Spring naar bijdragen

Donderdag 27 augustus 2020


Lika

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Jannigje:

Nee, eigenlijk niet.
Dus geen “duh”

Kip of ei, het kan inderdaad verschil maken, misschien. 

 

Misschien net een ander soort medicatie? 
In ieder geval een andere manier van naar jezelf kijken: een ontzettende dappere dodo die steeds die angsten en zorgen aankijkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel wat ik zie voor mijn geestesoog als ik aan je denk @Jannigje. Als ik me jou voorstel dan denk ik aan paars ezeltje dat moeizaam voortgaat, maar zich ook koppig weigert meer te leggen bij de situatie. 
Ik weet dat je niet veel met complimenten kunt maar ik ben zó blij dat je hier schrijft.  
En dat komt van diep uit mijn hart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties, doet me enorm goed. Klinkt ws raar, maar is echt zo.

Op de ellende wil ik niet te diep ingaan, blijf toch altijd bang dat er een herkenning zal zijn. Ik denk er even over na hoe ik dat subtiel kan vertellen. 
Dit jaar hoop ik de 50 aan te tikken, dat komt vast goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei nancy:

Trouwens @Reacher.....wat ik je nou al zooooo lang wil vertellen:  ik rook al zo'n 5 maanden niet meer! Zonder plan of zo, na luchtweginfecties, dat wel. Yeahhh.......

:) Kun je een bericht 1.000.000 keer liken?:)
JE BENT EEN KANJER, ROOD VLINDERTJE! En dat met wat je de afgelopen hebt doorgemaakt! 
il_570xN.1561274652_hqds.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je er weer bent @Penny! Heb jou wel degelijk gemist. We zijn vrijwel op het zelfde moment het forum binnengestruikeld, kenden een zelfde drankpatroon en drankhoeveelheid en zijn bijna even oud. Ging ervanuit dat jij geen behoefte meer had aan het forum. Dat dat de reden van de radiostilte was. Ik ben een paar keer onderuit gegaan, maar sta nu op twee dagen na , drie maanden droog. En dat ga ik vol houden, ondanks de k***t periode waar ik in zit ( weer een overeenkomst ). Welkom terug! Goed dat je er weer bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me de namen niet herinneren., de voddenboer, schillenboer, melkboer etc wel.  De grootste indruk heeft denk ik de kolenboer gemaakt: zo zwart als maar kon door de kolen die hij op zijn rug van beneden naar drie hoog sjouwde en in het kolenhok op het balkon deponeerde. Mijn moeder had de hele gang vol met kranten gelegd voor het vuil...hij grijnsde altijd naar ons,  vooral zijn tanden vielen dan op, hahaha! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja, dank voor de herinnering,
die kwam bij ons ook, liep dwars door de gang
naar de achtertuin en het kolenhok was een afgescheiden deel
van de schuur. En het was mijn taak om altijd te zorgen dat er kolen
in de (later parapluie)bak met handvat zaten. Wat een vies klusje
vond ik dat. En wat had ik een ontzag voor die sterke roetkoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei nancy:

Nou ja, niet echt belangrijk, maar dan toch. Twee ingeleverde opdrachten van mij aan de universiteit niet goed gekeurd, is in ruim negen jaren niet gebeurd...ik heb net even flink zitten huilen, gebeurde me ook al jaren niet. 

Ik voel me steeds dieper en dieper zakken, ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee, ik wil verdwijnen...

Maar goed, niet realistisch, terug naar het hier en nu:

hier gebakken kipkluifjes, spinazie en aardappeltjes. 

Wel echt belangrijk, bedoel je toch??

Huil maar joh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei nancy:

Nou ja, niet echt belangrijk, maar dan toch. Twee ingeleverde opdrachten van mij aan de universiteit niet goed gekeurd, is in ruim negen jaren niet gebeurd...ik heb net even flink zitten huilen, gebeurde me ook al jaren niet. 

Ik voel me steeds dieper en dieper zakken, ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee, ik wil verdwijnen...

Maar goed, niet realistisch, terug naar het hier en nu:

hier gebakken kipkluifjes, spinazie en aardappeltjes. 

 Wél belangrijk, je hebt er zo hard voor gewerkt! Wat een teleurstelling. 
En ja, dat willen verdwijnen, zo herkenbaar.  Akelig gevoel.

:heart:

Ook een voor jou @Penny :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag moest ik medicijnen halen. Ik reed buiten om en stond opeens oog in oog met vier koeien-moeders met kalfjes. Die koeien  lopen daar los rond, ik kom ze regelmatig tegen. Maar nu dus met víer kalfjes. Ik heb er een tijdje bij gestaan. 
 

Daarna was ik nog bij een super. Voor die winkel stond een mevrouw die daar vaker staat, ik dacht met de daklozenkrant. Ze zag er slecht uit, ik schrok ervan. In mijn gedachten is zij een alcoholist of een drugsverslaafde, maar dat weet ik helemaal niet, dat is een aanname of vooroordeel van mij. Meestal loop ik haar of anderen als ze er staan wat schichtig voorbij, weet me nooit zo goed een houding te geven als ze om geld vragen of een krant willen verkopen. Maar vandaag niet. Ik sprak haar aan en kocht een krant.  Niet de daklozenkrant want die kan zij zich niet veroorloven, die moet ze eerst zelf kopen voordat zij ze doorverkoopt en daar had ze geen geld voor. We praatten even en vervolgens wenste zij mij een fijne dag. Ik zei, u ook voor zover dat mogelijk is. Dank u wel zei ze. We keken elkaar nog even aan en op dat moment was ik zo blij dat ik naar had aangesproken. Zij zag mij en ik zag haar. Even echt contact. 

bewerkt door Jannigje
Bij staan ipv bijstaan, is toch iets anders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Reacher:

Dat is wel wat ik zie voor mijn geestesoog als ik aan je denk @Jannigje. Als ik me jou voorstel dan denk ik aan paars ezeltje dat moeizaam voortgaat, maar zich ook koppig weigert meer te leggen bij de situatie. 
Ik weet dat je niet veel met complimenten kunt maar ik ben zó blij dat je hier schrijft.  
En dat komt van diep uit mijn hart. 

Dank je wel lieve @Reacher, ik ben er stil van. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 toch veel plezier, even schakelen.

@nancy :heart:

@Penny fijn je te lezen idem voor @knakker, iedereen dus. Kan het niet allemaal onthouden, lees wel altijd alles na.

@Jannigje herken dat van in de nacht, zeker nu ik alleen ben. Eigenlijk nog meer. Ga het nu maar aan/onderga het. Volgens mij wel wat meer onder controle nu, vraag me niet hoe maar slaap ineens beter en zie niet zo op meer tegen de dag van morgen. Alhoewel, kan bij mij grillig verlopen en zo weer anders zijn. Je bent niet alleen, dat is het fijne aan dit forum vind ik.

Moet steeds denken over de herkenbaarheid hier, nooit echt bij stil gestaan. Maar goed als mensen hier gaan lopen kijken dan moeten ze zelf toch ook een probleem met alcohol hebben?  Mits je aan mensen zegt dat je hier schrijft/tikt bedenk ik mij ineens. Maar dan weet je dat het kan.

Goed gesprek gehad met de bedrijfsarts, vanaf oktober ga ik weer volledig werken, zo blij mee. Is goed voor mij, wel grenzen blijven bewaken en vooral aangeven.. Dat zal altijd blijven en voor mij moeten.

Blij, voldaan en moe naar bed.

Welterusten :moon:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...