mito Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Ah zo begrijp het ....maar iedereen rookt ook zo ongeveer. Tja daarom loopt de stoppen met roken forum natuurlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Ligt er aan of je wilt stoppen met roken en daar ging het vandaag niet over ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Mijn vrouw vanmorgen verhuist naar de kliniek om te revalideren, hoop gedoe maar erg professioneel en dat is ook nodig. Zij vertrok met ziekenvervoer en ik kwam wat later met eigen vervoer en mocht zowaar naar binnen, naar de kamer maar NIET aanraken. Dat is wel even wennen beetje komisch ook maar ze is in goed handen. Ik begeef me nu even in de blauwe walm uit de rokershoek en moet bekennen dat ik een zware roker ben geweest, ik rookte van alles Belgische Franse en Hollandse troep, sigaren, pijp en op het laatst zware shag. Ik ben al 40 jaar van het roken af, 2 mensen waaronder mijn vader aan long kanker zien sterven heeft bijgedragen aan mijn beslissing te stoppen, van de een op de andere dag en nooit meer gerookt. Musashi en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mito Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 4 minuten geleden zei Lieke7777: Ligt er aan of je wilt stoppen met roken en daar ging het vandaag niet over ? Ben al gestopt....zit in dag 56 nu Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Pittig om je vrouw niet te mogen aanraken @Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 1 minuut geleden zei Lieke7777: Pittig om je vrouw niet te mogen aanraken @Rudy Wat ik al schrijf, t was ook wel komisch, wij zijn dan weer van die brave mensen die dat ook echt niet doen. Maar ik ben blij dat ik haar heb gesproken en kan daar weer een week op teren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 1 minuut geleden zei Statice: @RudyMijn man is ook overleden aan longkanker. Was pas 55 en rookte al 30 jaar niet meer. En was een marathonloper. Zegt allemaal niks, maar is wel heel zuur. Sterkte met je vrouw, lijkt me heel moeilijk! Klopt wel wat je zegt, je hoeft niet altijd straf te hebben gerookt om longkanker te krijgen, maar dat het erg slecht is voor je bloedvaten is wel een bewezen feit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Idd fijn om haar dan weer te spreken ipv digitaal te zijn. @Rudy Ik vond het in begin wel lastig in corona tijd dat ik wel mensen mag en kan aanraken tijdens zorgmomenten en dan geen 1.5 meter kan houden ook niet mbt samen werken met collega ' s onmogelijk kan je iemand samen verzorgen anders . En dat fam gewoon dit niet mag en kan doen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 17 minuten geleden zei Statice: Het lijkt wel december hier. December?? Hoe dat zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 O, wacht... buiten bedoel je? Ik dacht dat je het forum van vandaag bedoelde... Sorry hoor. Ik ben een beetje warrig qua gedachtengang vandaag. Soms heb je van die dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 6 minuten geleden zei Bor: Redelijk, gezien de omstandigheden. Dapper van je Bor. Heb je het gevoel dat je aan het overleven bent of zijn er ook wel momenten dat je ondanks de problemen gelukkig bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Zojuist zei Statice: Omdat het sneeuwt op zijn best misschien? Ja, ja.. ik was er al achter, wat je bedoelde.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Ik heb vandaag ook door een sneeuwstorm gelopen, rare ervaring, een paar dagen geleden liep ik nog te puffen in een korte broek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 1 minuut geleden zei Bor: Ik heb bepaalde gezondheidsproblemen en de artsen blijven me steeds maar aanspreken op mijn roken. Ze wijten het voor een heel groot gedeelte wel aan m'n roken. Heb toevallig gister nog een pakje shag gehaald en m'n man gezegd dat dit beter m'n laatste pakje moet worden. Het puntje op de i zou dan zijn als je dat voor het laatst tegen je man zou hebben moeten zeggen. Ik wens je op voorhand al veel succes, Bor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Hier zijn het steeds van die (felle) hagelbuitjes. Nou ja, daar word je niet nat van, blijft niet plakken, eigenlijk helemaal niet zo vervelend, maar nog minder vervelend zou het zijn als dat bij een graadje of twintig kon. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 2 minuten geleden zei Bor: Ik heb bepaalde gezondheidsproblemen en de artsen blijven me steeds maar aanspreken op mijn roken. Ze wijten het voor een heel groot gedeelte wel aan m'n roken. Heb toevallig gister nog een pakje shag gehaald en m'n man gezegd dat dit beter m'n laatste pakje moet worden. Stoppen met roken kan gewoon hartstikke moeilijk zijn. Ik werd er zwaar ongelukkig van als ik niet mocht roken (van mezelf). Maar als je er dan vanaf bent is het een heerlijke vrijheid... Het lijkt me helemaal rot als het moet voor je gezondheid maar het lukt niet. Waar is toch die toverstok om mee te zwaaien zodat iedereen moeiteloos van z'n verslavingen af kan??