Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 september 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Lika:

Kan me die angst voorstellen @Bor. Het wordt anders  Maar toch....

Mijn moeder was maar 1 keer buiten geweest sinds corona en moest nu naar ziekenhuis. Daar bleek onder personeel van de afdeling corona geconstateerd. Dus allerlei maatregelen. Veel te spannend. En toch ben ik eraan gewend geraakt. Net als.oversteken van een drukke weg. Gevaarlijk, maar heel voorzichtig doen, want hoe moet het anders?

Goedemiddag 

Een kennis van mij haar man werkt bij de politie, zonder (verplichte of geadviseerde)mondkapjes tot op heden, hij deed het wel voor zichzelf. Haar kinderen studeren én  werken in de horeca. Zij hebben al een week in quarantaine gezeten ivm een besmette collega. gelukkig bleken zij oké. Zij zei ook, wij doen zo voorzichtig mogelijk,  eerder kunnen we niet doen. Want inderdaad, wat moeten ze anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen. Voel me een beetje depri vandaag... Geen idee hoe het precies komt. Ik ben blij dat ik het reeds 14 dagen droog heb kunnen houden, maar ergens is er ook een soort gemis. Ik weet dat dit niet logisch is, maar toch voelt het zo. Ik denk dat het vooral de gedachte is om nooit meer een sociale drinker te kunnen zijn op feestjes of restaurant dat door mijn hoofd spookt. Volgende week donderdag trek ik er samen met een vriend op uit en ik worstel nu al met de gedachte dat ik dan niets van alcohol samen met hem zal kunnen drinken...

Ik denk dat ik straks wat soep ga maken om mijn gedachten te verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elton:

Hoi iedereen. Voel me een beetje depri vandaag... Geen idee hoe het precies komt. Ik ben blij dat ik het reeds 14 dagen droog heb kunnen houden, maar ergens is er ook een soort gemis. Ik weet dat dit niet logisch is, maar toch voelt het zo. Ik denk dat het vooral de gedachte is om nooit meer een sociale drinker te kunnen zijn op feestjes of restaurant dat door mijn hoofd spookt. Volgende week donderdag trek ik er samen met een vriend op uit en ik worstel nu al met de gedachte dat ik dan niets van alcohol samen met hem zal kunnen drinken...

Ik denk dat ik straks wat soep ga maken om mijn gedachten te verzetten.

Helemaal niet gek hoor Elton
Stoppen met drinken is een soort rouw proces
Afscheid nemen van je beste vriend alcohol
Dag voor dag bekijken, dat werkt het beste
Vandaag drink je niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos en @knakker, jullie hebben overvloed van gelijk. Ik ben alvast blij dat deze gedachte vrij normaal is. Vandaag en afgelopen twee weken heb ik inderdaad niets gedronken en ik ben hier dan ook zeer blij om. Het heeft heel de tijd vrij goed gegaan (ondanks de verschillende verleidingsmomenten). Het is gewoon die gedachte aan volgende week donderdag die ik even moeilijk los kan laten. Maar zoals je schreef is dit één van de offers die je nu eenmaal moet brengen. Ik hoop dat ik me met deze gedachten de komende dagen sterk kan houden... Alvast bedankt voor jullie steun en wijze raad!!

Straks begin ik aan de soep. Eerst onze jongste telg een fruitpapje geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elton heel herkenbaar en wij zitten redelijk gelijk met stoppen, ik zit op dag 18. Morgen ga ik met een vriendin (wij konden er samen tijdens onze etentjes wel 4 wegtikken) uiteten. Zij weet nog niet dat ik ben gestopt en misschien stel ik het wel stiekem uit met vertellen zodat ik nog een optie heb. Maar ik lees hier nu weer mee en wat je zegt ; je mist het wel maar waarom eigenlijk, het doet niets goed en voegt niks toe. Duivel mwah... vriend... ook niet. Ik merk wel naar mate ik nu al wat langer niet drink en al wat vriendenuitjes heb gehad zonder te drinken dat ik de uitjes serieus gezelliger vond nuchter! Ik was er meer ‘bij’, kon veel beter kletsen en meer lachen, voorheen draaide het om drank, de wijn voor mij, de drang, meer meer en aangeschoten worden maar nu draait het echt om het sociale en de vriendschap. Maar mis het wel .. toch... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei knakker:

Ik dacht altijd dat de alcohol een belangrijk sociaal smeermiddel voor mij was.

