Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 oktober


niks

Aanbevolen berichten

Tjeetje, ik voel een diepe moeheid. Niet raar hoor. Zo veel dingen praktisch te regelen en emoties die roetsjen....Net even geslapen. 

Wel naar moeder geweest. Bed verschoond, telefoon ingesteld, bloemetjes geregeld en afgewassen. 

Toen ik terugkwam waren de kijkers hier nog. Ik gun ze onze fijne plek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm tja .. stom misschien maar ik vind de avonden in het weekend wel wat saai .. is natuurlijk niet zo want ik ben helder en fit maar ik zit zinloos te zappen en weet niets te kijken, geen zin om te lezen of wat dan ook. Wijntjes inschenken en zinloos zappen was toch leuker maar goed ja als ik dan door denk weet ik wel dat ik nu anders dronken zou zijn geweest en morgen zou op staan met een kater of op zijn minst een rotgevoel en wazige koppijn en spijt .. dus weet dat het zo beter is echt ik weet het maar mis wel dat lekkere rode wijntje op zaterdagavond of welke avond dan ook. Doe het niet tuurlijk niet .. ff ei kwijt ..

ben benieuwd hoe @Elton het is vergaan vandaag met alle feestjes? Kunnen weerstaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond na elven werd er bij mij aangebeld, de zoon van de buurvrouw, dat beloofde al niet veel goeds. Hij kwam klagen over de geluidsoverlast! Alweer. Hetklinkt alsof er ‘savonds bij u geklust wordt, want u bent nog niet klaar. En er worden meubels verschoven, een machine die steeds staat te brommen, een afzuigkap oid.

Het is zo erg dat zij er alle drie niet van kunnen slapen. Met de vorige bewoner en met de andere buren hadden ze nooit last, m.A.W. Het moet wel bij mij vandaan komen.

Ik kan u verzekeren dat ik niet klus ‘s avonds laat, niet met meubelen schuif ed. Ik heb mijn tv al heel zacht aan. Nou ja hij geloofde zijn moeder, zichzelf en zijn broer en moest mij dan maar op mijn woord geloven. Waarna hij dan weer zei dat ik toch echt rekening met hen moest houden en dat hij het recht had om te klagen.

Maar wat wilt u  u van mij? Ik zei al dat ik die dingen niet doe, ik kan mijn eigen tv al bijna niet horen, ik heb de tv in mijn slaapkamer nog nooit aangehad om uw moeder niet tot last te zijn. Dus wat wilt u nu nog van me. En zo ging het door en praatten we langs elkaar heen.

Wilt u in het vervolg eerder aanbellen, want ik schrik me rot als de bel om 23.00 uur gaat. Als ik last heb bel ik aan zei hij. O, u ervaart nu dus last (ik had de tv uit, zat stil te werken aan mijn computer) Nee nu niet. Maar waarom belt u dan nu aan.

Om andere keren etc.

ik wil op alle manieren rekening met jullie houden maar ik ga niet vanaf 22.00 uur stilletjes in een hoekje zitten omdat j́ullie anders niet kunnen slapen. Ik woon hier nu, ik doe normale dingen en ik houd rekening met u. Meer kan ik niet doen.

Afijn, hij begon van voren af aan. We praatten langs elkaar heen. Ik zei hem dat ik er knap zenuwachtig van werd omdat ik op deze manier niet eens normaal in mijn eigen huis kon wonen. Nou ja uiteindelijk ging hij min of meer dreigend weg.

Ik vloek niet snel, maar ik heb vanavond keihard zitten vloeken. Met redelijke mensen kan ik praten, wil ik rekening mee houden, maar dit?

Alle voorbeelden die hij aandroeg kon ik weerleggen, maar toch had ik ze volgens hem gedaan. Ja dan ben je toch uitgepraat? Eerst was zei het alleen, nu durft zij niet goed en stuurt ze haar zoons op mij af.

Ze Kunnen dus ALLEDRIE niet slapen door mijn geluidsoverlast. En ik snap het echt niet.
Hij ging heel denigrerend doen. Niet doen zei ik ik ben heel serieus, ik draag van alles aan maar ik krijg geen antwoorden. Want wat wilt u nu van mij, concreet. De dingen die hij opgenoemd had, die ik al niet deed, moest ik niet meer doen. Duh...

Ggggghhrrrrrr.

Nog geen half jaar woon ik hier.
Voor mij zijn de uren tussen 22.00-2.00 de beste van de dag en die willen zij mij afpakken. Zo klinkt het.
Sorry misschien wat onsamenhangend, maar ik zit te trillen in mijn bed. Met drie uiterst gespannen Chinezen aan de andere kant van de muur, luisterend wat ik nu weer verkeerd doe. Wie had het ook al weer over een les die ik te leren heb? Nou die kan me gestolen worden, ik heb genoeg lessen waar ik nog mee bezig ben.

