Spring naar bijdragen

Maandag 11 mei 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Maandag 11 mei: de scholen gaan weer open. 
Wat heerlijk straks om half negen die ouderwetse schoolbel weer te horen, 
ik zet er speciaal de deur voor open..... 
Buiten is het manisch-depressief weer: zon afwisselend met aardedonker en wat regen... en hartstikke koud. 
Binnen staat een bakje klaar. 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Haha @Yvonne dat heet tegenwoordig bipolair weer dacht ik. Hier stormt het.

Ik zag beelden van grote drukte in NL, als dat maar goed gaat. Maar voor nu wordt er wat af genoten begrijp ik, de schoolbel, werken zonder kinderen om je heen, samen naar de verloskundige... Heerlijk allemaal. Wij in FR mogen weer het huis uit, dus daar gaan we gebruik van maken. Have a Happy Day!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou willen dat als je hier op een naam van iemand klikt dat er dan een voorstelbericht tevoorschijn komt. Iets waar ook in staat hoe iemand er alcoholtechnisch gezien voor staat. Nu lees ik bijv. @Sandro die het fijn vindt dat hij zich droog kan afmelden. Maar ik heb geen idee in hoeverre drank nog een gevecht voor jou is. Heb je misschien zin om er iets over te zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Goed idee van Yana. Ik worstel daar ook mee. Had zelfs heel vaak dat ik dacht dat iemand een man was en dan bleek het een vrouw .... ! Nou ik moet werken en morgen komt mijn nieuwe fiets om lekker te gaan toeren! Zin in! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Yana:

Haha @Yvonne dat heet tegenwoordig bipolair weer dacht ik. Hier stormt het.

Ik zag beelden van grote drukte in NL, als dat maar goed gaat. Maar voor nu wordt er wat af genoten begrijp ik, de schoolbel, werken zonder kinderen om je heen, samen naar de verloskundige... Heerlijk allemaal. Wij in FR mogen weer het huis uit, dus daar gaan we gebruik van maken. Have a Happy Day!

Klopt @Yana, tegenwoordig wordt het inderdaad bipolair genoemd... maar ook MD mag nog .... Kees (mijn partner) is bipolair , maar eigenlijk hebben wij het hier nog altijd over manisch depressief... 

Helaas heeft de schoolbel niet geluid :mellow:..... ... 
Ben benieuwd of er straks speelkwartier buiten is, dán moeten ze hem toch wel laten horen lijkt me. 

En die grote drukte.... ik denk dat dat op zijn kont verkeerd zal gaan met alle gevolgen van dien weer. 
Ik ben hartstikke blij dat ik een klein dorpje woon hier, niks geen drukte, anderhalve meter is hier nog altijd anderhalve meter. 

Sander de Hosson on Twitter: "Om te onthouden als vanavond ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Yana:

Heb je misschien zin om er iets over te zeggen?

Ja hoor. Toen ik me begin 2018 hier aanmeldde zat ik op een all time low. Ik dronk ruim 2 flessen wijn per dag en was 20 kg te zwaar. Uiteraard voelde ik me daar heel slecht onder. Inmiddels sta ik er een heel stuk beter voor, mede dankzij dit forum. Die 20 kg zijn eraf, ben in shape, maar het drinken wil ik nog wel verder aanpakken. Om de dag drink ik nog wel een fles wijn, en soms meer. Ik merk dat het (meer) drinken er toch steeds weer insluipt als een sluipmoordenaar. En dat ik dan lijk te vergeten hoe fijn het is om niks te drinken. Ik voel me dan achteraf elke keer zo stom. Het drinken houdt me tegen in het nog gelukkiger worden. Daarom ga ik voorlopig niks drinken. Ik bekijk het nu nog per dag. Ik heb al zoveel in positieve zin veranderd, het laatste puzzelstukje leggen kan ik ook gewoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Sandro:

Het drinken houdt me tegen in het nog gelukkiger worden. Daarom ga ik voorlopig niks drinken.

Wat een mooie observatie. Ik heb voor mezelf ook al eens bedacht dat ik misschien wel bang ben om gelukkig te zijn. Goed plan om voorlopig niet te drinken, ik hoop dat het je makkelijk af gaat en dat het je veel oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Pats:

Goedemorgen,

Goed idee van Yana. Ik worstel daar ook mee. Had zelfs heel vaak dat ik dacht dat iemand een man was en dan bleek het een vrouw .... ! Nou ik moet werken en morgen komt mijn nieuwe fiets om lekker te gaan toeren! Zin in! 

