Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 mei 2020


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Sandro:

Ik merk dat ik boos ben. Vorige week schreef ik nog dat ik positief verrast was over hoe "wij" als NL deze crisis te lijf gaan. Maar hoe meer achtergrond ik lees, hoe bozer ik word over hoe er met ons gemeenschapsgeld is om gegaan. Ik lees nu bijvoorbeeld dat er in 2017 nog meer dan 2.000 IC bedden waren, in 2020 zijn het er maar 1.150. Ter vergelijking: in Duitsland hebben ze bijna 5(!!) keer zoveel IC bedden per hoofd van de bevolking. De privatisering van de zorg heeft in een razend tempo voor bezuinigingen gezorgd. Maar nee, hier gaat het verplichte eigen risico uiteraard weer flink omhoog. Ik lees al bedragen van mogelijk 500 erbij, dus richting de 900. Dank je de koekoek! Dit kan zo niet langer. Dit systeem moet helemaal op de schop en misschien dat iedereen nu eindelijk eens beseft dat privatisering het failliet van de zorg betekent. Ga kijken naar waarom veel andere landen het wel goed voor elkaar hebben, ga kijken waarom wij tot een aantal jaar terug bijna twee keer zoveel IC capaciteit hadden. En waar blijven die verrekte testkits. Doe iets! :angry:

En nu gaat er wel een karrenvracht aan gemeenschapsgeld naar allerlei bedrijven die omvallen. Knap staaltje weer van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'. Met alle toekomstige bezuinigingen tot gevolg.

Nu ga ik proberen om niet te blijven hangen in dit sentiment, dat heeft ook geen zin...

Goedemiddag allemaal,

Ik  lees nog altijd mee en wilde graag even op je bericht reageren Sandro.

Ik denk dat we bij de volgende verkiezingen eens een andere partij moeten gaan stemmen..eentje die meer betrokken is bij de zorg en andere vitale beroepen die nu zo mooi aan het licht komen...ik mag hier geen partij noemen volgens mij, maar als je je een beetje verdiept in de politiek kom je er vanzelf wel uit!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jopie:

Tegen je geweten ingaan vraagt om verdoving! En dat willen we juist niet meer toch? 

:heart:

Precies.

6 minuten geleden zei Jopie:

Je hebt dus geslapen (geen kritiek, constatering) en wordt nu wakker. Ogen open, onderzoeken is altijd goed. Er is meer. 

Waar ik vorige week op doelde, is de mate waarin mensen de maatregelen respecteren. Daarin was/ben ik positief verrast. Is subjectief. Hangt af welke verwachting je hebt (ik had niet al te veel verwachting, gegeven de individualische samenleving waarin we leven) en het hangt af wat je om je heen ziet. Ik zit veel binnen, zoals de bedoeling is, en zie daarom dan ook weinig voorbeelden van gevallen waarbij het mis gaat. Uiteraard lees ik ook wel eens een voorbeeld, maar tegelijkertijd zie ik ook de positieve uitwerking op het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen.

Waar ik nu boos over ben is hoe het zover heeft kunnen komen.

14 minuten geleden zei Jopie:

onderzoeken is altijd goed. Er is meer. 

Heel veel zaken liggen nu onder een vergrootglas, en dat is ook precies wat er moet gebeuren. Er komen (lelijke) zaken boven water die bij veel mensen (inclusief mezelf) niet altijd bekend zijn, wat aan het denken zet. Er komt dus in een rap tempo meer onderzoeksmaterie beschikbaar. Ik denk dat het goed is (voor mezelf in ieder geval) om dit te blijven volgen en dat met een open mind te doen. Een eerder ingenomen standpunt kan veranderen, moet soms zelfs veranderen vind ik. Er is al veel te veel zwart/wit geroeptoeter in de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Smaragd:

Geen zorgen, ik durf het niet eens, niet zoals velen die mij zijn voor gegaan hier.  Ik zou het echt niet durven. Heb soms bewondering voor hen, velen deden het in stilte, sommige schreeuwde, zeurde etc. Ik durf het niet eens, dat lef heb ik niet eens. Moet vanzelf natuurlijk gaan. Zal wel weer overgaan. Moest het wel uiten, kan niet alleen succes en flauw zijn hier met grapjes. Mij helpt dat soms maar niet altijd. Of lollig en maak het niet te zwaar etc. Dodelijk op dat soort momenten, maar goed als je het gevoel niet kent, kun je het ook niet snappen. Ben slapen nog even, moet wel leuk en plezierig hier blijven natuurlijk, daar gaat het om.

Omdat je slecht hebt geslapen?

jezus zeg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Jopie:

We zijn er zelf bij, he? Dit gaat immers veel verder dan alleen de zorg. Dit gaat over beschaving. Innerlijke beschaving. 

Wij als burger worden steeds meer gezien als consument waar kosten/batenanalyses op los gelaten worden, dan als volwaardig burger.

