Spring naar bijdragen

Woensdag 17 maart 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Welkom @VIII en succes voor nu in de kliniek en voor straks als je naar huis gaat.

Contact met 'lotgenoten' is en was erg belangrijk voor me. Vooral ook de eerste tijd nadat ik

destijds uit een kliniek kwam..  en toen na verloop van tijd het belangrijke er wat van af ging

was het het bewust blijven van m'n op de achtergrond nog altijd aanwezige alcoholprobleem

een reden om contact te houden. 

En zonder dat ik er echt erg in had kwam ik hier op dit forum omdat er een soort van "dit forum

is een onderdeeltje van m'n leven geworden" is ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei VIII:

Goedemorgen, heel voorzichtig zet ik hier een eerste stap... ik hoop dat het oké is dat ik zo bij jullie ‘binnenval’. Ik lees al lang mee. Na een actieve alcohol verslaving vanaf 2015 en diverse behandelingen ben ik sinds begin deze maand eindelijk zelf ook overtuigd dat 1tje echt niet meer kan. Omdat ik in de ontwenning veel last kreeg van paniek en angst aanvallen ben ik via de crisis momenteel opgenomen. Binnenkort mag ik naar huis en start ik in de ambulante hulpverlening een traject van detox en diagnostiek. Mijn stopdatum is 8 maart en ik zou hier graag meelezen en schrijven. 

Welkom hier.. Hier vind je gelijkgestemden.. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje: we hebben een verslaving (gehad)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jopie:

in zekere zin wel. 

Want als het je eigen intrinsieke overtuigingen zijn die maken dat je denkt hoe je denkt, doorbreek je dat niet perse met teksten die je met datzelfde brein leest. Sterker nog, een handigerd kan daar handig op inspelen. En dat gebeurt ook, vaak. 

Blijft over: helpt het je, of is het alleen maar lekker? En dat is redelijk absoluut meetbaar en behoeft niet zoveel gedachteanalyse (en redelijk absoluut meetbaar is een contradictio in terminis voor de schoolbank :) )

Er zijn kennelijk mensen die dit begrijpen, maar ik volg je niet. Niet erg, maar dan weet je waarom ik niet reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Moet aan het werk maar stel uit.  Weet niet wat ik ga stemmen vandaag, helemaal murw van de discussies thuis hier. Mijn zoon geeft zijn ongevraagde stemadvies al een aantal weken, en wee je gebeente als je er iets tegenin te brengen hebt.  Klaar mee.  Zin om uit protest niet te gaan stemmen.  Ik ga wel.  Elitaire woke boomer gaat stemmen. 

 

 

Hier net zo Etty, ik ben blij als die verkiezingstijd weer voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie bedoel je daarmee het gegeven dat je het sneller eens bent met meningen die overeenkomen met je eigen? Net zoals we mensen die vinden wat wij zelf vinden, vaak intelligenter achten?

Ik zag net dat de beste Hugo nu ook nog in quarantaine moet. Wat een dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Yana:

Er zijn kennelijk mensen die dit begrijpen, maar ik volg je niet. Niet erg, maar dan weet je waarom ik niet reageer.

Voor zover ik het begrijp bedoelt ze (JOopie) dat men leest/hoort wat men wil lezen/horen omdat men daarmee

menzelf (;)) bevestigt in wat men volgens eigen denken tóch al "wist".

Of zo iets.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. 

Als een boek of idee een beetje hout snijdt, kan je er ook verschillende dingen in lezen, afhankelijk van wat jij er zelf van maakt.

Zo volg ik online een maandelijkse oefening van een goeroe. Elke maand een oefening waarbij goeroe een verhaaltje met dezelfde strekking vertelt. Maar elke keer komt dat toch weer anders binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de gelegenheid om in allerlei monumenten te kunnen stemmen. Dat leek me wel wat, in een museum of zo. Maar online zag ik dat het daar kei druk was. In het theater was niemand. Zo mijn burgerplicht weer eens gedaan.

