Spring naar bijdragen

Autumn


Autumn

Aanbevolen berichten

Hey strijders,

Sinds een paar maanden check ik elke dag wel even dit forum, dat is natuurlijk inherent aan mijn eigen worsteling met alcohol. Ik was op zoek naar herkenning. In godsnaam, zijn er meer mensen zoals ik?! Nou ja, dat laatste kan ik nog steeds niet geloven, maar heb dan ook een extreem laag zelfbeeld...zooo laag dat ik het zelf niet eens meer serieus kan nemen:blink:

Gedurende het meelezen kwam ik toch zulke mooie dingen tegen hier. Ik werd ook echt nieuwsgierig naar hoe het sommigen verging in hun strijd tegen de verslaving en /of het leven het algemeen. Het meelezen zorgde er ook voor dat ik er meer en meer van overtuigd raakte te willen stoppen met alcohol. Of nou ja, daar een steuntje in de rug bij te willen en het niet allemaal in mijn eentje te hoeven doen. Want dat is hoe ik het nu al jaren doe en dat werkt blijkbaar niet...

Ik moet zeggen dat ik het best lastig vindt om hier dingen te gaan delen, want ik neem niet graag heel veel in ruimte in.  Mochten er vragen opborrelen stel ze maar gewoon. Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker wat je in zo'n eerste bericht allemaal prijsgeeft:blush: alle liefs, Autumn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Autumn, welkom hier. Dat is alvast een hele stap dat je het aandurft om hier te komen schrijven. 

Je hoeft niks prijs te geven wat je liever voor je houdt, hoor. Ik ben wel benieuwd hoe je drinkpatroon zo'n beetje is. Drink je dagelijks, en hoeveel dan zo'n beetje? Of drink je niet elke dag? Als je daar iets meer over vertelt kunnen we misschien wat gerichter helpen.

Maar nogmaals, stap 1 heb je alvast gezet, gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier en goed dat je de stap hebt gezet om een topic aan te maken. Dat maakt je voornemens al meteen serieuzer. Uit je bericht begrijp ik dat je wilt stoppen met drinken en nog aan het voorbereiden bent. Ben je een dagelijkse drinker, of drink je vooral in de weekenden? Net als Bob zegt, als je wat meer vertelt over je situatie is het makkelijker om aan te haken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahw, wat lief, deze berichtjes. Doet me goed, durfde in eerste instantie niet eens te kijken. Voel me echt welkom nu, bedankt daarvoor.:rose:

Bob, jij vroeg naar mijn drinkpatroon en misschien is het inderdaad fijn om daar iets over te vertellen, niet eens zo zeer voor hulp of advies, maar vooral om het kwijt te kunnen. Misschien voor een beetje herkenning en omdat ik weet dat het hier kan. Herkenning is voor mij ook echt al heel helpend, merk ik. Niet dat ik het anderen gun om in dezelfde shit te zitten. Nee totaal niet, het doet me pijn om te lezen soms. Desondanks voelt het gewoon minder eenzaam en soms denk ik zelfs hé hij of zij is nu ook aan het vechten en dat motiveert me dan ook, zelfs als ik denk dat er niets meer is om voor te vechten. Juist dan eigenlijk. Dat vind ik ook mooi aan dit forum.

Nou ja dat drinkpatroon dus. Alcohol is voor mij echt een probleem geworden rond 2012, toen ik het ging gebruiken als zelfmedicatie. Ik wilde mezelf verdoven, ik wilde zodra ik wakker werd dood, of gewoon weer slapen. Ik had al bewezen niet met slaapmedicatie om te kunnen gaan en kreeg dat daarom ook heel gedoseerd voorgeschreven. Die doses maakte ik meestal in een keer op.  Alcohol was in die tijd heel beschikbaar, want ik had een vriend die veel dronk en die mij wat dat betrof geen strobreed in de weg legde. Destijds klokte ik dan een paar biertjes achterover in notime en vervolgens strompelde ik naar boven en hup slapen maar, vervolgens teleurgesteld wakker worden en eigenlijk weer opnieuw aan die cyclus beginnen. Ik hoef er denk ik niet bij te vertellen dat ik destijds in een zware depressie zat, die samenhangt met mijn bipolaire stoornis.

