Spring naar bijdragen

we gaan er voor.


brazer

Aanbevolen berichten

Voor mij hoeft er ook geen alcohol in huis te zijn  en wil het ook niet.
Op dit moment zal ik het in huis kunnen hebben , er hebben 2 weken geleden hier ook een aantal dagen blikje bier gestaan maar omdat ik nog ondersteund wordt door antabuse weet ik gewoon ondanks alles dat ik er niet bij kan drinken.

Heb 2 keer een moment in afgelopen half jaar met drank voor mijn neus gestaan en uiteindelijk niet genomen.

Die behoefte is nu voorbij.

Besef mij wel dat als ik over x periode met antabuse ga stoppen dat dit een nieuwe periode gaat worden maar zover is het nog niet eerst nog het wankele eruit  gaan krijgen.

DWZ mijn thuissituatie weer krijgen zoals het hoort..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn besluit om niet meer te drinken is voor mij duidelijk. En dat lukt me inmiddels al een aantal jaren. Nu staat er een halve fles rosé in de koelkast (vanmiddag weer vergeten mee te geven) en ik word er toch onrustig van. Dat valt me een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik weet dat ik het niet op zal drinken, maar ik vind het onprettig dat ik toch onrust voel.

Ik zou het zeker niet hebben aangedurfd nadat ik pas was gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2020 om 14:17 zei Yana:

Oh getver Brazer, wat kunnen hondeneigenaren verschrikkelijk zijn hè.:angry: Mijn buurvrouw heeft een foxterrier die altijd naar mijn kuiten loopt te happen, 1x door mijn spijkerbroek heen dat het bloed eruit liep. En de buurvrouw maar zeggen: "dat doet 'ie anders noooooit, dat doet 'ie alleen bij jou". Daarmee suggererend dat het eigenlijk mijn schuld is. Van de week hoorde ik haar tegen iemand anders zeggen: "dat doet 'ie anders noooooit....."

Drie weken terug lag er een hondedrol voor de deur. Ik heb er een bordje bijgeplaatst met tekst : "Wil de hond, die zijn trouwe viervoeter zijn behoefte hier heeft laten doen, deze opruimen? ? Indien de hoop blijft liggen, zal ik u belonen met een ingelijste foto van uw trouwe dier". De volgende dag was het weg. Goede tip van de hondentraining, het beloningssysteem werkt idd ook op mensen :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ all  Ik lees dat velen het een lastige situatie wordt indien er alcohol huis is of als men het in de winkel ziet. Anderen ervaren een lastige situatie als je er eentje neemt. 

Wel bijzonder, ik ben iemand die kan het op de aanrecht laat staan en er voorbij het schap kan lopen bij boodschappen doen. Echter ben meer angstig voor ééntje. Ik vermijd daarom ook alco-vrije versnaperingen, want ben bang dat de drempel dusdanig laag wordt om naar real stuff te grijpen. Fijn dat hoor en wederhoor, k voel me gesteund en ervaar respect naar elkaar. Top !

20200724_102120.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even wat schrijven. Hittegolfje

Pffff ,  dit waren altijd  drink dagen, nu alleen thuis,

te warm om iets  te ondernemen,

vrouw weekendje weg met vriendinnen.

Dit is toch wel lastig. 

maar hoe liep dit altijd af,:

veel te vroeg beginnen: tjonge wat hebben we een ' dorst'

hele dag door dat gezuip, 

daarna de wijn voor  het eten, klok klok klok.

al om 5 uur te dronken  om de barbecue te doen slagen.

dus vlees rauw, of verbrand.

ruzie in de tent, jij ook altijd.

we drinken het af en daarna is de eerstvolgende herinnering,

wakker worden met een botte kop, je stinkt naar de brand,

je ligt in je barbecue outfit in bed, 

je telefoon is weg.

Het weekend is totaal verpest.

dat gaat me niet meer overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

het valt me op hoeveel forumleden psychische problemen hebben,  vaak kan daarin een oorzaak liggen, die tot het drinken heeft bijgedragen. Evengoed kan het een gevolg zijn.

