Spring naar bijdragen

Woensdag 3 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. 
 

pff baal zo dat ik gister weer gedronken heb, het ging zo goed. De trigger was dat mijn ex tekeer ging tegen me over onze dochter die gevallen was bij hem in zijn huis, maar die moest ik komen ophalen. Tja eigenlijk geen reden bedoel ik drink het zelf op. Goed vandaag gaan we weer beginnen ik moet de moed nu niet opgeven, voel me zoveel fijner zonder alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn, zou je niet eerst stoppen met drinken en dán de stap maken naar stoppen met roken? 
Mijn stoppogingen met roken sneuvelden dan wel niet bij het eerste wijntje, maar dan toch zeker bij nummer twee of drie :wacko:
Zelfs een bakje koffie was al gevaarlijk dan :rolleyes:
Ik las op de draad van gisteren dat je nog steeds in Stad woont, moi, maar gek, ik had de indruk dat je tegenwoordig ergens in het zuiden des lands verkeerde... 
@Fabienne1985, gisteren ging dus op zijn kont verkeerd, vandaag dus opkrabbelen, knieën afvegen, jezelf een flinke trap onder de kont geven, bek op het stuur en weer door, je kúnt het.
Ik heb jou bij het dagpact gezet, dat mag je in het vervolg ook zélf doen hoor. 
@Jopie, een vast woon- en verblijfplaats dus. Wat fijn dat de flat jou omarmde blijkbaar. 
En ja, het zal heel dubbel zijn allemaal, dat begrijp ik best.
En wat betreft de toestanden rond jouw moeder: fijn dat er wat rust kan komen nu.
En ja vechten tegen kwaad, tegen onbeschoft kwaad.... ik ben opgevoed met: 'je moet je nooit verlagen tot hetzelfde niveau'... maar dat kan verrekte moeilijk zijn inderdaad. Ik denk dat jij en jouw broer de enige goede weg hebben bewandeld, petje af. 
@adri02, heerlijk je weer te lezen hier. En een dikke maand en dan 7,5 jaar? Goeie god, de tijd vliegt inderdaad.... 
@Musashi, na bijna 45 jaar weet ik wel ongeveer wat Kees lekker vindt en wat niet, en laat híj het wel  uit zijn hoofd om kritiek op mijn kookkunst te leveren, want dan krijgt hij het 'als je het beter kunt doe het dan maar zelf' naar zijn hoofd hahaha.... 
Zo, ik ben bijgelezen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinnik wilde het ook allebei tegelijk doen (stoppen met roken en drinken) maar het lukt me toch niet  (zo goed) met dubbele focus. Hoewel ik champix blijf doornemen, is het niet-drinken nu prioriteit en roken ben ik, met champix, Ah verminderen. Ene dag gaat beter dan de andere. Ik vind het wel bijzonder dat het voor mij op zich dus niets te maken heeft met ‘trekremmer’ (want die neem ik dus niet voor alcohol enkel voor sigaretten) maar het besluit in je hoofd is wat het m doet... succes! Groetjes en fijne dag gewenst voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Yvonne:

@Musashi, na bijna 45 jaar weet ik wel ongeveer wat Kees lekker vindt en wat niet, en laat híj het wel  uit zijn hoofd om kritiek op mijn kookkunst te leveren, want dan krijgt hij het 'als je het beter kunt doe het dan maar zelf' naar zijn hoofd hahaha.... 

ik weet dat ongeveer ook wel, maar ja, denk soms ook wel, spijtig maar ik heb daar nu toch zin in en dan maak ik het wel (mss moet ik dan ook maar beter rekening houden met de te verwachten kritiek, mijn fout ;-) en soms zijn er natuurlijk ook experimentjes die (een beetje) mislukken ;-) 

Zal nu maar een beetje werken ook (mag van thuis uit vandaag want wat last van hoofverkoudheid, alias snotvalling) ...

daaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne heavens no, ik ga nooit ergens anders wonen dan in Stad. Dat is echt mijn plek. Ik ben nog niet direct bezig met helemaal stoppen met roken, maar minder roken is wel een goed idee. Vind ik dan. Twee pakjes per dag is wel wat veel. 

En @Musashi stoppen met drinken, helemaal echt stoppen, is me ook iets te veel gevraagd op dit moment. Als in, stoppen en nooit meer doen. Ik minder en bouw af, daar doe ik echt wel degelijk mijn best voor, al lijkt het soms anders. En vandaag sta ik op het dagpact. Vandaag een dag zonder drank.

Morgen zien we morgen wel weer.

Mensen, ik ga douchen (belangrijke informatie) en dan het werk dat ik gisteren in zou sturen afmaken. Nou ja, opstarten dus. O, ik maak het mezelf zo graag moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Nu al een meeting achter de rug @nancy wat vroeg. @Fabienne1985 zet m op vandaag:rose: @Quinn klinkt als een halfslachtige poging dat stoppen met roken (of wil je niet stoppen en lees ik t verkeerd?) Een besluit nemen is makkelijker. Zelf ook eerst gestopt met drinken en daarna met roken. Als ik nu meer dan 2 glazen drink (doe ik zelden) gaat soms nog steeds even de gedachte aan roken door me heen omdat ik het zo met elkaar associeer, gevoel van aangeschoten en roken. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Musashi:

@Fabienne1985knap dat je zo snel kan herpakken na je uitschuiver! Sterkte vandaag!!!

Ik ben er ook zo klaar mee die stomme alcohol. Het levert me niets op. Alleen mijn hoofd denkt dat ik me dan beter voel, ja voor enkele uren maar daarna komt de klap. Met mijn leverwaarden in mijn achterhoofd zou ik er niet eens meer aan moeten denken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Quinn:

@Yvonne heavens no, ik ga nooit ergens anders wonen dan in Stad. Dat is echt mijn plek. Ik ben nog niet direct bezig met helemaal stoppen met roken, maar minder roken is wel een goed idee. Vind ik dan. Twee pakjes per dag is wel wat veel. 

En @Musashi stoppen met drinken, helemaal echt stoppen, is me ook iets te veel gevraagd op dit moment. Als in, stoppen en nooit meer doen. Ik minder en bouw af, daar doe ik echt wel degelijk mijn best voor, al lijkt het soms anders. En vandaag sta ik op het dagpact. Vandaag een dag zonder drank.

Morgen zien we morgen wel weer.

Mensen, ik ga douchen (belangrijke informatie) en dan het werk dat ik gisteren in zou sturen afmaken. Nou ja, opstarten dus. O, ik maak het mezelf zo graag moeilijk.

Knap dat je het al zo kan. Ik heb dat ook een tijd gedacht gewoon minderen. Ik wist altijd wel een reden dat ik toch meer nam. Bij mij is het alles of niets. Ik kan het gewoon helemaal niet meer doen, kan mezelf toch niet inhouden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

DAGPACT:
Maja
Roos33
Quinn
Fabienne1985
Yvonne                                  Adrian                    Musashi                         Cleo66

 

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...