Spring naar bijdragen

Woensdag 17 maart 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Thanks! . Ik zal het gaan lezen.

Mooi om te lezen dat jij toch ook kritisch blijft en er de dingen uit haalt die voor jou werken. 
Voor mij begint het essentieel te worden om meer in het nu te leven.
Ik heb een beetje moeite met het verdelen van mijn (hyper)focus en leef altijd al een paar uur verder dan de realiteit.

Het is nog niet eens dat ik meer van het nu moet gaan genieten maar dat ik verbanden tussen dingen begin te missen. Zoals sloten koffie drinken en misselijkheid. 
om maar iets te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro, je hebt het over Tolle denk ik. Vreselijk vertaald inderdaad. Maar ik vind alle boeken over spiritualiteit (ook een rotwoord, maar je moet wát) in het Nederlands iets tenenkrommends hebben. Het is een beetje als Engelse songteksten, die kunnen nog zo mooi poëtisch zijn maar als je ze vertaald klinkt het lachwekkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. @Zbb beterschap! Niet fijn. @Lika hoop dat je vandaag wat meer de balans vindt. Herken het, achter jezelf aanlopen, te druk, geen rust nemen/teveel eten. Heb zelf ook boeken van Eckhart Tolle, maar vind t eigenlijk wel fijn dat t in t Nederlands is. Tijd om t weer eens te herlezen, want veel is weggezakt. Idd overal neem je wat van mee, niet in alles hoef je je te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Reacher:

Die stomme werkdruk bij jou ook :angry: Die heeft je een stapje terug doen zetten. Tenminste, dat vul ik zo voor je in.

Misschien. Ik weet het niet zo goed. Tis ook even dat het gewoon niet zo lukt. Ik kom er wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Mooi om te lezen dat jij toch ook kritisch blijft en er de dingen uit haalt die voor jou werken. 

Het mooie aan boeken met dit soort wijsheden die over jóu gaan, is dat je direct kunt onderzoeken of het waar is of niet. Als iemand zegt dat de aarde rond is, dan moet ik dat maar aannemen, maar als iemand vertelt hoe je gedachten je in hun greep houden, dan kan ik zelf ervaren of dat klopt (ja hoor, check!). Juist bij dit onderwerp heeft geloven geen enkele zin, het is pas iets waard als je het weet.

Ja toch, ik klets niet uit mijn nek toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als regeerder ben je natuurlijk druk, gestresst en misschien wat chaotisch.
Maar je blijft een (goed?) voorbeeldfunctie houden, zeker op een dag als vandaag;

dit las ik net;

„Zijn paspoort was verlopen, de gaten waren er al in gestampt”, vertelt de voorzitter van het stembureau.

De woordvoerder van de Jonge verklaart hoe dit heeft kunnen gebeuren: „Ze lagen in dezelfde la”. De Jonge moet nu eerst zijn geldige paspoort thuis ophalen om te kunnen stemmen. Zijn rijbewijs, hij was met de auto naar de stemstraat gereden, was hij namelijk vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemmen? Ja. Waarop? Moeilijk. Een aantal patijen kan ik vooraf zo schrappen. Maar van wat me wel aanstaat, zijn er altijd standpunten of stemgedrag uit het verleden, dat me niet zint. 

Zelf ook maar een partij oprichten?

Hebben jullie de stemwijzer van Lubach al gespeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, heel voorzichtig zet ik hier een eerste stap... ik hoop dat het oké is dat ik zo bij jullie ‘binnenval’. Ik lees al lang mee. Na een actieve alcohol verslaving vanaf 2015 en diverse behandelingen ben ik sinds begin deze maand eindelijk zelf ook overtuigd dat 1tje echt niet meer kan. Omdat ik in de ontwenning veel last kreeg van paniek en angst aanvallen ben ik via de crisis momenteel opgenomen. Binnenkort mag ik naar huis en start ik in de ambulante hulpverlening een traject van detox en diagnostiek. Mijn stopdatum is 8 maart en ik zou hier graag meelezen en schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rapilos:

Goedemorgen @VIII

Welkom !
Mee schrijven en lezen kan zeker helpen
Wat goed, dat je je alcoholprobleem nu goed aanpakt
Gaat jet een beetje ?

Dankjewel! Ja het gaat nu gelukkig een stuk beter. In de kliniek krijg ik rustgevende medicatie voor de paniek en angst en die ben ik nu ook alweer aan het afbouwen zodat ik hopelijk naar huis kan zonder medicatie. 
Ik ben wel gestart met Refusal en die moet ik na de opname 2 x per week innemen op de medicatie polie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...