Ik heb maar wat zelfonderzoek gedaan, voor wat dat waard is, maar dat levert niet veel op, je hoeft het er ook niet bij te slepen toch.

Wel heb ik ervaring met kortdurende  angstklachten / somberheid, maar nooit tijdens perioden dat het wel mee viel met de alcohol.

Wel weet ik  ook dat ik alcohol vanaf dag 1, dus op de leeftijd van 14-15 wel een prettig effect vond hebben,  slokje uit de jeneverfles van pa, brrrrrrr, maar dan volgde een effect.

Pas veel later ga je  de smaak, soort van waarderen, maar dan is er al  een proces gaande.

Dat is bij roken ook het geval, we weten nog hoe de eerste sigaret 'smaakte', pas als de verslaving op gang komt wordt het zogenaamd lekker.

Alcohol is een zeer verslavende stof. Ook zonder allerlei ellende in je leven kan je in de fuik belandden.

In de met de met alcohol doordrenkte studietijd,  heb ik het pad  der verslaving ingeslagen.

Vanaf begin juli, geen alcohol meer voor mij.  (0.0 beter ook niet, daar ga ik ook raar mee om.)

Bedoeling is nu af te komen van het idee dat het leven minder  leuk zal zijn.

Graag input van jullie, ter bevestiging van dat laatste.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nu is het zeker niet minder leuk,   bevalt heel  erg goed, de voordelen van niet drinken zijn onverwacht groot.

het is maar de gedachte dat het op termijn minder leuk kan zijn, waar ik mee moet afrekenen. 

Geen drama, zeker niet vergeleken bij de ellende die drank veroorzaakt. 

Er is dan ook geen twijfel,en  heb ik niet de illusie dat ik ooit matig zal kunnen drinken, ik heb dat immers nooit gekund.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan dat laatste niet bevestigen
want voor mij is het absoluut niet waar
mijn leven is al 10 jaar alleen maar leuker geworden
het eerste jaar was het wel minder, omdat er toen gewerkt
moest worden aan alle aanleidingen om wel te willen drinken
en daarna de oorzaken waarom ik er ooit aan begonnen was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei brazer:

het valt me op hoeveel forumleden psychische problemen hebben,  vaak kan daarin een oorzaak liggen, die tot het drinken heeft bijgedragen. Evengoed kan het een gevolg zijn.

 

Bedoeling is nu af te komen van het idee dat het leven minder  leuk zal zijn.

Graag input van jullie, ter bevestiging van dat laatste.

Het idee (de angst) dat het leven zonder alcohol minder leuk zal zijn is ook een psychisch probleem. Het zit tussen de oren.
Het enige dat niet leuk gevonden zou kunnen worden is dat je niet meer zou kúnnen drinken. Als je oprecht niet meer wilt drinken
dan is dat niet aan de orde. Als je eigenlijk nog wel zou willen drinken dan is het een kwestie van bedenken dat je drinken niet (meer) leuk vond, in
de hoop dat je jezelf, in elk geval voor vandaag, weer even weet te overwinnen.
Als je tegen je wil niet drinkt heb je kans dat je een (lange) lijdensweg van craving tegemoet gaat, waarin niet drinken inderdaad niet leuk is. (Wel een
hele prestatie, trouwens.)

PS, dat alcoholloos leven niet per se minder leuk is wil natuurlijk niet zeggen dat alcoholloos leven leuk(er) is. Het hangt er helemaal van af
wat je met de vrije ruimte doet die ontstaat als de grote dempende deken (alcohol) weggehaald is. Er ontstaat zomaar weer een heleboel
ruimte voor aktie, creativiteit, ontplooiing.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Kohtje:

Het idee (de angst) dat het leven zonder alcohol minder leuk zal zijn is ook een psychisch probleem. Het zit tussen de oren.
Het enige dat niet leuk gevonden zou kunnen worden is dat je niet meer zou kúnnen drinken. Als je oprecht niet meer wilt drinken
dan is dat niet aan de orde. Als je eigenlijk nog wel zou willen drinken dan is het een kwestie van bedenken dat je drinken niet (meer) leuk vond, in
de hoop dat je jezelf, in elk geval voor vandaag, weer even weet te overwinnen.
Als je tegen je wil niet drinkt heb je kans dat je een (lange) lijdensweg van craving tegemoet gaat, waarin niet drinken inderdaad niet leuk is. (Wel een
hele prestatie, trouwens.)