Laat ik dan nu maar weer mijn werk opstarten. Wel fijn om je eigen tijd in te kunnen delen. Maar de motivatie is deze week ver te zoeken. Mensen moeten mij een deadline geven, of gaan klagen. Anders kom ik niet in beweging. -_-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Voor zover ik het begrijp bedoelt ze (JOopie) dat men leest/hoort wat men wil lezen/horen omdat men daarmee

menzelf (;)) bevestigt in wat men volgens eigen denken tóch al "wist".

Of zo iets.

Ja oké, maar ik zeg dat je uitspraken kunt checken en dan wéét je of het waar is of niet. Als iemand schrijft dat het denken altijd bezig is met verleden en toekomst, dat je met het denken het nu niet kúnt ervaren, dan kan ik dat zelf onderzoeken en kom ik inderdaad tot de slotsom dat de enige momenten waarop er gewaarzijn is in dít moment, de momenten zijn waarop het denken even stopt.

Als ik datzelfde nogmaals lees, ja, dan krijg ik daarmee bevestigd wat ik al wist. Maar als iemand schrijft: "het nu kun je leren ervaren door er veel over na te denken", dan is dat net zoiets als lezen: "aan alle bomen groeien in de zomer pyjama's".

Daar heeft 'lezen wat je wíl lezen' toch niks mee te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry @Yana, m'n heldere moment voor vandaag is al weer voorbij.

Ik ben momenteel in de 'doe-fase'.  Heb de stoute handschoenen aangetrokken en ben

bezig het achterbankje van onze Dyane te strippen.  Alles er af om hem opnieuw te bekleden.

Al weer vier jaar geleden heb ik de voorstoelen opnieuw bekleed vlak voordat we ermee naar de

wereldmeeting in Portugal gingen. De achterbank stond altijd min of meer vergeten in een hoekje van

de garage want die gebruikten we toch niet. Zonder achterbank is zo'n Dyane een ideaal hondenhok.

Maar nu gaat onze "Lucylle" in de verkoop en is het wel zo netjes om haar geheel af en in stijl aan

te bieden. Als het goed is wordt het allemaal heel mooi, knalrode Dyane met zwart-witte bekleding

in pied de poule motief. 

Ik wens mezelf sterkte en succes.  Als anderen dat ook willen doen dan is dat zeer welkom.

bewerkt door Kohtje
er stond 'hem', Lucylle is 'haar'..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het maakt ook geen drol uit, een beetje ukkelen over woorden. Autostoelen bekleden, dat is het échte werk! Naai je dan dus de stof op de naaimachine in model? Ik heb laatst m'n eerste schuine kussen bekleed, een autobank is dan wel next-level. Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij Brijder  geweest  op zich  weer helderende herhalende  dingen  besproken   ( wat een geduld  blijft  ze maar houden  ) 

Nu gelijk  5 keer vooruit  gepland   voor om de 2 weken ..  mijn  hoofd gelijk denkende  '     gelukkig ik word niet  afgeschreven weggegooid  . Ik mag nog komen . .ze is mij  nog  niet zat .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag vooral gehad  met  behandelaar  over wat mij  raakt in bepaalde  situaties  welk gevoel geeft het  mij. 

Het innerlijk  gevoel wat vaak geraakt wordt  is een onprettig  gevoel  waar  ik niet  aan wil en jaren lang allerlei coping  strategie  er op  gelaten  heb ' nu nog  steeds  .

Gamen  ' eten ' roken  en of mateloos  stomme  dingen  kopen .

Mij raakt vooral  eenzaam ' ik doe er niet  toe ' ik ben  niet  goed ' ik ben slecht  '  en dit is altijd  ingevulde  geprogrammeerde  gedachten  . 

Ze vraagt continue  kom  eens in je gevoel ' laat het mij weten  vertel  ..

En toch kom  ik niet  bij de emotie  van het gevoel . 

