Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 januari 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Je moet doen wat je wil

en willen wat je doet (kunt)

En niet gaan piekeren

Dat zijn mijn 3 manieren om gelukkig te worden. Lukt ook vaak niet hoor maar als ik me dan ongelukkig voel dan begrijp ik via bovenstaande al snel waar dat vandaan komt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie, ik heb t snel doorgelezen. Sommige dingen begrijp ik niet helemaal, voel ik niet zo, heb ik een andere kijk op.

Een paar dingen kwamen toe en maken me heel droevig.

Er zijn dingen die jij kan die ik heel graag zou willen en ik weet niet of t me ooit zal lukken. Mijn beperkingen zitten vooral in mezelf.

Angst omarmen..ik weet niet of me dat ooit lukt. Loslaten. Hoe je t ook noemen wil.

De psych had gelijk btw. T was in een bepaalde context dat hij die opmerking maakte. 

Ik ben nogal overal op de moment. Ben moe, t is nog nacht en ben aan t janken.

Hmmm..t is es wat anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei fleurtje:

 

Er zijn dingen die jij kan die ik heel graag zou willen en ik weet niet of t me ooit zal lukken. Mijn beperkingen zitten vooral in mezelf.

Angst omarmen..ik weet niet of me dat ooit lukt. Loslaten. Hoe je t ook noemen wil

Wil je het echt? Kan je vandaag een eerste stap zetten? Vaak is het makkelijker angstaanjagende operaties in stapjes te verdelen. 

Ik heb overigens geen idee wat voor dingen je precies bedoelt :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je begrijpt t niet helemaal @Etty. Misschien ligt t aan hoe ik het neerschrijf. Ik weet waarom je schrijft wat je schrijft en uiteraard heb je een punt.

Misschien is t beter er t niet meer over te hebben. Hoe meer ik t probeer uit te leggen, hoe minder ik die verbondenheid voel wat me alleen maar droeviger maakt.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het zo aan iemand aan zijn sterfbed helemaal niet meer met zichzelf bezig is?
Ik zal nooit precies weten wat stervenden vanbinnen allemaal denken
maar wat ik wel weet is dat degenen die ik nog spreek, (de meesten spreken nog amper)
vooral bezig zijn met de achterblijvers. Of dankbaar terugblikken. Op een manier waar ik
vrede bij voel. Subtiel, onzelfzuchtige en soms een beetje verdriet uit zorg om hen die rouwen al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was bang om iets dat ik heel graag wilde kunnen, te doen vanwege bepaalde aspecten aan die onderneming. Uiteindelijk toch die angst aangekeken en het heeft wonderen voor mijn zelfvertrouwen gedaan en mijn wereld iets groter gemaakt.

Het is altijd dát: zorgen dat de wereld rondom mij niet kleiner wordt, hoe veilig dat ook kan zijn of voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit mijn beperkingen mijn leven inrichten is voor mij nu nog: een krimpende wereld met een overvloed aan verveling, kluizenaarschap en geen uitdagingen/inspiratie.

misschien kom ik ooit nog eens waar jij bent @Jopie voor nu zou dat geen goed idee voor mij zijn. Ik heb soms zeer radicale afleiding nodig om mijn piekeren te kunnen relativeren. En die radicale afleiding is vaak: angst aankijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Het is altijd dát: zorgen dat de wereld rondom mij niet kleiner wordt, hoe veilig dat ook kan zijn of voelen.

Dat is exact hoe t soms voelt. T krimpen.

Ik heb niet zo een bijzonder goede dag vandaag maar dat is wel ongeveer duidelijk bij nu dus t mag miss allemaal wat meer beladen overkomen.

Maar krimpen. Ja dat is een goed woord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daardoor onthecht raken... momenteel mijn grootste angst! Maar deze angst is dan weer een goede die me vooruit helpt.

Ingewikkelde materie...

ik dacht dat ik goed in mijn vel zat tot ik enorm heftig ging schreien omdat die ene meneer zo liefdevol is tegen het gebochelde meisje in een serie op tv. 
Enfin...<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bor:

Jawel. Die is dat ik niets van zulke pilletjes moet hebben.

Niet mijn ding.

Ik vind het eigenaardig om te lezen dat je al jaaaaaaaaaaaaaren loopt te worstelen met de drank (en niet zo'n klein beetje ook) en dan bij iets wat je zou kunnen helpen zegt: "niet mijn ding", zonder een enkel argument te geven. Eigenwijs is in dit geval misschien niet zo wijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Yana:

Ik vind het eigenaardig om te lezen dat je al jaaaaaaaaaaaaaren loopt te worstelen met de drank (en niet zo'n klein beetje ook) en dan bij iets wat je zou kunnen helpen zegt: "niet mijn ding", zonder een enkel argument te geven. Eigenwijs is in dit geval misschien niet zo wijs.

