Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 maart 2021


Reacher

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Quinn:

Omdat ik het stukje zelfreflectie erin mis. Zoals je in de edit hierboven trouwens wel doet. Het lijkt eerst alsof je iemand anders ervan beschuldigt je te triggeren door diens naamkeuze, terwijl het juist moet gaan over wat jij ermee doet. 

Al is gezever inderdaad best onvriendelijk gesteld.

Ik heb geen beschuldiging geuit. Wel kan ik zeggen dat ik nog geen enkele tekst van haar gelezen heb. Ik heb het genegeerd, net zoals echte rosé. Hard maar waar. Ik kon het niet.

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Tatum:

Ik heb geen beschuldiging geuit. Wel kan ik zeggen dat ik nog geen enkele tekst van haar gelezen heb. Ik heb het genegeerd, net zoals echte rosé. Hard maar waar. Ik kon het niet.

Dat zegt dus iets over jou. Daar kun je iets mee doen, of niet. Jammer dat een woord je zoveel doet, je mist een hoop interessante en helpende teksten daardoor.

2 minuten geleden zei Reacher:

Eh... dat was tegen Rosee

Jammer, dacht echt dat je het tegen mij had :(

Lees wel dat er meer koffie in mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Herkenbaar. In verbinding zijn is iets actiefs.  Je moet er iets voor doen.  Als ik honger heb, en ik blijf op de bank zitten,  dan weet ik wat er niet gebeurt.   Hetzelfde geldt als ik behoefte heb aan verbinding.  Ik moet uitreiken.  En daar gaat het mis.  Want daar kan ik nog wel eens passief zijn, afwachtend.  Met allerlei saboterende gedachten.  Zorgen voor je eigen behoeften.  In verbinding met jezelf zijn  is weten welke behoefte er leeft bij je, nu.  En kijken naar wat je nodig hebt om deze te vervullen.  Al is het maar een klein beetje.  Ik voel me eenzaam omdat ik behoefte heb aan verbondenheid. Hoe ga ik deze behoefte vervullen ipv op de bank blijven zitten en honger lijden? Tien tegen één dat ik mezelf onbewust al heb zitten afkraken, dat er iets aan mij mankeert omdat ik iets mis.   Omdat ik behoeften heb.  Jong geleerd is oud gedaan:)

Volkomen legitieme behoeften behandelen als een craving die weer voorbij gaat lijkt me niet de bedoeling, toch? 

 

Herkenbaar   en toch  blijft  het  enorm  hardnekkig  voor  je het weet ben je weer in je eigen  savoterende gedachten  getuind. 

En toch  is het  een stukje  veiligheid  in jezelf  om met deze sabotage  te leven want je geloofd  elk woord  bijna  .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum als dat de manier is waarop het jou lukt, is dat best, denk ik. Mijn punt is meer dat je iemand uitschakelt in de communicatie op basis van een naam. Moet je zelf weten, maar het is jammer van de input die je zo mist.

Al zag ik ook dat je haar berichten soms in elk geval toch wel degelijk leest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bor:

Ik moet erg hard m'n best doen om husband niet zielig te gaan vinden. 

Hij komt thuis en zegt, ik doe niks dan inleveren. M'n gezondheid, ons dagelijks leven, werk, inkomen, en nu auto. Alles gaat in achteruit. 

Eigenlijk heeft hij gelijk dus ik zeg maar beter niks. 

Maar mbt werk   ' zijn werkgever  heeft  toch wel een plicht om hem  vervangende  functies  aan te  bieden  ? 

Wet poortwachter  kan hier  grote  rol in spelen .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch fijn dat Quinn de vraag van Rosee veilig heeft gesteld, dat geeft een ieder de kans om tóch te reageren... 
Rosee, ik vind jou gewoon een heel grote schat. 
Ik zie jou zo hard jouw best doen om het jouw jongens naar de zin te maken, ik zie jou zo weinig voor jezelf opeisen.... 
Altijd een hartelijk en vriendelijk en bemoedigend woord voor anderen... 
Als ik jou iets zou mogen geven zou het een lekker ruim huis zijn met minstens vijf ruime kamers: een gezellige huiskamer, een slaapkamer voor beide jongens, een werkkamer voor jou en een slaapkamer voor jou... 
Maar helaas... ik kom niet verder dan een boeketje virtuele bloemen Sluitzegel Hartje roze...  

                                              ZIJDE BLOEMEN BOEKET 65CM - Grote bloempot, hoge vaas of XL plantenbak >  Parelmoer Vaas

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Bor, husband ís nu inderdaad zielig. 
En misschien wel boos. 
Laat hem dus maar voor nu. 
Het is ook niet niks wat er allemaal op jullie afkomt. 
En als hij inderdaad helemaal wordt afgekeurd zullen jullie een pittige stap terug moeten doen. 
Probeer alsjeblieft niet constant op hem te letten nu. 
Ga voor jezelf de boel voorlopig op een rijtje zetten. 
Doe jouw eigen ding in huis zonder een oogje op husband te houden. 
Laat hem voorlopig. 
Dat is verschrikkelijk moeililjk, dat weet ik. 
Maar probeer het alsjeblieft... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sandro:

Ja, zal ik doen. Ben wel benieuwd. Heb nu al van meerdere mensen gelezen dat de Nederlandse versie een stuk minder is dan de Engelse. Hoop het niet.

Misschien is dat het wel. Ik had de Nederlandse ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeheid begint iets weg te ebben. Gelukkig. Moe, eten, ontevreden, moe, eten. Cyclus die wel weer doorbroken wordt. 

Ik heb veel bomen voor mijn huis. Daar zit nu een lichtgroene gloed over. Het begint lente te worden!! Echt jongens. Echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yana:

Zullen we, om het realistisch te houden, ook even de negatieve kanten van @Rosee benoemen?

Waarom? Wat is er verkeerd aan iemand die je waardeert zich goed te voelen? Moet er meteen een negatieve balans gevuld worden?

Het wordt straks gazpacho, tortilla en paella zonder vis. IJs toe. 

Gaan we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet me ergens aan denken... (ik bedoel niet jouw berichtje San Michel)

In mijn jonge jaren heb ik allerlei trainingen op het gebied van (lichaamsgerichte) psychotherapie gedaan. Bio-energetica, rebirthing, voice-dialogue, gestalt, NLP... dat soort dingen. Tijdens één van die groepen kwam een zogenaamde 'hotseat' voor. Ik zat daarbij voor een groep van zo'n 20 mensen die mij goed kenden en hun opdracht was om 10 minuten lang alle negatieve gedachtes die ze ooit over me gehad hadden uit te spreken. Dat werd een spervuur en ik mocht niks terug zeggen. Daarna moesten ze 10 minuten uiting geven aan alle fijne dingen die ze ooit over me gedacht of gevoeld hadden. 

Ik weet nog heel goed dat ik die eerste 10 minuten steeds dacht: "zie je wel, ik wist het wel, ze haten me en vinden me stom". Bij de tweede 10 minuten dacht ik: "ja,ja, dat zeggen ze alleen maar omdat ze iets aardigs móeten zeggen maar dat menen ze niet echt".

Een eye-opener die heel verhelderend voor me was. 

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...