Voor mij geldt dat ook niet. Kan mezelf beter een asociale drinker noemen. Zodra er drank in het spel was, had dit mijn focus en de rest was van ondergeschikt belang. Daar komt nog bij dat ik er in de loop van de avond regelmatig superduf van werd. Ook niet erg gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, klopt dat we ongeveer even ver staan in ons herstel. Blij te horen dat jou uitstapjes met vriendinnen de laatste tijd positiever verlopen zijn dan wanneer je vroeger wel alcohol dronk. Ik kan me volledig inbeelden dat je er dan "echt" bij bent en niet alles in een soort van roes beleefd. Het is de eerste keer in 14 dagen dat ik het echt wat moeilijk krijg, maar zoals je schrijft is alles wat je in de plaats terugkrijgt zoveel beter. Ik hou me sterk! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik put hier zeker kracht uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker, inderdaad het is hoe je het bekijkt. Eigenlijk mag ik blij zijn dat ik deze stap heb gezet. Ik voel me ondertussen al een stuk beter en heb niet langer last van katers. Ik vroeg me nog af of het normaal is dat ik 's avond vroeger moe ben en nu en dan last heb van wat hoofdpijn. Of heeft dit hier helemaal niets mee te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Elton:

@ikkanhet fijn om dat te horen. Ik ben tevens blij te vernemen dat ik blijkbaar niet de enige ben die vaak moe is. Zal vast wel een ontwenningsverschijnsel zijn dan.

ja denk het ook en tevens dat het lichaam heel hard aan het werk is om alles proberen normaal te krijgen of te redden wat nog te redden is:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben opeens chagrijnig  bah '   dacht eerst  die nieuwe  corona  regels raken mij niet echt direct  .   Blijf zo doorgaan  als ik bezig  was ..  nu hoor ik dat Brijder  weer over gaan  naar digitale afspraken ipv op de poli ..  zo geen  zin in ..   en ik ga hem ook gewoon  knijpen   mbt de rechtbank  die over 4 5 weken er aan komt ...   vorige keer  moest het ook telefonisch  allemaal .. zo geen zin als dit nu weer moet  sta dan voor mijn  gevoel   dan weer 1 -0 achter ...   

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mede forummers 

tijd niet hier geweest,maar heb het moeilijk al een voor tijdje. 
De laatste terugval van drie maanden terug heeft er heel erg hard ingehakt. 
 

heb toen ook een korte opname gehad omdat ik een zeer zware binge had,waar ik met geen mogelijkheid meer zelf uitkwam. 
 

ik heb ontzettend veel kopzorgen op het moment,ik moet er alles aan doen om niet terug te gaan terug vallen nu. 
 

Heb de dosis antibus verdubbeld en ben van plan om vrijdag weer een meeting mee te pakken. 
 

de komende dagen voor de zekerheid ook maar op het dagpact. 
 

alle zeilen bij voor nu

groet zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Lieke7777, snap dat je baalt. Je bent zo goed bezig juist. Van de Brijder heb ik dit nog niet gehoord hier maar zal dan ook wel gebeuren. Waardeloos. Telefonisch is toch geheel anders en dan de rechtbank, lijkt mij helemaal geen doen. hou je bijeen :rose:

@Zbb sterkte en knap/goed dat je alert bent ondanks de kopzorgen! Een van de grootste triggers. En nogmaals bedankt.

Heerlijke macaroni ovenschotel met gehakt, spinazie, tomaten, kaas, ui en knoflook gemaakt.

Fijne avond allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...