Nou ja zo kan ik nog weleen poosje doormopperen. Als dit zo doorgaat ga ik haar roken in de strijd gooien.

Afijn, adem in adem uit.

Slapen, morgen weer vroeg op en werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petje af, @Jannigje, dat je zo rustig bent gebleven. Wat een idiotie: om 23 uur aanbellen over geluidsoverlast die zij op dat moment niet eens ervaren. Moeder en haar 2 zonen hebben elkaar op zitten hitsen. Vervolgens gaat zoonlief opgejut en verhit bij jou aanbellen. Je hebt alle beschuldigingen netjes weerlegd én je bent voor jezelf opgekomen. Je hebt gelijk: je moet kunnen leven in je eigen huis en niet als een opgejaagd hert angstig handelen, bang om iemand anders tot last te zijn. Het is sowieso laag van de buurvrouw dat zij niet zelf het gesprek aangaat ( niet om 23.00 uur). Ze durft je niet eens onder ogen te komen. Drie maal raden waarom. Maar goed, daar schiet je niks mee op voor nu. Hoe moeilijk ook, ik zou proberen de buurvrouw en haar zonen uit je gedachten te bannen en je dagen, avonden en nachten in te richten zoals jij dat wilt. Het zal voor hun toch nooit goed zijn. Sterk je met de gedachte dat jij jezelf recht aan kunt kijken. Jij bent een sociale bewoner die tot bepaalde grenzen rekening houdt met de buren. Zo hoort het, zo moet het. Ook de tv in de slaapkamer moet je gewoon kunnen en gaan gebruiken. In het begin voelt dit allemaal vast eng aan, maar daar moet je doorheen. 
En voor je eigen welzijn: open geen deuren later op de avond als je geen bezoek verwacht of een pakje :). Wordt je nachtrust niet/ minder verstoord, leert de andere partij op normalere tijden te ‘communiceren’ en kan zoonlief of de buurvrouw zelf afkoelen. 
Zet nu muziek op waar je rustig of happy van wordt en dommel  zo in slaap. 
Werk ze, morgen! Is dat weer in het museum? 

bewerkt door Maja
Tiepfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, wat ellendig Jannigje. 
Doet me denken aan een voorval bij mijn grootouders een jaar of 50 geleden: 
Zij woonden in een flat. 
Op zekere avond komt de benedenbuurvrouw vragen of de tv wat zachter kon, zij had er last van. 
Dat deed mijn grootvader, tikkie zachter. 
Het hielp niet, buurvrouw weer aan de deur... 
Nóg een tikkie zachter.... het hielp nóg niet. 
Afijn, uiteindelijk heeft mijn opa de tv helemaal uitgezet en wat bleek? 
De buren boven hem, dus 2 verdiepingen boven de bewuste buurvrouw hadden de tv heel hard aan staan. 
Opa naar beneden en buurvrouw er bij gehaald, probleem was duidelijk.... 
Zo simpel zal het niet bij jou en jouw buurvrouw liggen ben ik bang. 
Maar ik zou contact met de buurvrouw zelf opnemen, niet met haar zonen. 
En heel simpel vragen of zij zodra ze last ondervindt diréct wil aanbellen. 
Dan kan ze ervaren dat het bij jou gewoon rustig is en dat je niet aan klussen of wat dan ook bent.... 
Probeer de rook buiten de strijd te houden, dan verzanden jullie in een spelletje van 'oh, jij hebt klachten, nou, ik heb er ook wel een paar'.... 
Dat kan nooit goed gaan.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje, misschien kun je een buurtagent of een andere bemiddelaar inschakelen en de situatie uitleggen. Die kan dan het verhaal van beide kanten aanhoren en vervolgens zelf vaststellen of er wel of geen sprake is van geluidsoverlast en waar het gemelde geluid vandaan kan komen. Of miischien kun je  eerst nog proberen of jullie er samen niet uit kunnen komen door wat eenvoudige tests te doen met jouw tv eerst aan en dan uit terwijl jullie samen in beide situaties bij haar thuis gaan luisteren wat er van jouw tv te horen is. Medeleven als gespreksopening werkt doorgaans het best.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, alles is gisteren prima en alcoholloos verlopen. Het was even op de tanden bijten op sommige momenten, maar mijn voorbereidende gedachten hebben me geholpen. Ben blij dat ik nu niet met spijt en een kater zit.

Op tv is er bijna nooit iets interessants te zien (om dan nog maar te zwijgen van de vele reclame). Misschien kan een goede film opvragen je helpen om even op andere gedachten te komen. Dit zijn voor jou waarschijnlijk de meest moeilijke momenten als ik het lees. Probeer wat afleiding te vinden en iets te drinken wat je ook wel weet te smaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...