Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 mei 2020


Aanbevolen berichten

Ik moet volgende week de metro weer in. Ik weet hoe ik het gebruiken moet. Het heeft vele psychologische voordelen, daar ga ik voor.

Verder verbaast het mij dat álle landen het fout hebben v.w.b. de mondkapjes en alléén Nederland weet het weer beter. Ik geloof dat niet, in Nederland is het gewoon een centenkwestie. En juist wél kijken naar Aziatische landen: Zuid-Korea en Taiwan bijvoorbeeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

... leraren zou ik het verplichten omdat die in een kleine ruimte zitten met kinderen die alle kanten op proesten.

Terwijl kinderen die hoesten níet in de klas zitten .. en zelfs al zouden ze hoesten dan nauwelijks anderen besmetten ? 
kun je nagaan hoe besmettelijk niet-zieke kinderen zijn ?

Ik zou als schoolbestuur heel streng controleren of kinderen inderdaad geen klachten hebben
Zorgen voor zeep, papieren handdoekjes en het liefst kranen die je niet hoeft aan te raken

 

Gelukkig maar dat wij hier geen beleid hoeven te bedenken ;)
Ik hoop maar dat anderen/jullie niet ondoordacht het idee hebben veilig te zijn als je met een kapje voor je mond/neus de deur uit gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We horen denk ik morgen wat meer hier over
en er zijn genoeg filmpjes met instructies over gebruik,
materialen, filters enz enz enz
Mensen blijven mensen en verantwoordelijk.
Hoe ze daarmee omgaan wordt niet echt veel beinvloed denk ik door anderen
er zijn te veel meningen, en die zijn vaak emotioneel beladen ook.
Ik lees veel tegenstrijdigs en heb helaas gezien hoe de RIVM adviezen, zeker in het
begin, steeds weer achterhaald waren. Zo vreemd vond ik dat toen al, want mijn
onderbuikgevoel zei iets heel anders. En mijn onderbuikgevoel zegt een ander weer niks.
Maar mij helpt het wel ernaar te luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfgemaakte mondkapjes zijn net als met een zelfgebreide helm op de brommer. Het is beter dan niks maar je moet je er niet onkwetsbaar mee voelen. 

Sowieso, afstand houden en niet overal met je vette vingers aanzitten en dan weer aan je gezicht. (Of elke 2 minuten dat kapje rechttrekken :) )

Adem in adem uit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

We horen denk ik morgen wat meer hier over
en er zijn genoeg filmpjes met instructies over gebruik,
materialen, filters enz enz enz
Mensen blijven mensen en verantwoordelijk.
Hoe ze daarmee omgaan wordt niet echt veel beinvloed denk ik door anderen
er zijn te veel meningen, en die zijn vaak emotioneel beladen ook.
Ik lees veel tegenstrijdigs en heb helaas gezien hoe de RIVM adviezen, zeker in het
begin, steeds weer achterhaald waren. Zo vreemd vond ik dat toen al, want mijn
onderbuikgevoel zei iets heel anders. En mijn onderbuikgevoel zegt een ander weer niks.
Maar mij helpt het wel ernaar te luisteren.

We moeten vooral ons boerenverstand niet kwijtraken in die kakofonie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou me aan de voorschriften (afstand, handen wassen, thuis blijven) én de enkele keer dat ik buitenshuis ben gebruik ik een ffp2 mondkapje. Geen vals gevoel van veiligheid maar extra bescherming. Als het zorgpersoneel beschermt, dan beschermt het mij ook. 

Ik doe trouwens ook de boodschappen een paar dagen in quarantaine of ik ontsmet ze. Ik ben niet bang maar heb er eigenlijk wel plezier in om zorgvuldig te zijn. Er komt vast een moment dat ik weer meer contact met mensen moet gaan hebben, dan bedenk ik voor mezelf wel een ander protocol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Vol:

ik ga lekker afschakelen, hou er niet van om zo in een discussie te zitten waar toch niemand echt de waarheid in pacht heeft.

Juist mooi voor een dicussie toch? Als de 1 de waarheid in pacht heeft en de rest niet is discussie juist nutteloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Jopie:

..waarmee je meegaat in angst.... kan, zou mijn keus niet zijn. Maar gelukkig hoef ik die keus niet te maken

Nee, dat bedoel ik niet. Het gaat er meer om dat je je continu bewust bent van het feit dat het geen gewone tijd is en dat ongewone tijden om meer aandacht vragen om er ook niet gewoon mee om te gaan. Mondkapjes en ook handschoenen zorgen bij mij voor die bewustwording. 

Verder zie ik eerder de Nederlandse regering en het RIVM die meegaat/ voorgaat/ angst aandragend bezig is. 

Verder wil ik ook helemaal geen discussie, ik trek gewoon mijn eigen plan. Dus dat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Sandro:

Volgens mij is dat precies wat een discussie is. Elkaar proberen te overtuigen van ons eigen standpunt. Mooi toch? 

zo dacht mijn vader er ook over, gevolg was meestal ruzie, want ieder verhardde meestal in eigen standpunt.
op t laatst hoorden we hem aan en gingen er niet meer op in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei lady jane:

zo dacht mijn vader er ook over, gevolg was meestal ruzie, want ieder verhardde meestal in eigen standpunt.
op t laatst hoorden we hem aan en gingen er niet meer op in

Nu maak je het heel persoonlijk, daar kan ik niks mee.

Onderdeel van een goede discussie is dat er geluisterd wordt naar elkaar. Naar mijn idee gebeurt dat hier voldoende. Ik zie in ieder geval niet dat de discussie giftig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-5-2020 om 14:05 zei Jannigje:

Ik zit in mijn tuin!!!
Met een zoemende bij naast me, de wind die door de eikenboom ruist, met tranen in mijn ogen.

En meneer en mevrouw ekster kwamen zowaar een kijkje nemen. Nu weet ik niet of het de jouwe zijn @Reacher of dat de mijne mijn verhuisbericht hebben gekregen.

Wat heerlijk @Jannigje :heart:

Als de eksters heel hard klik-gillen en zwart wit zijn dan komen ze bij mij vandaan :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...