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Ik ben ooit, al meer dan 25 jaar geleden, drie jaar van het roken af geweest. Ik weet nog dat er bepaalde momenten waren, zelfs na ruim twee jaar, dat de trek enorm werd. Zo enorm dat er een hele dag naar de gallemiezen kon gaan. Die trek was niet zomaar na vijf minuten weer verdwenen. Maar puur doordat ik dan dacht: 'ik ben er nou al zo lang van af.... ' kon ik het niet-roken volhouden. Bij drank heb ik dat in die mate nooit gehad. In theorie zijn verslavingen misschien grotendeels gelijk. Maar in de praktijk zijn er wel grote verschillen, denk ik. Anders was dat stoppen met roken voor mij wel op dezelfde manier aan te pakken als dat stoppen met drinken. Geprobeerd, maar niks hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 @Rudy pittig, maar erg fijn dat je haar weer even kon zien. Vind het nog erg surrealistisch om je hier zo te lezen, je bent voor mij een van de iconische personen van de jaarpactlijst. @Bor ja, de baas hoog met al die ballen. 1 uur geleden zei Etty: Fijn! Hoe gaat dat? Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen. Maar drank gaat dat niet oplossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Quinn: ...Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen. Maar drank gaat dat niet oplossen. Denk aan de knoop die je hebt doorgehakt en aan wat je zei op het jaarpact, @Quinn: Ik ben veel maar geen lafbek. Belofte maakt schuld. Daar geloof ik in. Voor wat het je waard is. Sterkte. 6 april 2021 bewerkt door Kohtje Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Daar sta ik voor @Kohtje Het is alleen wel wat pijnlijk om dan uitgemaakt te worden voor een leugenaar die doet alsof ie alles op orde heeft. Daar ga ik me niet door laten misleiden, dat niet, maar het bepaalt wel mede hoe het met me gaat. En daar vroeg @Etty naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) Maar drank gaat dat niet oplossen. @Quinnprobeer rustig te kijken waar je tegen aanloopt. Wil je soms "uit staan"? Geef jezelf toestemming daar voor. Tussen bepaalde tijden of in een bepaald hoekje. Luisterend naar favoriete muziek op de koptelefoon. 6 april 2021 bewerkt door Tatum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Tnx @Tatum donderdag heb ik een afspraak staan weer bij de praktijkondersteuner en ik hoop dat er dan iets bekend is over een doorverwijzing. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 1 uur geleden zei Quinn: @Rudy pittig, maar erg fijn dat je haar weer even kon zien. Vind het nog erg surrealistisch om je hier zo te lezen, je bent voor mij een van de iconische personen van de jaarpactlijst. @Bor ja, de baas hoog met al die ballen. Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen. Maar drank gaat dat niet oplossen. Surrealistisch, ik begrijp wat je bedoelt Quinn, maar ik zit hier niet met de daver op het lijf thuis hoor en ik vond de gedachte terug te gaan schrijven op het forum eerst een beetje kinderachtig, maar de omstandigheden hier geven nogal wat onrust die ik herken en die onrust in mijn kop heb ik vroeger te lang genegeerd met de tragische gevolgen van dien, daarbij vind ik het best leuk op het forum weer een praatje te maken met lotgenoten. Quinn, hakken in het zand en hou het droog.... Kohtje, Smaragd en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 Dank jullie wel allemaal!!! Afgelopen nacht heb ik veel nagedacht en vandaag is een dag van bezinnen en herinneren. Ik ga hier niet meer tikken als ik onder invloed ben of als ik heel erg trek heb. Is niet goed voor mij en zeer zeker niet voor jullie ook. Dat verdienen jullie niet. Men is hier ook aan het strijden en een pad aan het bewandelen. Dat heb ik maar te respecteren. Het helpt mij niet dat boos worden en verongelijkt zijn en zet alleen maar kwaad bloed bij de ander en dat is logisch en snap ik nuchter zonder trek des te meer. Hou jullie goed bijeen en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken. Tatum, Rosee, rosa45 en 5 anderen reageerden hierop 8 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 6 april 2021 Rapport Share Geplaatst 6 april 2021 3 minuten geleden zei Smaragd: Dank jullie wel allemaal!!! Afgelopen nacht heb ik veel nagedacht en vandaag is een dag van bezinnen en herinneren. Ik ga hier niet meer tikken als ik onder invloed ben of als ik heel erg trek heb. Is niet goed voor mij en zeer zeker niet voor jullie ook. Dat verdienen jullie niet. Men is hier ook aan het strijden en een pad aan het bewandelen. Dat heb ik maar te respecteren. Het helpt mij niet dat boos worden en verongelijkt zijn en zet alleen maar kwaad bloed bij de ander en dat is logisch en snap ik nuchter zonder trek des te meer. Hou jullie goed bijeen en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken. Proficiat Smaragd , goed plan Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden