Spring naar bijdragen

Woensdag 3 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Cleo66:

Mij is het wel gelukt,  nagenoeg tegelijkertijd.  Het hoorde in mijn hoofd zo bij elkaar . Ik wilde niet meer verslaafd zijn . Maar ik weet bijna zeker dat wanneer die borrel om de hoek komt , de peuk ook meekomt . 

Idem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Musashi:

mss moet ik dan ook maar beter rekening houden met de te verwachten kritiek, mijn fout ;-) en soms zijn er natuurlijk ook experimentjes die (een beetje) mislukken ;-) 

Rekening houden met zijn kritiek? Natuurlijk niet joh, laat 'ie lekker zijn mond houden, hij mag blij zijn dat je voor hem kookt, dat alleen al verdient een compliment. Je hebt een liefdesrelatie om lief te zijn voor elkaar, niet om elkaar kritiek te geven toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Ik wil ook niet meer verslaafd zijn. Maar...de verslavingsgevoeligheid is een 'gegeven'. Soit.  Accepted. 

Drinken is geen optie. Roken heb ik nooit gedaan....er staat een open doosje after eight in het keukenkastje...de onderhandelaar staat aan...wel niet....eentje? O nee, dat lukt niet, want dan gaat het doosje leeg.....:)

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoii.

@Quinn, ook in stad zal het spreekwoord van uitstel komt afstel wel bekend zijn.  als je iets uitstelt loop je nou eenmaal het risico dat het noooit

meer gebeurt.  1e sigaret uitstellen, 1e glas uitstellen.... het risico waard lijkt me.

 

thuissituatie...

ben nog niet helemaal het mannetje maar zie weer een beetje licht aan het eind van dde tunnel.

vrouwtje jarig vandaag dus, hoera, vanavond een gebakj bij de koffie.

hond is altijd blij, lijkt het.  een bestuderingswaardige huisgenoot, zo'n positivo op vier pootjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Fabienne1985:

Pff ik voel me zo vervelend, tril en mijn darmen zijn helemaal van slag ben ook duizelig. En in mijn hoofd denk ik dan tja als je nu wat drinkt ( niks in huis en wil het niet) dan gaat dat wel over. Sorry dat ik hier zo zeur 

Je zeurt  niet hoor  ..   zo dacht  ik ook altijd  en  maar weer  drank er in gooien  en ik voel mij beter NOT.

Ik dacht dat  ik mij beter  voelde  met  drank ' maar eigenlijk  is dat  nooit echt  geweest .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

Pff ik voel me zo vervelend, tril en mijn darmen zijn helemaal van slag ben ook duizelig. En in mijn hoofd denk ik dan tja als je nu wat drinkt ( niks in huis en wil het niet) dan gaat dat wel over. Sorry dat ik hier zo zeur 

Zo herkenbaar en is geen zeuren. Sterk als je het niet doet.

Is niet helpend wat ik ik nu tik maar wil ook niet liegen. Drink nu mijn kater weg en haal zo weer bij anders trek ik het niet. Gelukkig nog 1 halve liter over anders durf/kan ik niet eens naar de winkel.

Morgen probeer ik mij te herpakken, vrijdag Brijder. Te erg voor woorden maar het is zoals het is. Hoe maken we het ons lastig(er)

Hou mij gedeisd en lees rustig mee en geniet van de verdoving=niet voelen. Genieten is het niet meer, het kan niet anders voor vandaag.

Weet het allemaal maar kan het niet anders nu. Te erg voor woorden.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

Goeiemorgen frummers

......... en altijd koken wat je zelf lekker vindt
daar word je ook maar zwaarder van
zei de ooit zo happy single
corona heeft wat sjaloersigheid ontwikkeld hier
al die gesprekken in mijn hoofd die ken ik nou wel
 

Het wordt lastig voor je hè Jane? Kan ik me voorstellen, je had allerlei activiteiten en rituelen voor jezelf ontwikkeld die je hielpen om je goed te voelen en opeens valt alles weg, dan is het moeilijk in je eentje. Ik wou dat ik iets voor je kon doen, effe lekker samen een stuk over het strand lopen en kletsen zou fijn zijn, maar ja, dat gaat niet. Ik denk wel aan je en stuur je levensblije energie :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank lieke, het gaat heel langzaam beter. sneller dan vorige keer.  typ met een hand maar wrd er 'handiger'in.

grappig, zie jou steeds als paniekerig gilllend stripfiguur.

iiiieeeeek.... maar weet ook, dat ben je niet, meer juist een soort baken van kalmte en ook wel moed en wijsheid.

nog een persoonlijk dankje voor je link elders naar aa-dordrecht. 

ik was eerder ook helemaal  aa, tot  vervelens toe, haha.. laatste tijd niet meer en veel al weeer vergeten.

maar die link is een fijne heldere reminder voor me.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh @Smaragd, enorme sufkip! Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Je slikt toch antabuse onder toezicht? Nou ja, nu is de vraag... hoe kom je er weer uit? Zet 'm op hoor, er komt een moment dat je voor de laatste keer je knietjes afveegt en weer opstaat, dan ga je met opgeheven hoofd en blije zin je alcoholvrije toekomst tegemoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 vrijdag weer dus ik kan nog 1 dag drinken en dan morgen weer afzien en dan vrijdag innemen. Heb heel veel gewerkt en dat was droog en gister ging het mis na mijn werk. Zo gaat dat dan. Laat mij nou maar even want ik weet alles al. Alleen ik kan het dus niet. Alsof ik dat al niet wist. Gistern was echt genieten nu natuurlijk niet. Het is echt een rot verslaving en het erge eraan is, ik doe het zelf. Laat mij maar even en ga gewoon leuk met jullie dag door, ga muziek luisteren. Dat is beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yanasorry moet lachen om de term sufkip, klopt zo voel ik mij ook. Komt goed, ik heb een plan, nu onder invloed. Idd knietjes afvegen morgen. Ja idd waarom niet vandaag? Dat lukt niet meer. Klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Wilde weer gecontroleerd drinken, lukt dus niet binnen de perken houden is de enige optie voor vandaag. Niet compleet doorschieten anders is het morgen nog lastiger. 

Paar dagen geleden de antabuse afspraak afgezegd met een smoes. Hij de behandelaar wist wel beter en zei doe maar jongen, ik snap het. Dat maakte dat ik mij nog schuldiger voelde maar was wel het juiste voor mij. Vrijdag neem ik het weer in onder zijn toezicht. Djw lieverd. En ga aub door met de dag en laat niemand mij nadoen. Is niet goed dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je ook echt niet afstraffen.@Smaragd   je weet idd alles  .

Maar toch blijf je met  ogen  open in de valkuilen  stappen.   En misschien  toch   ' antabuse  neem je niet  op en af '  niet  nemen   als je wilt drinken  en  nemen als niet wilt drinken .   Ik begrijp echt de omstandigheden  van  je . 

Maar antabuse de keus  gemaakt  om te nemen en is geen  play  game  cq russisch  roulette  toch ? 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rosee:

Oh onze berichten hebben elkaar net gekruist @Quinn. Je wilt alleen minderen lees ik.

Eerst minderen. En als het minderen steeds door gaat, komt op enig moment de min één... 

2 uur geleden zei Fabienne1985:

Knap dat je het al zo kan. Ik heb dat ook een tijd gedacht gewoon minderen. Ik wist altijd wel een reden dat ik toch meer nam. Bij mij is het alles of niets. Ik kan het gewoon helemaal niet meer doen, kan mezelf toch niet inhouden 

Ho even, ik zeg nergens dat ik het kan. Maar dagpact vind ik een belofte en die wil ik houden. Aan mezelf, voor één dag. Okay, ik tril ook iets, maar dat komt van gisteren, daar wil ik vandaag niet mee belasten. Volhouden. 

1 uur geleden zei Kohtje:

hoii.

@Quinn, ook in stad zal het spreekwoord van uitstel komt afstel wel bekend zijn.  als je iets uitstelt loop je nou eenmaal het risico dat het noooit

meer gebeurt.  1e sigaret uitstellen, 1e glas uitstellen.... het risico waard lijkt me.

 

thuissituatie...

ben nog niet helemaal het mannetje maar zie weer een beetje licht aan het eind van dde tunnel.

vrouwtje jarig vandaag dus, hoera, vanavond een gebakj bij de koffie.

hond is altijd blij, lijkt het.  een bestuderingswaardige huisgenoot, zo'n positivo op vier pootjes.

Dank je, ja, elk uitstel is een stapje naar afstel, zo bedoelde ik het inderdaad. Fijn dat je weer wat beter gaat. Ik lees nu trouwens steeds zeer nadrukkelijk KohTJE. 

@Smaragd sterkte joh. Houd jezelf vast.

In het kadet van algemene nuttige info: tosti's in de oven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Smaragd:

@Yanasorry moet lachen om de term sufkip, klopt zo voel ik mij ook. Komt goed, ik heb een plan, nu onder invloed. Idd knietjes afvegen morgen. Ja idd waarom niet vandaag? Dat lukt niet meer. Klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Wilde weer gecontroleerd drinken, lukt dus niet binnen de perken houden is de enige optie voor vandaag. Niet compleet doorschieten anders is het morgen nog lastiger. 

Paar dagen geleden de antabuse afspraak afgezegd met een smoes. Hij de behandelaar wist wel beter en zei doe maar jongen, ik snap het. Dat maakte dat ik mij nog schuldiger voelde maar was wel het juiste voor mij. Vrijdag neem ik het weer in onder zijn toezicht. Djw lieverd. En ga aub door met de dag en laat niemand mij nadoen. Is niet goed dit.

Hier ook te laat...nadoen, voordoen maar de alcohol duivel heeft mij ook weer ff in zijn macht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet morgen samen dan doen stoppen of ga jij nog door dan? Gaat echt afzien worden voor mij. Wilde 24 halve liters zo gaan halen maar haal er maar 6 dan trek ik het morgen nog wel met afkicken. Want dat is het letterlijk voor mij. Doen we het samen, stuur je zo mijn nummer. De eerste dag is het ergste voor mij. Daarna gaat het wel weer. En ik slik geen antabuse samen met alcohol, ik reken de uren uit dat het uitgewerkt is. Zo ben ik dan ook wel weer. 

Dank lieve @nancy

En @Quinn ook dank, ben jaloers dat jij C nog hebt. 

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragd:

@ikkanhet morgen samen dan doen stoppen of ga jij nog door dan? Gaat echt afzien worden voor mij. Wilde 24 halve liters zo gaan halen maar haal er maar 6 dan trek ik het morgen nog wel met afkicken. Want dat is het letterlijk voor mij. Doen we het samen, stuur je zo mijn nummer. De eerste dag is het ergste voor mij. Daarna gaat het wel weer. En ik slik geen anatbuse samen met alcohol, ik reken de uren uit dat het uitgewerkt is. Zo ben ik dan ook wel weer. 

Dank lieve @nancy

Goed idee, doe morgen mee. Samen is altijd fijn en hebben steun aan elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...