Vind  therapie maar verrekte lastig soms .  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ik heb nooit geweten dat je legitimatiebewijs max 5 jaar verlopen mag zijn om te mogen stemmen. Is dat dan nieuw of is dat altijd al zo geweest? 

Ik ben ooit eens niet te stemmen geweest omdat het bij mij verlopen was maar dan had ik dus wel gewoon kunnen gaan..? Wat jammer dan zeg want dat vond ik toen niet zo leuk. 

geen idee of dit klopt hoor Bor, ik ben gewoon al veel jaren niet naar t buitenland geweest en heb m daarom
niet verlengd. Mn id is een nooit gebruikt maar wel verlengd rijbewijs, dat past in mn geldbuideltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lieke7777:

Mij raakt vooral  eenzaam ' ik doe er niet  toe ' ik ben  niet  goed ' ik ben slecht  '  en dit is altijd  ingevulde  geprogrammeerde  gedachten  . 

Ze vraagt continue  kom  eens in je gevoel ' laat het mij weten  vertel  ..

En toch kom  ik niet  bij de emotie  van het gevoel . 

Heel erg herkenbaar! Ik raak ook heel moeilijk aan de emotie/ gevoel door al die jaren (altijd) vanuit m’n gedachten geleefd te hebben, ‘vind’/ ‘ken’/ ‘voel’ ik m’n gevoelens eigenlijk vaak niet. Ik ‘denk’ mijn gevoelens als ‘wat zou ik moeten voelen’...Wellicht een uitgekiend copingmechanisme?

Wat ik wel kan hebben is dat oude gevoelens plots naar buiten komen, getriggerd door een situatie die daar eigenlijk niets mee te maken heeft...daarvan komt het denk ik dat ik enorm moeilijk om kan met kritiek en ook altijd onmiddellijk denk (voelt alsof) iets mijn fout is ook al is dat helemaal niet zo. Mijn verwekker werd vb heel boos (woedend met schuim op de mond) als we iets ‘op de verkeerde toon’ zeiden of een verkeerd woord gebruikten. Dan snapten we niet dat we iets verkeerd gedaan hadden maar kregen toch de ‘schuld’ en nu denk ik dus automatisch en altijd dat iets ‘mijn schuld’ is (ook al heb ik er niets mee te maken) en ga ik het rechtzetten, verdedigen,... vaak gepaard met huilbuien...omdat het gevoel weer in mij zit dat het ‘mijn schuld’ is...(en dan wellicht de oorspronkelijke gevoelens vd situatie met de verwekker automatisch erbij komen)...ik weet niet of ik het goed uitleg zo, dit inzicht heb ik nog niet zo lang...het plaatst voor mij echt heeel veeel in perspectief...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Ik ben blij dat ik alles niet zo analyseer bij mezelf.

Tja als die (opgekropte of overdreven) emoties beiden een aanleiding waren tot alcohol...als ik dan met alcohol wil stoppen...kom je daar dus bij uit...moet ik er wel mee aan de slag anders loert de alcohol voor altijd achter de hoek...en dat wil ik niet meer dus zit er eigenlijk niks anders op precies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashi de gekste  situaties  triggeren mij zo verschrikkelijk  .

Ik kan niet  altijd  verbaal gelijk  naar iemand  reageren  maar  mijn gedachten nemen  dan een complete  loop met mij.

Iets heel simpels  afgelopen  maandag bracht  ik was en vuil naar het verzamelhok op mijn  werk   ivm corona moeten  we nu dit echt verplicht met handschoenen  doen. 

Tijdens  weg brengen liep  manager langs mij  heen ik groette haar en zag of voelde  of intepreteerde dat haar ogen naar  mijn handen  gingen.    Daarop ging ik aan.

Ja stom  mens ik heb mijn handschoen  aan  je kunt  mij echt niet  op fouten  pakken  ... enz enz  . Dat dacht ik    en kreeg een rot gevoel  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...