Spring naar bijdragen

Zondag 30 Mei


Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei Etty:

Wat staat er dan op dat lijstje?   Ik had gisteren weer zo'n ervaring met de overburen.  Man stond nog druk te praten met de man, maar de vrouw en ik hadden het lastig.  Ik sta dan op het punt om het dààr dan gewoon over te hebben, dat ik best graag even een praatje wil maken maar gewoon niet weet hoe het op gang te houden, en of ze dat herkent, of hoe zij dat doet.   

Dat worden de leukste en vooral fijnste gesprekken vind ik. In potentie dan hè, want er zijn mensen die dan denken dat ze je in de houdgreep kunnen nemen. Ik wou dat jij mijn overbuurvrouw was :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei knakker:

Het alsmaar stilvallen van het gesprek tot onderwerp maken lijkt mij dodelijk.

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je het brengt natuurlijk. "Jij bent ook niet echt een gezellige prater hè", lijkt me inderdaad  niet zo heel bevorderlijk voor het gesprek :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Hiervoor moet de buuv op zijn minst 20 keer op de koffie zijn geweest of een halve schudder hebben tijdens het straatfeest

Een schudder??? Dat ken ik alleen als 'machine die het hooi op het land schud', maar jouw buren verschijnen vast niet met halve landbouwmachines op het feestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen jammer dat Pippi dat nooit heeft gezegd ;) maar klinkt als een fijne dag @spirit

We zouden met de mountainbike op pad, maar dochter vindt het te warm. Nu al! Maar goed, dan nemen we de auto mee naar de haven en gaan we daar wel wat uitwaaien ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad geen uitspraak van Pippi geweest, dat is een wijdverbreid misverstand. Maar goed, fijn dat je een leuke dag hebt, Spirit!  

En Quinn, die dochter van jou niet zo sportief? Ach ja, als je het samen maar leuk hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei nancy:

En Quinn, die dochter van jou niet zo sportief? Ach ja, als je het samen maar leuk hebt! 

Eigenlijk wel, ze is ook van de voetbal en roeien. Maar als ze een keer geen zin heeft, geen punt. Ze wil wel graag samen wat doen in elk geval.

@spirit nee, nooit gekeken, maar het dit heeft Pippi nooit gezegd in zo'n mooi voorbeeld van het Mandela effect, vandaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Dat worden de leukste en vooral fijnste gesprekken vind ik. In potentie dan hè, want er zijn mensen die dan denken dat ze je in de houdgreep kunnen nemen. Ik wou dat jij mijn overbuurvrouw was :heart:

In potentie ja :D . Ik weet nog dat mijn moeder iets in die trant begon tegen de Stier. En de Stier, die nog geen lettergreep kan liegen: "Maar ik heb u gewoon niks te zeggen!" Aaaagghh diplomatiek incident van jewelste. Ach en op een gegeven moment emigreer je dan :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Astrid Lindgren heeft het in ieder geval nooit geschreven. Grappig vind ik het dat hier uitgebreid onderzoek naar gedaan is. Ben dan wel benieuwd waarom iemand dat gaat doen. Hoe komt iemand erop om dat nou uit te gaan zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei nancy:

Astrid Lindgren heeft het in ieder geval nooit geschreven. Grappig vind ik het dat hier uitgebreid onderzoek naar gedaan is. Ben dan wel benieuwd waarom iemand dat gaat doen. Hoe komt iemand erop om dat nou uit te gaan zoeken. 

Maar het is een gevleugelde uitspraak uit de film die een eigen leven is gaan leiden.

In de nieuwe geest van de positieve ondersteuning zeg ik iedereen heeft gelijk!! ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei bumperjim:

Ik vroeg me even af of mn geheugen me in de steek heeft gelaten, maar nee: 

 

De laatste gesproken zinnen zijn geen Zweeds, ze lijken achterstevoren afgespeeld te worden. Gilwell heeft daar een voor het bedrijf pakkende semi-pipi-quote als 'vertaling' ondergezet. Maar het is dus geen echte pipi quote.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

De laatste gesproken zinnen zijn geen Zweeds, ze lijken achterstevoren afgespeeld te worden. Gilwell heeft daar een voor het bedrijf pakkende semi-pipi-quote als 'vertaling' ondergezet. Maar het is dus geen echte pipi quote.

Achteruit, wow er zit meer in Pippi dan ik had gedacht! :huh: misschien is ze wel satanisch :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...