Daar kiest dan het forumlid zelf bewust voor. Want je kunt bij je profiel aangeven of je man of vrouw bent. 
 

 Dagpact:

Marietjestopt

Maja

Kyon 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Yana:

Ik heb voor mezelf ook al eens bedacht dat ik misschien wel bang ben om gelukkig te zijn. 

Precies zo Yana! Heel herkenbaar. Gisteren had ik een zware dag. Misschien ook omdat ik vrijdag de mist in was gegaan. Ik ontdekte gisteren namelijk iets, door het niet drinken ga ik mijn oude verslaving (snoepen) weer oppakken. Dat gaf me een soort inzicht. Ik ben altijd verslaafd aan ‘iets’. Vroeger in mijn jeugd eetstoornissen, daarna een enorme aandacht/relatieverslaving met mijn ex man(narcist) waardoor mij zelfwaardering nog meer kelderde. Daarna toen ik ‘vrij’ was seks en daarna roken en daarna drank in mijn nieuwe relatie. Ik zag dat gisteren ineens enorm sterk in, voor het eerst. Dus was enorm down. Dat is dus je negatief denkbeeld wat ooit ergens is gevormd door je eigen ego .. en daar klamp je aan vast en de verdoving/verslaving lijkt dat te kalmeren maar het verergerd het juist. Zoiets? Wil ik dus wel gelukkig zijn? Ja tuurlijk. Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik het op moet gaan pakken.. ik moet dus gaan inzien dat dat negatieve beeld niet ‘echt’ is. Maar ik zie het wel als echt. Dus hulp zoeken? Iemand hier een tip of herkenning en hoe ga je er dan mee om? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

"Mooi " filmpje Fruitvlieg

Hier gisteren een leuke moederdag gehad
Het leukste was nog wel het ontbijtje wat schoonzoon kwam brengen
Inclusief hartjes ballonnen en chocolade tulp
Echt lief !

Vandaag, alles weer gewoon
Bed verschonen en huis een beetje poetsen
Gelukkig niet werken vandaag (om de 14 dagen, dus vandaag vrij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

en ik vaak kon stoppen als ik een doelstelling had maar zodra dat bereikt was ik weer terug viel.

Dank voor het filmpje.

Ja, zonder doel voor ogen ben ik stuurloos en zonder sturen is het lastig op koers blijven.

Ik heb daar wel lessen uit getrokken. Bij eerdere pogingen ging ik als een malle alles tegelijk veranderen; én stoppen met drinken, én als een dolle gaan hardlopen, én obsessief op het eten letten. Dat lukte me om vol te houden. Totdat ik na 3 a 4 maanden 15 tot 20 kg kwijt was en persoonlijke records liep. Hardloopseizoen voorbij en dan kwam de terugval weer. In het najaar van 2019 heb ik er bewust voor gekozen om de dingen stap voor stap te doen en langer de tijd te nemen om mijn doelen proberen te bereiken. Het mag absoluut geen obsessie meer zijn. Die weegschaal niet, en ook die hardlooptijden niet. Met het voordeel dat ik zo over langere tijd met mijn drinkgedrag bezig ben. En ik merk dat het werkt. Hoe langer ik op het juiste pad ben, hoe meer vertrouwen ik in mezelf krijg en hoe makkelijker de gedachte komt: als ik dit kan, waarom niet nog een stap verder gaan? (Retorische vraag)

En waarom als ik nu al 8 maanden aan mezelf werk, waarom niet een jaar? (Weer een retorische vraag).

Ik moet overigens wel opmerken dat ik het in oktober/november wel meteen al heel lastig had. Toen ben ik ook een tijdje van het forum verdwenen. Maar gelukkig weer herpakt na een tijdje. Dat is ook voor het eerst dat me dat lukte, om een terugval relatief snel weer om te buigen. Ook dat geeft extra vertrouwen en rust in mijn hoofd. Daar gaat het tenslotte om, het moet in je hoofd goed zitten. Maar ik ben er nog niet hoor qua drinken. Heb wel het vertrouwen nu dat ik er ga komen. Voel me beter dan ooit misschien wel, zonder overdreven euforisch te zijn. Er blijft werk aan de winkel.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...