Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 januari 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Over gecontroleerd drinken, wat het ook inhoudt kan ik niks zeggen. Als ik hier er iets over zeg gaat het in elk geval niet over mijn eigen ervaring. Heb het nooit geprobeerd. Ik reageer soms vanuit de moeite die ik van anderen lees en me kan indenken of voorstellen. Maar ik kan het niet invoelen

Thanks @lady jane. Doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecontroleerd drinken klinkt mij in de oren alsof er iemand is die dit goed moet keuren, controleren.

Heeft zij er echt niet meer dan 2 gedronken mevrouw? Nee, dat geitje kan echt niet meer op, da's in orde hoor.

Occasioneel drinken, daar ben ik meer voor. Sociaal drinken, maar dat dekt de lading denk ik ook niet echt. Want sommige mensen zijn wel weer erg sociaal... dat loopt dan toch uit de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Smaragd had het eerder over gecontroleerd drinken, dat hij dat deed. Maar wat dat inhield ben ik niet zo achter gekomen. Het ging meer om het idee geloof ik.

Klopt maar het was zeker niet alleen maar een idee, zat een plan achter  en ik werd daarin ook begeleid/gesteund door de Brijder, omdat een tijd van totale abstinentie ,mij liet kukelen in een binge/crisis opname(vele malen en suicidaal/depressief), terwijl ik niet zo ben/mentaal dan. Voor de laatste crisis opname heb ik mijzelf bijna voor een bus gegooid(viel gelukkig over een hek bij de weg heen doordat mijn partner mij achter na rende en mij aan mijn shirt trok, viel heel hard en hij heeft toen de ambulance gebeld en werd mijn laatste crisis opname ingezet, gelukkig alweer meer dan 2 jaar geleden, heb ik ook beschreven toen hier), compleet onder invloed natuurlijk. Zij wisten het ook niet meer denk ik. Trots dat ik het maanden lang volhield maar als het misging, compleet mis, mezelf willen dood drinken. Zo teleurgesteld dan in mijzelf. Alles of niets type, er zat/zit niets tussen in.

Dat gecontroleerde  ging heel strikt. Ben te moe nu om het uit te leggen. Maar ging om hoeveelheden en niet drinken dagen. Was echt totaal gecontroleerd ja. Ik had de controle en autonomie, denk dat het daar om ging. Ik mocht toen ook geen refusal, dronk er gewoon op met alle gevolgen van dien. Nu wel omdat ik meer evenwichtig ben. Daarom nam ik het ook op voor @Bor, kwam te dichtbij.

Voelde mij hier daardoor soms ook echt belachelijk gemaakt en ongeloofwaardig(gecontroleerd drinken). Maar het was echt zo.Echt voor de hele week hoeveel glazen ik mocht, als ik te ver ging(glas of 2 teveel) sanctie en een extra niet drinken dag erbij. Was een heel gedoe en elke week een afspraak. Hielp wel toen. Maar dit is nu ook goed. Heb ik toch bijna alles uitgelegd :D

2 dagen mocht ik bv 4 glazen bier, dan 2 dagen niets. Dan weer 1 dag 4 glazen bier. Dan weer 2 dagen niets. Dan weer 2 dagen 4 glazen bier etc. Zo was dat schema, met tijden erbij wanneer het wel mocht en klaar moest zijn. Voor een werkdag bv niet drinken of voor een bepaalde tijd niet drinken, alleen tijdens het eten etc.. Stoppen voor een bepaalde tijd. Niet achter de app/pc als ik had gedronken etc. Gaf mij toen rust maar nu denk ik wat een gereken en berekend gedoe maar ik mocht wel drinken

Leg het morgen wat uitgebreider uit als het nodig is(denk dat het wel uitgebreid genoeg is nu haha). Ging bijna ander half jaar goed, heb het zelf verpest door weer een binge.En daar heeft @Bor en het forum mij uitgehaald. Nu ben ik blij met de refusal. Toen kon/mocht het niet eens. Ook je lever wordt eerst beoordeeld of je het wel/niet mag hebben.

Blijft voor mij zoeken, voor nu is het refusal, voel en ervaar nu rust. Maar kan over een paar maanden zomaar anders zijn. Zit ook echt te wachten op de depressie maar hij komt niet........Dus ik ga zo even door, is goed zo :)

Heb altijd gezegd dat er gradaties in alcoholisme/alcoholisten zijn. en dat werd vaak weg gehoond hier, maar is wel zo,  ben van het ergste soort en @Bor ook. Al is Bor veel harder voor haar zelf, ik gil schreeuw en klaag meer. Van mij mag ze dat wat meer doen, ze moet altijd maar sterk zijn en dat kan niet. Maar we blijven wel komen hier, omdat we het toch wel wat anders willen. Op onze manier, ja zo eigenwijs dat dan weer wel. Maar dat mag en kan. We hebben het iig niet opgegeven. Hoeveel mensen/alcoholisten delen niets meer omdat ze in stilte zich zelf dood drinken. Denk heel veel. Wij zijn nog in staat om hier te komen. Gelukkig wel. Zo genoeg gezegd. Kracht van dit forum wel voor mij, al maakt het mij soms ook kwaad. Logisch, ik vind het wel een strijd maar ik geef NIET op! Ben veel meer waard dan alleen een alcoholist te zijn :)

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei lady jane:

ik heb jaren ook zo gedronken Fleur, op wilskracht noemde ik dat.
 

Dat is t hem net. Je hebt niet jaren zoals ik gedronken -_-

Ik herken mezelf de dag van vandaag  niet in jouw verhaal.

Ik wil de draad van vrijdag niet steeds omhooghalen maar maak jij bijvoorbeeld een onderscheid tussen de mogelijkheden van:

1. Iemand die een jaar lang elke dag 2 glaasjes wijn dronk.

2. Iemand die een half jaar lang elke dag een fles wijn dronk.

3. Iemand die 5 jaar 6 halve liters dronk.

Allen vonden dat ze een probleem hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp je vraag niet goed Fleur.
maak jij onderscheid?
ik bedoelde op wilskracht en misschien noemt
een ander dat controle, zoiets.
Maar die controle/wilskracht is nooit blijvend
omdat onze wil ook verandert, er is verleiding en
de diepere oorzaak van het drinken moet worden aangepakt.
En natuurlijk zijn jij en ik totaal andere mensen met een totaal
niet vergelijkbare rugzak.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Natuurlijk zijn er gradaties maar ook "lichte" alcoholisten hebben een probleem. 

 

Absoluut! Dat bedoel ik eigenlijk ook.

We zijn een bont gezelschap hier en ja we komen hier niet voor niets, niemand lijkt mij.

Nu hou ik wel op anders blijft het vrijdag, terwijl het alweer bijna vrijdag is:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand opgeven(de woordkeuze alleen al), eigen keuze idd. Zelfbescherming? Het zal allemaal wel. Het goede recht van een ieder hier.

Hoe goed bedoelend ook ws, mijn haren gaan er recht van overeind staan sorry. Dat ligt idd aan mij.

We gaan weg naar 020.

Ik geef nooit op en ik geef ook NOOIT iemand op. 

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...