Nou Yana ik zie dat worstelen niet zo, zag ik dat maar. Maar ik denk dat we het beter kunnen laten rusten en Bor gewoon Bor laten. Als zij tevreden is, dan is het goed.:) zucht.

 

Ieder zijn eigen proces,  maar jij wil mijjn inziens niet echt alcohol de baas worden . Het blijft pappen en nathouden . Jouw proces,  maar wanneer dan terecht een soort van oplossing word geboden of je een vraag  word gesteld , dan mag jij mede forummers af gaan bekken .                                                                                                                                                                                                                                     

Juist. We vallen niet aan, en daar ligt ALTIJD het probleem. Bor voelt zich aangevallen en gaat in de verdediging. Dan krijg je iedere keer weer ruzie.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet ik mij er niet mee bemoeien. Maar ik denk dat @Bor het op haar eigen manier wil doen. En daarnaast is ze ook heel duidelijk dat ze nog wel drinkt. Als iets opgelegd wordt(zo voelt of opgevat wordt), kan het al snel voelen alsof het MOET en niet anders kan. Denk ook dat ze daarom zo reageerde. Maar goed, ik kan niet voor een ander spreken natuurlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En laten wij aub niet op elkaar reageren. Totaal geen zin in.

Het is wel mijn maatje. Ik weet hoe betrokken zij kan zijn en zich kan bekommeren om anderen.Misschien wel meer om anderen dan om zich zelf(ik herken dat natuurlijk) Mij kan het wel een worst schelen en ja ze zal ws gedronken hebben toen ze dat tikte, of het kwam te dichtbij, allemaal invullen.

 En dan lees ik dit en dat doet mij zeer. Ik snap de goede bedoeling van @Yana maar ook de geïrriteerde reactie van @Bor

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel duidelijk.

Men denkt ook dat iedereen maar refusal mag nemen, alsof het snoepjes zijn.

Gaat heel wat aan vooraf of je dat wel of niet mag slikken.Daarom ik sta soms ook verbijsterd dat er bepaalde adviezen hier worden gegeven. Heel gevaarlijk.

Je leverwaardes moeten ten eerste gecontroleerd worden, als dat te slecht is, kan het meteen dodelijk zijn en of meer schade aanrichten.En dan mag dat middel niet eens voorgeschreven worden. Je bloed en dus lever worden eerste gecontroleerd, logisch ook.

Als iemand psychisch niet alles geheel duidelijk heeft, is dat middel ook gevaarlijk. Er moet namelijk wel een bepaalde motivatie achter zitten, anders mag je dat middel ook niet voorgeschreven worden.

Zeer gevaarlijk bepaalde adviezen hier, snap het wel, is onwetendheid. En dat is te begrijpen. Goede onderbouwing van @Bor.

Sommige personen bestellen dit middel illegaal via internet, zonder consult van begeleiding /arts. NOOIT doen.Je lever kan het opgeven ineens en daarom kunnen sommige beter gematigd/gecontroleerd door drinken. Snap de goede bedoelingen maar gelukkig is Bor hierin wel onder begeleiding.

Ik mag het wel nemen nu en ben er blij mee maar niet zomaar gaan nemen. Ook begeleiding in nodig. Op ic genoeg opnames omdat mensen dit zomaar via via nemen. Vaak dodelijke afloop en zeker als het opgedrongen is en er mensen doorheen zuipen. Ic is al overbezet, wilde dit nog wel even delen. Zijn geen wonder pilletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het lijkt me heel persoonlijk of refusal helpend is of juist totaal het tegenovergestelde effect creëert. Ik ben het eens met aub geen adviezen geven hieromtrent. Persoonlijk mag ik het bijvoorbeeld niet gebruiken vanwege psychische klachten. Ik ben soms niet in staat om te weten wat ik wel of niet slik (amnesie, dis) en dan zou het inderdaad levensgevaarlijk kunnen zijn. 

Ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat (hoe goed bedoeld) advies geven als je geen arts bent compleet verkeerd kan uitpakken. En ik geloof dat de meesten hier ook wel een eigen goede inschatting en overweging hebben gemaakt inmiddels om wel of niet refusal te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las geen adviezen.

Ik las enkel de vraag waarom ze t nooit gebruikt heeft.

En voor heel de oplijsting van kwalen was er volgens mij maar één reden die @Bor in t verleden aangaf en dat is dat als ze wil drinken, ze drinken zal ongeacht of ze iets slikt.

Als iemand echt niet meer drinken wil zal deze een manier vinden. Als iemand drinken wil is dat zijn of haar goed recht maar neem jezelf dan op zijn minst serieus.

Als je een week aan een stuk drinkt en je hebt een pact nodig om eruit te komen of je sluit een pact en je kan t niet nakomen...dan heb je een probleem en kan je jezelf niet een zogenaamde gecontroleerde drinker noemen. 

Dus doe dat dan ook gewoon niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...