koffie met ze drinken: dan doe je dat toch weer de volgende keer? ;) 

En wat dat feestje betreft waarvan je schreef "ik wil er niet heen, zal ik er heengaan?" haha de vraag stellen is hem beantwoorden, zoals dat heet! Fuk alle feestjes waar je geen zin in hebt om heen te gaan. Life is too short. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt lady jane triest eigenlijk het lijkt wel of overal drank bij hoort, en als ik eerlijk ben het was ook vaak heel leuk! Met de nadruk op was ik ga hier sterker uit komen. Maar wacht nog een tijdje met het gezellig bij elkaar zitten. 0.0 bier en gewoon bier ligt voor mij te dicht bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik houd  het hier  even op de maanddraad.

@Grunn er komt een tijd dat je kan zeggen nee ik drink  niet  want  ik kan er niet mee omgaan dus het is  beter voor mij.

Vandaag mij voorbereiden  verder  op ons vertrek  over 9 dagen.

Wat ik graag mee wil nemen allemaal. 

Gisteren  bij de action zo leuk geslaagd. 

Vishengels  / visspullen voor de jongens want  we zitten aan een rivier  vol vis en zelf  heb ik ook een hengel  er bij genomen  :)

Verder  opblaas banden een opblaaskrokodil voor vertier in de rivier. 

Bij kruitvat  zonnebrand  1 plus 1 gratis   was ook zeer welkom en voor  de jongens  bij decatlon geweest  voor zwembroeken en shorts. 

Voor  mijzelf  nog  2 korte broeken  zien  te scoren met wat hemdjes   dan zing ik het ook wel uit .

Neem niet te veel mee aan kleding 

Geeft zoveel rotzooi in de caravan  en met 34 graden heb je niet  veel nodig   .

Zo lekker douchen  en aan de poets ook boven  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo korte broeken besteld .

Testafspraken geregeld  voor man en oudste  ivm het overleggen bij controle  evt dat je negatief bent.

DigiD aangevraagd  daarvoor oudste zoon. 

Luchtbedden liggen  opgepompt  buiten  voor de check  of ze nog heel zijn. 

 

Begonnen met kleding  inpakken  .

Lekker   bezig  zeg  ik .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@denise2 Gek he, dat we ons gebruik zo hadden genormaliseerd dat alles daarom heen draaide.

 

Ik ben nu bijna anderhalve week sober. Ik ben blij en opgelucht maar soms komt dat kleine duiveltje nog in me hoofd. Ik probeer me gedachten te verzetten en te bedenken waarom ik niet drunk. Dan zakt het weer gelukkig. 

Ik ben mee uit gevraagd door een hele leuke kerel. Zelf drinkt hij graag een donker biertje maar ik ga uiteraard geen wijn nemen. En toch heb ik dan het gevoel alsof ik een spelbreker ben of saai ofzo. Het klinkt heel vreemd maar ik zit nu al te bedenken wat ik moet zeggen als ik een lipton bestel op het terras:blush:

Herkent iemand dit gevoel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Anne85:

te bedenken waarom ik niet drunk

grappig Anne, hier zit je antwoord in. drink wordt drunk zijn:)
Toen ik pas gestopt was gebruikte ik de uitdrukking dat ik aan het versoberen was.
Niets mee gelogen en als je de light versie bestelt of thee ofzo denkt men dat je lijnt.
Maat ik had die smoes niet lang nodig. Ik werd echt fier op hoe ik me voelde en hoefde
dus later geen smoezen meer te gebruiken. Er wordt me ook nooit wat gevraagd, toen ook
al niet. Het is echt niet gek meer om geen alcohol te drinken hoor, het is/was/wordt slechts onze fixatie daarop.
Probeer het eerst een keer in je uppie uit als try out vóór die uitnodiging anders. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken zit zo in ons gewoonte  dat we haast saai lijken te zijn als we niet  drinken.

Immers alles moest  leuker  , beter of slechter  worden .