Het evalueren/toetsen van het beleid van de overheid wordt hoofdzakelijk door economen gedaan. Dan weet je het wel (niks ten nadele van economen verder). En die evaluatie rondom privatisering wordt dan ook nog eens door het ministerie zelf gedaan. Tja, natuurlijk krijg je dan als uitkomst dat privatisering helemaal toppie is geweest. Misschien eerst het evalueren van je eigen beleid eens 'privatiseren'?:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Marika:

Anders stemmen heeft geen nut. Het is te vaak gebeurd dat een partij heel groot wordt en de zittende partij veel verliest.

Een ander fenomeen is dat de zittende partij tijdens een crisis hoog staat in de peilingen. Volgens mij staat de VVD er nu ook goed voor. Rutte komt uitstekend over in de media tijdens de persconferenties en plukt daar de vruchten van. Achteraf zal hij alle kritiek pareren door te zeggen: "Hey, maar wie hebben dit varkentje gewassen en wie stonden langs de zijlijn?". Ja heel leuk, maar mijn stem krijgt hij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 

Bedankt allemaal. Heb gelukkig nog een paar uur kunnen slapen, dat helpt wel wat. Het vervelende bij mij is, dat ik mij het ene moment top voel en het andere moment heel down. Het wisselt zo snel. Kan ik van in paniek raken bijna. Dan liever helemaal down/depri een paar weken. Lastig uit te leggen. En slecht slapen/vermoeidheid maakt het bij mij nog erger. Wil geen klaagzang gaan houden, heeft niemand wat aan. En natuurlijk weet ik, dat ik het wel kan uiten hier en ook dat helpt. Er is ook niet meteen een oplossing voor en dat hoeft/moet ook niet. 

Fijne dag en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ik mijn boosheid hier vandaag van me af kon/mocht schrijven. Het heeft me geholpen bij het ordenen van mijn gedachten en emoties. Met als gevolg dat ik rustiger en vrolijker ben. Dank jullie! Nu nog hopen dat bijvoorbeeld Myle hier eens lekker van zich af komt schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn voor je @Sandro!

Boodschappen doen, voel me iets beter. Wil iets lekkers maken, maar ook iets dat snel klaar is.

Snelle oplossing was voorheen, de quick fix=alcohol. Maar schiet ik geen meter mee op. Ja 2 of 3 ter ontspanning. Maar niet 10 of meer. Dan versterk ik mijn rot gevoel en dan is het er morgen 3 keer erger. Heb ik geen zin in.

Met Myle contact op app dat vind ik heel fijn, van @takeiteasy totaal geen teken van leven, maak mij er echt zorgen over. Heeft geen nut weet het.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei Pats:

Hier is het zonnetje flink doorgebroken.. zit met stukje kaas en glas cassis in de tuin .. boek de verslaving voorbij te lezen maar pfff wat een zin in wijn ...  

 Ja heerlijk he, die zon. Op zo'n tijd en plek wil je een wijntje nemen als je dat zo gewend bent. Even hier klagen, en dan de zinnen verzetten en koken. Hoop ik toch, he Pats.

Net als Sandro, hier even je verhaal doen en dan door. Door het op te schrijven kan je er wat afstand van nemen als het goed is...

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pangasius filet(door idee van  @Sandro gisteren), gebakken aardappels en appelmoes. Zo klaar en lekker.

Hoef ook niet meer te overleggen wat we gaan eten, wel een voordeel.

Allen heel erg bedankt voor vandaag. Zonder dit had ik het niet gered, weet ik zeker. Wel gered maar wel dagen erin blijven hangen, heeft geen zin.

Zo eten en dan muziekjes en dan lekker in bed tv kijken/lezen. Morgen een nwe dag!

Soms ben ik een vervelend mens wat het gewoon niet meer weet, maar dat is het mens zijn soms ook. Djw dat jullie er ook voor mij zijn.

@bolletje :lips:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier duiveltjesvlees met nasi en een salade van komkommer. 

Nu lekker weer aan een kop thee. Ik begin het steeds gewoner te vinden om aan het eind van de middag een glas water met limoen of citroen te nemen. En veel thee in allerlei soorten. Of alleen verse munt met heet water.

Sinds het stoppen 3 weken geleden ook al 1,5 kilo kwijt. Slapen doe ik ook veel beter. Alleen nog wel heel lang en energie overdag is een beetje op, wat futloos. 

Zal er wel bijhoren, of niet. Maar dat komt hopelijk wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kohtje:

Nog nooit van gehoord, even gegoogled en heb al een recept uitgeprint. Bedankt voor het noemen van dit gerecht. :)

Graag gedaan en eet smakelijk alvast Kohtje. Ik marineer de kip vaak een dag van te voren. En gebruik kippendijfilet ipv kipfilet. Is iets malser. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...