Spring naar bijdragen

Woensdag 3 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fabienne1985:

Pff ik voel me zo vervelend, tril en mijn darmen zijn helemaal van slag ben ook duizelig. En in mijn hoofd denk ik dan tja als je nu wat drinkt ( niks in huis en wil het niet) dan gaat dat wel over. Sorry dat ik hier zo zeur 

Fabienne, naar dat je je zo beroerd voelt of voelde... 
Maar dóe er iets positiefs mee. 
Schrijf heel duidelijk op hóe je je voelt na zo'n braspartij, bewaar dat en lees het goed door als je een volgende keer op het punt staat wat te gaan drinken. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, bier lust ik niet, dus dat triggert mij in die zin ook niet. * dat het ineens (?) mis gaat bij meerderen tegelijk. Dan merk je weer zo hard dat je nooit achter iemands schermen kunt kijken. Shockerend is het niet, het maakt me wel verdrietig. Dat het met anderen verkeerd gaat, raakt me dan meer dan wanneer het over mij gaat. Dat gaat immers nooit zo van het ene op het andere moment. Niet echt, zeker als je terug kijkt, werk je toch naar het drinken toe, het loslaten, het onvoelen.

Tldr; ik laat me triggeren, maar niet door het bier. 

Ga het niet doen, niet vandaag. Misschien morgen, dat zien we dan wel.

bewerkt door moderator
schuttingtaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:
al die gesprekken in mijn hoofd die ken ik nou wel
 

Herkenbaar voor mij, helaas.

4 uur geleden zei kruidenthee67:

Ik wil ook niet meer verslaafd zijn. Maar...de verslavingsgevoeligheid is een 'gegeven'. Soit.  Accepted. 

Inderdaad, de gevoeligheid blijft. In deze tijd duikt er weer ander gedrag op, het blijft steeds opletten. 
Ik ben wel opweg naar “soit”, denk ik, maar ik ben daar nog niet.
Mijn eigen oordelen vliegen mij nog wel om mijn oren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei takeiteasy:

 

@Smaragd, jij zegt dat je bier lekker vind. Denk jij er dan nog steeds zo over als je je zoveelste blik weer open maakt? Ik vraag dit voor een vriend. :D

Meen je dit nou echt?

Dan snap je er idd niks van en ik laat je zelfs toe in mijn persoonlijke leven. 

Ga het idd maar over appeltaart en koffie hebben en veel slagroom en bedden die in elkaar zakken. Heeft ook geen zin om dit uit te gaan leggen, dat is eigenlijk wat je tikt. Tot het jezelf gaat gebeuren WEER. Laat ook maar. Geen zin in dit. Kan niet eens slapen. Hazenslaap. Morgen niks, dit wil ik echt niet. Nu al nerveus voor morgen maar moet.

En ik hou mij nog in, geloof mij maar.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Yvonne:

Fabienne, naar dat je je zo beroerd voelt of voelde... 
Maar dóe er iets positiefs mee. 
Schrijf heel duidelijk op hóe je je voelt na zo'n braspartij, bewaar dat en lees het goed door als je een volgende keer op het punt staat wat te gaan drinken. 
 

Zeker heb ik ook gedaan. En besloten dat het gister dom was maar vandaag een nieuwe dag. Lekker huis gepoetst, therapie gehad en interssant gesprek gehad. Boeken besteld. Ik heb echt als voornemen hier sterker uit te komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

@Yvonne ik ga het ook niet doen :rose:

Maar weet je, als je geen gesprekken meer kunt voeren hier omdat het mensen zou kunnen triggeren, wat moet je dan? We hebben hier allemaal problemen met alcohol, in verschillende mate. We kunnen dat toch niet doodzwijgen?

Nee moet ook niet toch? Ik heb er juist ontzettend veel aan. Mensen die begrijpen als ik het moeilijk heb en snappen dat het ook eens misgaat ( nu niet hoor en morgen zeker ook niet)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinndank!

