Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Myle:

Penny waarom heb je die fles bier gedronken? Was het omdat je het lekker vond of iets anders? Zou het voor jezelf goed nagaan. Je was niet voor niks zo positief over stoppen. Ik gun je niet een terugval en als het je nu lukt sociaal te drinken is dat natuurlijk fijn. Maar sorry, wat ik van je gelezen heb ben je gewoon hartstikke kwetsbaar hierin. Ik hoop dat je de juiste weg vindt voor jezelf.

Ik neem vanavond deel aan een online meeting. Dag 3 gaat me lukken.  

Eerst eten. Moet mezelf zo erg dwingen. Maar het is goed zorgen voor mezelf. Niet steeds makkelijk maar wel nodig. 

Ik weet niet waar je gelezen hebt dat ik hartstikke kwetsbaar ben hierin? In augustus ben ik voor het eerst gestopt met drinken. Niet poging zoveel, maar de eerste keer. Ik ben 50 en drink al vanaf mijn 14e of zo? Vanaf augustus een glas Baileys gehad en nu een fles bier. Ik vind dit gewoon knap en krachtig van mezelf.

Dat ik compleet kan terugvallen is een ander verhaal. Maar hartstikke kwetsbaar hierin? De berichten die ik jou van de week stuurde waren motiverend en helpend bedoeld. Als je het fijn vind om mij nu aan te kunnen spreken over een fles bier, prima. Ik hoop dat het je goed doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fruitvlieg2019, dank je dat je de moeite neemt en mijn bericht terug haalde. Ik denk zelf echter, dat er een groot verschil is tussen zuipen en drinken. Voor een fles bier eens in de zoveel tijd hoef ik toch niet weer een stoppoging te doen? Als het zo blijft gaan zoals nu is mijn missie nog altijd geslaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66, ik had je bericht gelezen en geliked. Dank je wel daarvoor. Voor mij zat er geen herkenning in. Mijn bier vanmiddag was echt geen beloning, het was bier ipv fris/water, iets. Het deed me niks. Ik heb op feestjes ed ook nooit moeite om niet te drinken. Ik melde het omdat ik dacht dat het passend was, hier op het forum. Maar ik denk idd in de trand wat @Jopie zegt; het is niet spannend, niet noemenswaardig. Voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

A het onderhandelen gaat over de term zuipen. Wat is dat? Hoeveel kan je nog drinken noemen en bij hoeveel wordt het zuipen. Dit was stoppoging 1 en nu begint misschien nummer 2. Zo kom je snel aan de 10.

Voor mij hoef je trouwens niet te stoppen, doe waar je je prettig bij voelt , dus je hoeft je ook niet te verdedigen. Als jij af en toe bier wilt drinken, prima.

Dank je dat ik voor jou niet hoef te stoppen. Al denk ik wel dat jij hier een groter probleem mee hebt dan ik. Het was een fles bier ipv een glas fris/water. Ik meld het hier en jij zoekt mijn hele geschiedenis erbij. Ben ik aan het onderhandelen geweest? Nee, ik melde het, dat het gebeurt was. Niks spannends. 
Nu wordt het pas een ding. En daar pas ik voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Penny,

Ik wil niet al te zen klinken, maar misschien moet je blij zijn met alle opmerkingen/tips/twijfels(/kritiek?) die je hier krijgt. Dat betekent in ieder geval dat men betrokken is en dat ze hopen dat je niet langzaam weer afglijdt zoals zovelen je al voor zijn gegaan.

1 fles bier en dat was dat. Als dat zo is dan prima, ik hoop het voor je. Het is niet onmogelijk maar misschien ben jij dan inderdaad die 1 van de 1000. 

Succes, wijsheid en rust gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja hardliners. 
"Je moet zelf weten wat je doet, maar"

Als dat aan mij gericht zou zijn dat was ik bij "maar" gestopt met lezen.

Met deze reacties jaag je dus mensen van het forum af. Dat is in feite wat je suggereert. Doe maar wat je wilt maar praat er hier niet over. Dan kan Penny zich dus net zo goed uitschrijven. En ik ook. En nog wel meer mensen. 

Ik doe het alleen niet, jammer voor de droge kerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil hier ook nog wel op reageren. Als ik Penny lees snap ik haar, ik geloof best dat het voor haar geen ding was. Maar je weet niet hoe het wordt als de gewoonte er weer in sluipt.  Ik snap ook de overige reacties. Zelf weet ik nog steeds niet of ik nu wel of niet een 'gematigd drinker' kan zijn, omdat ik daarvoor te weinig drink, hoe raar dat ook klinkt. Laatste keer alweer bijna 2 maanden geleden 3 glazen. Ik 'durf' niet meer zo goed, misschien is dat mijn redding. Vind het nog steeds te lekker. Maar wil het ook niet de rest van mijn leven uitsluiten. Zoiets. Het werkt voor iedereen anders denk ik. De een proeft maar een druppel alcohol en weet niet hoe snel hij naar de winkel moet rennen om bij te halen en is dagen van het pad. Bij de ander bouwt het zich weer geleidelijk op. Denk ik dan. Het zal altijd gevoelig liggen hier, maar dat is toch goed, om het daarover te kunnen hebben? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marika:

.... zie dit soort dingen altijd in dezelfde oeverloze discussie belanden. Maar goed, waar bemoei me ik dan ook mee, ieder zijn meug. :D

Het zou raar zijn als er niet meer oeverloos over gediscussieerd zou worden. Dat we mensen met een alcoholprobleem voetstoots gaan geloven dat
ze met een biertje geen probleem (meer) hebben. Zo'n uitspraak moet mijns inziens hier op dit specifieke forum uitgepeurd en uitgemolken worden,
eventueel tot in den treure en vervelens toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kohtje:

Het zou raar zijn als er niet meer oeverloos over gediscussieerd zou worden.

Precies. Sommige onderwerpen liggen door de aard van dit forum nu eenmaal gevoelig. Maar door erover te discussiëren kunnen we de ander, en ons zelf, hopelijk helpen met nieuwe inzichten.

Het is denk ik goed om veel (open) vragen te stellen en erop te letten dat er niet (bewust of onbewust) wordt ingevuld voor een ander. Daarnaast een beetje rekening met elkaar houden en geduld tonen. Dan moet het allemaal goed komen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Dank voor jullie reacties. Ik begrijp de reacties van “pas op”, “een terugval heb je zo te pakken”, ed.  En idd, daar is een forum als dit voor. 
Maar ik heb moeite met uitspraken als “wat ik van je gelezen heb, ben je hartstikke kwetsbaar hierin”. Wat heb je dan in vredesnaam gelezen, volgens mij ben ik gestopt en ging dat prima. Of dat Wanderer genoemd wordt. Hallo, wat kan ik, of een ander met die info? 
Het was geen big deal voor mij. Waarom melde ik het? Omdat dit mij netjes leek, dat jullie weten dat ik er een nam. Feedback is heel erg welkom. Ik vind de reacties van mensen die dit gaven ook zeker waardevol. Voor de anderen:
drama zoek je liever bij jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...