Spring naar bijdragen

Za 14 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Kohtje:

Sja, @Lonster, wat kunnen we daar nou van zeggen dat je al niet weet...
En ja, af en toe een (korte) forumpauze kan best lekker zijn. Gaat het nu weer een beetje?

Nee je hoeft niks te zeggen. Het is gewoon stom en dat kom ik even melden. Ik vond het niet eens lekker, die wijn. Dus het voegde niks toe en toch deed ik het. Daar heb ik wel de pest over in omdat ik beter zou moeten weten. Nou ja. Ik ben blij dat ik afleiding heb vandaag, op naar Hilversum zo.

Ik denk dat ik Smaragd daar tegen kom B) zou ik hem herkennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Isabella:

Goedemorgen allemaal,

Vannacht gedroomd dat ik een laatste restje dronk, dit na t gevecht van gisteren, gelukkig maar een droom.

Voor het eerst dat ik niet toegaf! Dat is zeer positief.

Die zgn. 'drankdromen' komen bij veel mensen nog lang na het stoppen terug. Zelf heb ik, voor zover ik me kan herinneren, één keer
zo'n droom gehad, pas meer dan twee jaar nadat ik gestopt was. Beangstigend echt leek het allemaal, maar des te groter de opluchting
als je je dan realiseert dat het 'maar' een droom was.
Die dromen zijn dus niets abnormaals.
Goed dat je gisteren niet toegaf aan je zucht/trek. Dat is inderdaad zeer positief, want zonder dóórgaan en doorstáán kom je niet verder.

En kijk, je staat op de dagdraad.. ook gewoon mee doorgaan, dan ga je er vanzelf steeds meer 'bijhoren'..

PS. lekker rood, die avatar van je. Mooier dan :heart::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met drank heb ik het niet zo gehad, die dromen, maar met roken wel. Toen ik stopte droomde ik heel vaak dat ik rookte. Dat heeft ook met het verwerkingsproces te maken volgens mij.

Gisteren ben ik in mijn dromen het water in gereden, vannacht werd ik achtervolgd door een man met een kruisboog. Ik zal eens gaan nadenken wat dat moet betekenen.:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,, bedankt voor het reageren, voel me er nog best alleen in staan.

Ik zag het gelukkig in dat ik het moest doorstaan en ik wilde doorgaannn maar het was door het oog van de naald.

Het punt is dat het een hele echte realiteit lijkt hè, dat t wel kan nog een keertje.

Die ballon door te prikken, dat is dan de kunst.

Ben er vandaag wel echt blij mee, ik kan gewoon mijn plannen voor vandaag uitvoeren ipv bankhangen.

Wel goed hoor dit forum. 

De avatar is mijn hart met jullie hartjes erom heen! :heart:

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jopie:

Ik heb wat moeite met de "bereikbaarheid" van het forum.  Hebben meer mensen dat, of ligt t wellicht aan mijn verbinding? 

Wellicht je verbinding. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, maar ik zie de dagdraad gewoon voortkabbelen en niemand over
verbindingsproblemen schrijven. Momenteel hier geen verbindingsproblemen, dat weet ik wel zeker.
Ga nu zélf de verbinding verbreken want zit hier al weer te lang achter elkaar.
Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer

Met keelpijn en grieperig wakker geworden. Voel me al een tijdje ontzettend depri, heb het gevoel alsof ik met niemand verbinding krijg de laatste tijd en trek het me enorm aan als de jongens naar tegen elkaar doen. Vroeg aan mn ex welke kerstdag de jongens naar hem gaan, krijg een appje dat hij kerst haat en dan weg is. Ben er nu achter waarheen: met zn eigen gezin op wintersport. Ik twijfel nu trouwens ook al aan mn eigen relatie. Heb ik altijd in december, vraag me niet waarom. Genoeg van mn gezeik nu, scroll vooral door. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Myle:

Ik ga mijn koelkast eens helemaal goed schoonmaken. Alles weg wat er niet of al lang niet meer in hoort. En dan uiteindelijk blij kunnen zijn met het resultaat. Kijk ik naar uit. Stukje voor stukje. Ik wil van mijn huis weer een fijne plek maken.

Dat is ook toevallig, dat heb ik vanmorgen ook staan doen. Hele vriezer ontdooid alles uit de koelkast gehaald en van binnen helemaal gesopt. Ziet er weer opgeruimd uit :) Zijn van die klusjes die je in de drankperiode never nooit deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Gisteren ben ik wat laat op de avond op de hoogte gebracht dat er een klacht binnen gekomen is over een katje wat in huis gehaald is en niet tam te krijgen is dat ze meegepakt hebben van het adres waar ik katten vang. Dat is eigenlijk mijn vermiste katje dat ik nog moest laten neutraliseren. Dus die zorg is opgelost die kan ik nog laten doen.

Het probleem is, die dame neemt alle zwerfkatten in huis en raakt dan overspannen omdat het er zoveel zijn. En dan schakelt ze ons in en moeten wij het probleem oplossen. Nu heb ik voor 1 volwassen kat kunnen zorgen dat deze herplaatst werd wat al problemen opgeleverd heeft want die heb ik 2 weken later weer op moeten halen om naar een betere plek te brengen. Dus we hadden eigenlijk besloten dat we deze dame beter zouden helpen als we daar geen katten meer weghalen. Enkel nog neutraliseren. Dit met in het achterhoofd als ze deze katten heeft kan ze geen nieuwe katten binnen pakken. Alleen is ze nu dus op zelfstandige basis die katjes weg aan het geven maar met de verkeerde informatie dat ze nog tam te krijgen zijn.