Want idd dit ga ik echt niet op facebook bespreken bv. Waar kan dat? Hier dacht ik, sorry had ik niet moeten doen. Beter verzwijgen. Maar dan heeft het voor mij geen zin hier. Snap wel de trigger alhoewel als ik zelf droog ben en anderen fout zie gaan dan denk ik/dacht ik, ik zelf nooit meer. Mij stimuleerde dat dan juist. Zit raar in elkaar, ben niet zo een algemeen mens als het collectief. Fijn maar kan ook een probleem zijn. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat mij betreft is het hartstikke goed dat er over gepraat / geschreven wordt. 
En ja, juist dat kan bepaalde mensen helpen er van af te blijven.. 
Maar dat neemt niet weg dat er ook mensen zijn die daardoor eerder naar het glas zullen grijpen. 
Het zij zo. 
Smaragd, je hebt het vaker over 'het collectief' (ook in andere benamingen), maar waar stoel je dat op? 
Er bestaat geen collectief, er zijn gewoon heel veel mensen... heel veel verschillende mensen. 
En het is ook nergens voor nodig om je nu nijdig te maken omdat een ander een opmerking maakt waar jij je niet in kunt vinden of waaruit blijkt dat iemand jou niet begrijpt.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Smaragd:

En ja @Pinkman mijn uiterlijk is een grote reden om niet te drinken. Ben erg ijdel, TE ja. Voor mij wel een goede reden om die binges te laten voor wat het is. Is niet helpend, ik verslons dan. Kan mij niks meer schelen dan. 

Helemaal met je eens @Smaragd ben ook ijdeler dan ik toe wil geven.

En wat @adri02 zegt, het kan helpend zijn, ondanks alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben NIET nijdig @Yvonne Hoezo??? Je hebt gelijk. Ik overdrijf in mijn gevoel als ik gedronken heb, je kent mij te goed. Dank. Maar is wel een uiting, droog ben ik altijd zo netjes en correct dat is niet goed dat moet nuchter ook kunnen. Dan voelt het voor mijzelf als onbeschoft aan terwijl ik dan correct voor mezelf ws opkom.

Zal mij nederiger opstellen :P Nu lach ik nog, morgen niet, dat weet ik nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik ook zo snel mogelijk weer een vriend moet gaan vinden. Alleen is niet goed voor mij, had een goede situatie met C nadat ik het uitgemaakt had. Dat is weg.

Moet voor iemand zorgen anders zorg ik niet meer voor mezelf, dat is het denk ik.

Daarom viel de reactie van @takeiteasymij tegen, jij zou moeten snappen nadat J wegviel hoe zwaar dat is. Juist jij. Vind je nog even lief hoor maar van jou had ik meer begrip verwacht en gehoopt al denk ik nu ineens zit jezelf in de gevarenzone? Vragen voor een vriend...Raar maar goed. Drank kan para maken. Trek mij alles aan.

Ga mij maar inschrijven op een datingsite. Doe ik nog wat zinnigs. Ben niet een mens voor alleen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je drinkt word jij inderdaad zo paranoia als je groot bent @Smaragd, straks ga je weer denken dat wij met z'n allen tegen jou samenspannen, let maar op. Is helemaal niet nodig joh, we zijn dol op je. Takeiteasy probeerde volgens mij alleen maar een grapje te maken, niet te zwaar aan tillen. Drink je tussen het bier door wel ook grote glazen water? Anders krijg je zeker rimpels hoor, alcohol droogt hartstikke uit. Ik hoop toch zó dat je er weer mee stopt morgen, als dat niet lukt word je zo'n zielig hoopje ellende. Zet 'm op, je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook @Yana kent mij idd heeeeeeeeeeeel goed. Nee ik drink geen glazen water tussendoor, dat beveel ik altijd anderen aan ja. Mijn lichaam zit al te vol met bier en mijn blaas, steeds moet ik plassen. Je hebt wel gelijk. Ben wel minder agressief dan voorgaande keren of niet?

Hoop dat je er morgen ook nog voor mij bent, je staat voor veiligheid, velen op dit forum. Ja teveel aan drank dan denk ik dat ik moet vechten. Slaat nergens op alhoewel, nu kan ik er wel een paar in elkaar rammen maar dan doe ik het niet goed. Wil mijn mooie gezicht behouden. O wat lul ik veel, ben gewoon bang voor morgen. Maar de dag erna weer heel blij. Weet het ook allemaal niet meer. Ga het plan schrijven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tranen, janken en alles.

Log uit, bedankt allen. Dat ik mij kon uiten. Morgen zal ik minder spraakzaam zijn. Deze shit moet kappen.

Of alleen nog muziek maar inhoudelijk ga ik op niets meer in.

Dank lieverds en dat meen ik echt, onder invloed of niet. Ga door met jullie dag, dat is ook helpend zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk vind ik bier lekker, jij wijn, je dronk zelfs wijn die over tijd was. Kun je nagaan. Met mijn geheugen is nog niets mis. Je snapt toch hoe het werkt? Ben echt niet boos maar snap niet dat je dat vraagt. Heb ws een tantra massage of zoiets nodig. Weet ik het. Echt het laatste bericht hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...