Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 februari 2021


niks

Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei Etty:

Ja brrr.   Collegaatje, ook, zo fijn.  Vrouwen zeggen dat overigens ook vaak. Een vrouwelijke collega had het eens over een collegaatje.  Hoe heet hij? Vroeg ik. Toen keek ze me aan alsof ik niet wijs was.  'Ik zeg toch collegaatje'.  Vrouwen kunnen werkelijk alles verkleinen. Een lekker ontbijtje met een theetje op het bedje gebracht door het mannetje, en daarna even een wandelingetje met het hondje.  Maar dat is een ergernis van andere orde. 

Het gaat om dingen waar je bij mannen geen, en bij vrouwen consequent wèl een verkleinwoord gebruikt. Vrouwen hebben een figuurtje, broekje, rokje, slipje.  Mannen hebben geen voetbalbroekje, Schots rokje, en als hun broek afzakt dan zie je een slip. Vrouwen winkelen blijkbaar op de kinderafdeling. 

  

 

'Vrouwtje' vind ik seksistisch en denigrerend, maakt me niet uit hoe t wordt bedoeld. Draai het om: ' ik was bij de AA en daar was een mannetje die dronk zijn scheiding weg.' Klinkt raar toch? Wb irritante verkleinwoorden vind ik 'dinnetje' trouwens ook een erge.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het is toch ook: krijg je een jongen of een meisJE. :) Onderzoek is goed gegaan. Wel heeft mini dat haar urine terug loopt naar de nieren (durf geen niertjes te typen) Wel in lichte graad. Voorlopig afwachtend beleid. Vaak groeien ze er over heen. Wel blijft ze onder controle. Mocht ze regelmatig blaasontsteking krijgen, dan kunnen ze ingrijpen. Iets inspuiten, zodat de urine niet terug loopt. Maar goed, voor nu dus lekker niets. Vond het onder narcose brengen niet echt leuk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aiaiai, ik ben ook zo'n meis-schrijver
heb het na-geaapt van Bolletje omdat
ik het zo vriendelijk vond klinken.
zal het niet meer doen:wacko:
dat ik onbewust zo mensen kan ergeren, en
toch zo goedbedoeld haha.
ja nu ga ik nog meer op mijn woorden letten hoor, pfffft
maar snap het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij maakt het ook wel uit wie iets schrijft
van de een kan ik niks
en van de ander alles hebben
laatst bood iemand hier excuus aan mij om het grove taalgebruik
ik had het nooit bewust gezien zelfs, omdat ik haar zo mag
maar bij anderen moet ik echt op mn handen zitten om niet steeds
iets te schrijven
zo relatief soms
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, volgens mij is Nederlands de enige taal in de wereld waarin zoveel woorden worden verkleind. 
Als het vriendelijk is bedoeld zie ik er niet zoveel kwaad in. Het wordt vervelend als het cynisch of kleinerend wordt gebruikt/opgevat.

Maar goed, ik ben ook niet zo van een beetje, ik wil veel. Daarom ben ik ook een mateloosje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat zijn jullie grappig vandaag, ik lig in een deuk. 'Vrouwtje' en 'oudje' vind ik ook heel erg of 'mevrouwtje', nog erger. En wat ik de laatste tijd vaak hoor 'groentjes', en dan bedoelen ze groentes, hoe kómen ze erop. Mijn zus had het ook altijd over 'collegaatje' en wat Etty zegt, dan kan ze alleen een vrouw bedoelen. Het ligt allemaal heel gevoelig, op het platteland heb je overal 'een mannetje' voor, voor allerlei verschillende klussen, dan is het weer een prima woord.
Iets anders maar wel in het verlengde: ik woon in een stukje raar Frankrijk, als er iemand langs komt om te vragen of ze de schoorsteen kunnen vegen of de bomen snoeien dan vragen ze aan mij of de 'patron' er is. De baas dus, zonder blikken of blozen hoor, met vrouwen kun je niet praten over dat soort dingen, die gaan daar niet over. Tegenwoordig zeg ik zelf al: 'even de baas roepen', bij wijze van grapje, maar dat het grappig is hebben ze niet door natuurlijk :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Yana:

Oh, wat zijn jullie grappig vandaag, ik lig in een deuk. 'Vrouwtje' en 'oudje' vind ik ook heel erg of 'mevrouwtje', nog erger. En wat ik de laatste tijd vaak hoor 'groentjes', en dan bedoelen ze groentes, hoe kómen ze erop. Mijn zus had het ook altijd over 'collegaatje' en wat Etty zegt, dan kan ze alleen een vrouw bedoelen. Het ligt allemaal heel gevoelig, op het platteland heb je overal 'een mannetje' voor, voor allerlei verschillende klussen, dan is het weer een prima woord.
Iets anders maar wel in het verlengde: ik woon in een stukje raar Frankrijk, als er iemand langs komt om te vragen of ze de schoorsteen kunnen vegen of de bomen snoeien dan vragen ze aan mij of de 'patron' er is. De baas dus, zonder blikken of blozen hoor, met vrouwen kun je niet praten over dat soort dingen, die gaan daar niet over. Tegenwoordig zeg ik zelf al: 'even de baas roepen', bij wijze van grapje, maar dat het grappig is hebben ze niet door natuurlijk :D.

Grappig dat heb ik nog nooit gehoord, komt natuurlijk omdat ik zelf de patron ben :D Ja ze zijn hier nog net zo seksitsies als in Nederland in de jaren 60.

Ik vind het trouwens onzettend on-sexy zo'n kindvrouwtje dat niks kan en nergens wat van weet (lees: mn moeder). Als ik 2 weken van huis ben voor de zaak (enfin dat gebeurde vroeger) dan doet de Stier gewoon alle mannendingen zoals grasmaaien en alles zonder dat ik ooit een college heb gegeven daarvoor, en als er eerst benzine in moet en je vraagt kan je je daarmee wel redden, dan krijg je meteen een sarcastische sneer voor je kop. Dat vind ik dan weer sexy ;) 

Omgekeerd weet ik dan ook hoe de wasmachine werkt. Waardeert zij ook wel. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...