Aangezien ik inmiddels behoorlijk veel ervaring heb in kattenvangen, was het voor mij ook een uitdaging om deze te vangen en naar de dierenarts te brengen. Dus was voor mij wel heel duidelijk dat deze katten nooit tam zouden kunnen worden. En dat heb ik ook zo overgebracht aan deze dame, dus dat ze echt mensen moest zoeken die een boerderij hebben of een manege  hebben waar ze lekker buiten kunnen lopen want in huis houden geeft alleen maar rotzooi. En dat is niet gebeurt mensen zijn erin getrapt met hun beste bedoelingen deze katjes een kans te geven en komen nu bedrogen uit. Omdat ze niet tam worden. En gelukkig voor deze katjes, wenden ze zich tot ons en zetten ze niet zomaar weer op straat. Nu kunnen we ze nog gewoon adviseren wat ze best met deze katjes kunnen doen. Dus ja, ik ben ook blij met mensen mensen die onervaren zijn maar bij twijfel durven te vragen.

Advies is nu schuilplekken maken buiten en een vaste voerplek maken. Katten loslaten en genieten van het feit dat ze af en toe hun neus laten zien en misschien net zoveel vertrouwen met je opbouwen zoals mijn zwerfkat dat met mij heeft. Als ik hem vlees geef gaat ie binnen handbereik voor me liggen rollen, maar steek ik een vinger uit om hem te aaien dan is hij weer weg. Verschaft zich de toegang tot mijn huis, want hij weet binnen en buiten te geraken via mijn kattenren. Momenteel slaapt hij op een krabpaal in de serre/veranda omdat ik de tussendeur dicht heb vanwege de jonge katten die ik nu heb. Maar afgelopen zomer en die zomer daarvoor durfde hij ook nog wel binnen te komen en op mijn voeten te gaan liggen terwijl ik lag te slapen.

Hilarisch als mijn wekker dan afging en hij zich snel uit de voeten maakte. :D Ik verwacht niet dat de mensen dit ook terugkrijgen zoals ik het  krijg, maar ik acht alles mogelijk, als je om ze geeft en ze ruimte laat.

En ja weer geconfronteerd met dat ik niet alle katten van de wereld kan helpen, best koppijn van gehad. Maar zo is het eigenlijk, ik kan niet alles helpen wat op mijn pad komt. Dan doe ik mezelf en de dieren tekort die ik wel kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.. ditjes en datjes, zusjes en zootjes, van katten naar watertanks en kerstmarkten...

De watertank is zo'n beetje geschrobt en staat nu met water en wat bleek een dagje te ontsmetten.
't Viel mee met de zere, koude handen want ik kreeg het er behoorlijk warm van ;).
De kerstmarkt in de kerk was natuurlijk wel weer sfeervol, compleet met een blazersensemble dat in zo'n grote galmende ruimte
wel mooi klonk maar ik ging mee omdat m'n vrouw dat wel leuk vindt. Zelf vond ik het allemaal weer een beetje hetzelfde als
vorig jaar, of was het het jaar ervoor... Nou ben ik het laatste jaar sowieso een beetje mat in m'n beleving van de dingen, maar
ach... er zijn ergere dingen dan met m'n meissie meegaan alleen maar om het meegaan. Dus al met al toch nog wel een voldaan gevoel
over vandaag. Straks nog lekker een soep voor twee dagen maken en vanavond maar eens een film op Netflix uitzoeken. Ben wel in de
stemming voor de één of andere kerstfilm.. lekker makkelijk en knus. Heb erge behoefte aan knus. Kneuter die ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Maverick, die (Claus) zagen we laatst al langskomen. Leek ons ook wel wat. Ben trouwens helemaal weg van die moderne
animatiefilms. Vroeger al altijd van 'gewone' tekenfilms (en strips, nog altijd de Donald Duck elke week), maar die
nieuwe animatietechnieken... geweldig.

@lady jane, veel plezier met je schitterende dochter. Niet rechtstreeks in het licht kijken hoor... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Rosee, heel herkenbaar wat betreft je ex, de mijne had er ook een handje van zodat mijn plannen niet door konden gaan.

Hij deed dit altijd, ook in vakanties enz.

Heb heel wat ergernissen gehad, gelukkig dronk ik niet in die jaren maar het kunnen triggers zijn.

Nu ze volwassen zijn heb ik daar eindelijk niets meer mee te maken, maar erg kinderachtig hè dat gedrag.

Niet voor niets een ex!

Wees wijzer en er zit niets anders op je daar bij neer te leggen helaas.

Sterkkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster, drie glazen zou voor mij ook teveel zijn hoor en t is niet dat ik niet voor drie glazen zou durven gaan als de sfeer erin zit. Natuurlijk is de last de dag erna een stuk minder en baal je. Voor mezelf vooral omdat ik daar ook niet meer tegen kan terwijl ik er vroeger wel wat van kon. Dan maar bij twee houden. Dat is voor mij eigenlijk de max en ga daar raar of zelden over.

Ikzelf heb niet dadelijk in zo een situatie iets van oei ik val terug in mijn oude patroon. Nee..ik zou me wel zorgen maken als dit frequent voorkomt en er zich een patroon ontwikkeld.

Maar dat ben ik. Ieder heeft zijn eigen pad en grenzen. Goed dat je de jouwe herkent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...