PS, dat alcoholloos leven niet per se minder leuk is wil natuurlijk niet zeggen dat alcoholloos leven leuk(er) is. Het hangt er helemaal van af
wat je met de vrije ruimte doet die ontstaat als de grote dempende deken (alcohol) weggehaald is. Er ontstaat zomaar weer een heleboel
ruimte voor aktie, creativiteit, ontplooiing.

 

En weet je wat het is? Die angst is het ergste probleem voor mij. Lichamelijk tril ik een paar dagen na een zwaar weekend, maar dat gaat wel weer over.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@brazer het leven minder leuk weet ik niet. Maar ik merk wel dat ik de afgelopen jaren veel gemist heb onder invloed. Grotere dingen maar ook hele kleine dingen, goeie dingen die je niet meer ziet omdat je eigenlijk toch de hele dag met drank bezig bent. Klinkt heel klein maar soms eens goed om me heen kijken helpt mij als het moeilijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Descartes33:

@brazer het leven minder leuk weet ik niet. Maar ik merk wel dat ik de afgelopen jaren veel gemist heb onder invloed. Grotere dingen maar ook hele kleine dingen, goeie dingen die je niet meer ziet omdat je eigenlijk toch de hele dag met drank bezig bent. Klinkt heel klein maar soms eens goed om me heen kijken helpt mij als het moeilijk is.

Ik vind dat dus ook. Heb redelijk veel vrij bij mijn werkgever, maar als je drinkt, geniet je veel minder van de vrije tijd die je hebt. Het vliegt voorbij, en achteraf heb je er heel weinig plezier van. Zonde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

ik kan dat laatste niet bevestigen
want voor mij is het absoluut niet waar
mijn leven is al 10 jaar alleen maar leuker geworden
het eerste jaar was het wel minder, omdat er toen gewerkt
moest worden aan alle aanleidingen om wel te willen drinken
en daarna de oorzaken waarom ik er ooit aan begonnen was

zo...10 jaar. knap, hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ mark1975 en descartes33  twee nieuwe heren op mijn draad. 

wees welkom, ben zelf ook nog nieuw hier, maar wel al twee nuchtere maanden verder.

het forum is mij zeer behulpzaam bij het op peil houden van om mijn motivatie definitief te stoppen met alcohol.

Ik doe het zonder hulp van verslavingszorg, 

maar dat is voor een ieder een eigen afweging.

 

bewerkt door brazer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven wordt niet minder leuk. In mijn ervaring wordt het zelfs leuk (er). Maar er blijven natuurlijk moeilijke situaties en omstandigheden. Volop soms! Ik heb wel meer vertrouwen in mezelf gekregen. Vind mezelf betrouwbaarder en aardiger. Kan daardoor de rest beter aan. Dat is heel veel.

En weet je. Ik merk vooral de leuke, prettige kleine dingen beter op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn leven is in ieder geval gevarieerder aan het worden. Niet dat iedere dag nu een feest van onverwachtse gebeurtenissen is, maar de dagen zijn in ieder geval minder voorspelbaar.

Als ik nu denk aan een etentje dat ik (bijvoorbeeld) over een paar dagen heb, dan bereid ik me voor op het feit dat dat zonder alcohol zal zijn. En dan handle ik dat. Maar als ik kijk naar de verdere toekomst, dan lijken dingen zich te verdichten: Kerst, Oud en Nieuw, weekendje weg, vakantie, noem maar op. En dan lijkt het misschien moeilijker en/of saaier. Daarom heeft het geen zin om verder te denken dan morgen of deze week. Die periodes komen vanzelf en daar gaan we dan ook weer op een verrassende manier mee om natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...