Alcohol  gebruikte ik om niet te voelen  of juist om gevoelens te versterken. 

Als voorbeeld is bij mij op vakantie wij mogen graag met onze kano ( opblaas) een stuk  de rivier op waden om ons dan weer lekker te laten afdrijven  .

Van te voren   joh even een drankje dat is zo gezellig maakt het extra leuk.

En dan nog 1  en nog 1 met het gevolg  dat ik al half toeter die rivier  moest oplopen zwemmen enz.

Vond ik het leuk ? op dat moment  wel maar achteraf was het echt niet fit om zo in die brandende  zon  te lopen op gedeelte met keien  ook onder invloed. 

Dan kwam het afdrijven  en uiteraard  had ik in een koeltasje ook de  nodige alcohol  zitten ...

Ja ik heb dit dus nog nooit  nuchter gedaan  en as vak ga ik  diezelfde  rivier nuchter bedwingen. . Het is vast net zo leuk en niet minder saai .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Anne85:

. Het klinkt heel vreemd maar ik zit nu al te bedenken wat ik moet zeggen als ik een lipton bestel op het terras:blush:

Herkent iemand dit gevoel? 

Das typisch zo'n ding dat je in je hoofd creëert omdat je net gestopt bent. Omdat het voor jou een grote verandering is dat je niet meer drinkt. Omdat je je maar half kan voorstellen dat je op een terras kan zitten met iets anders dan alcohol in je glas. Das net als dat je net je rijbewijs hebt en je stapt voor het eerst in de auto van je ouders en je vraagt je af wat zullen de mensen zeggen als ze me zien rijden? Nou niks natuurlijk :D 

Je hoeft niks te verantwoorden als je een ice tea bestelt. In het uiterste geval zeg je gewoon ik heb zin in een ice tea ;) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bestelde  broeken zijn  binnen  maar zijn wat te groot :blush: .

Zijn van die korte jogging stof  broeken. 

Ik laat het lekker zo , noem  het maar niet knellende camping  broeken.

Niets  is erger dan in de warmte van die niet passende broeken te dragen :sun:

ze waren ook maar 2 voor 15 heb 4 verschillende  kleuren. 

Nu nog wat van die  tops erop halen met spaghetti  bandjes  dan kom ik het wel door. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de persconferentie gezien. Mijn favoriete vakantieland Spanje blijft deze zomer oranje. 

Normaal wist ik een half jaar geleden al waar ik heen wilde, dit jaar komt dat gevoel niet.

Ik blijf thuis. Ik wil in deze vakantie rust pakken en aan mezelf werken.

Tevens wil de onderbuurman een lekkage oplossen omdat hij zijn huis wil verkopen. Om dit te doen zullen ze in mijn vloer moeten hakken naar de leidingen die daar lopen.

Laat ik maar kracht, moed en wijsheid uitoefenen komende weken.

Er blijft altijd ruimte over voor een kort reisje, een hotel, een dagje weg.

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Tatum:

Mijn nieuwe wasmachine staat en de oude is meegenomen. Ik zag er erg tegenop. Het verliep prima. 

Straks een flink eind wandelen om de stress kwijt te raken. 

Ha, ja, dat ken ik.. hier een paar jaar geleden hetzelfde. Nieuwe wasmachine zouden ze brengen en de oude meenemen. Man, man, wat zag ik al een gezwoeg en gepuf, gesteun en gevloek voor me. Helemaal omdat dat apparaat helemaal boven staat, twee lange steile trappen waarvan de bovenste ook nog met een krappe bocht. Wasmachines hebben toch de reputatie dat ze verschrikkelijk (zwaar) zijn om te verhuizen. Ook persoonlijk wel ervaring mee. Maar deze twee jongens waren er waarschijnlijk helemaal op getraind.. alsof ze een kistje sinaasappels de trap op en af droegen.. en het waren helemaal niet van die bodybuildertypes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...