Zo is het begonnen, alcoholsgewijs, ik dronk daarvoor ook wel, maar niet op die manier. Al moet ik zeggen dat door de zwaar drinkende vriend ik wel al meer dronk dan goed voor me was. Er schuilt geen sociale drinker in me, ik wordt niet gezellig van alcohol, het doet niets positiefs voor me. Ik klok het naar binnen en val in bed. Soort comazuipen dus. Dat heb ik de laatste jaren af en aan gedaan. Begon met vier biertjes en eindigde met 18 biertjes (flesjes). Af en toe stopte ik een tijdje, maar dat was binnen die relatie erg moeilijk omdat ex dan wel dronk. En dan begon ik weer en niet met mate want lukt niet. Er waren allerlei factoren die het drinken in stand hielden ook. De relatie was heel slecht, ik had geen/ nauwelijks dagbesteding, geen sociaal leven, was super teleurgesteld in hoe mijn leven eruit zag en natuurlijk die depressie waar ik maar niet uit leek te komen. Ik deed domme dingen met medicatie e.d. om er invloed op uit te oefenen. Nou ja uiteindelijk ben ik gestopt, ergens in 2018. Ook is de relatie toen geklapt, maar goed ik was super afhankelijk dus het kostte me heel veel moeite om een leven op te pakken. Weer gaan knoeien met medicatie, met als uitkomst een opname en uiteindelijk een dikke vette depressie. Maar goed ik dronk niet. Toen ik na de opname, in april, een keer een paar biertjes dronk werd ik zo beroerd dat ik ervan moest kotsen. Dat hield me een tijdje tegen. Maar ergens deze zomer is het fout gegaan en besloot ik eens goedkope wijn te proberen. Zucht. Sinds die tijd heb ik periodes dat ik s morgens al (jawel) twee flessen haal en zsm leegzuip en dan ga slapen omdat ik gewoon niet weet wat ik met die lange lege dagen aan moet. Omdat ik niet wil bezig zijn met mezelf of beter de schim van mezelf die ik geworden ben.

Jeumig, volgens mij is dit een onleesbaar lang verhaal. Lastig om het op een rijtje te zetten, er is zoveel gebeurd. Heb misschien wel meer dan uur erover gedaan het op te schrijven. Nou mijn respect voor degene die het weet door te worstelen.;)

Oh ja afgelopen dagen heb ik dan weer een paar dagen wel, en dan weer niet gedronken. Gister heb ik nog iets gedronken met mijn zus die langskwam, een fles maar, maar ik voelde me zo bezopen joh. Was zo gek. Ik liep te wankelen en praten ging ook zo raar. Voelde echt slecht.  Misschien omdat ik normaal in mijn eentje drink en gelijk door ga naar bed. Vreemd was dat.

Maar goed hoop niet al te onsamenhangend dus,

Vandaag niet drinken gaat lukken en mijn streven is dat nu een keer vol te houden. Ik doe het voor mijn stemming, want dat dit een vicieuze cirkel is is me wel duidelijk.

Ik wens iedereen een goede zondag,

Liefs Autumn:)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. Dat klinkt bemoedigend:heart:

Vandaag ging okay zonder alcohol tot nu toe.

Niet gedronken, niks gehaald en ook niet de intentie om nog ergens iets te halen.

Mooi allemaal, maar moet erbij zeggen: dit lukte me de laatste tijd wel eens vaker.

Nu nog volhouden...en ik hoop dat ik dan weer iets meer van mijzelf terugvind & alsjeblieft iets beter in mijn vel ga zitten.

Ik wordt nu zooo met mijn neus op de rokende puinhopen van wat ooit mijn leven was gedrukt. Niet te geloven, wat een leegte.

Ik zie ergens nauwelijks toekomst, dat is het lastige, want ik weet hoe het dan kan werken bij me. Dat uitzichtloze ga ik dan uiteindelijk te lijf door te drinken.

Maar goed. Ik wil nu eindelijk wel eens weten of ik me beter ga voelen als ik langere tijd niet drink. En dan heb ik het niet over een paar weken, maar over minimaal wel een jaar.

 

Vandaag ging in elk geval goed qua drinken. Ehm niet drinken dus. Zeker ook dankzij de fijne berichtjes hier vandaag, dat deed me goed. Ik voelde me minder alleen. Thanks:rose:

Fijne avond en liefs,

Autumn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, Lika bedankt, zal er een kijkje gaan nemen:)

Ja, Ties, ik heb wel eens daadwerkelijk hulp gezocht, heb me alweer een paar jaar geleden bij Tactus aangemeld en toen ook een groep gevolgd. Maar dat werkte destijds uiteindelijk niet voor me.

Doordat ik te maken heb met een bipolaire stoornis heb ik een vaste hulpverlener en deze heeft me ooit eens doorverwezen naar een traject voor dubbel diagnose. Ondanks dat de afspraken al gepland stonden is dat nooit van de grond gekomen, want ik werd kort daarvoor opgenomen, omdat ik het een goed idee vond te experimenteren met mijn medicatie:wacko:

Na die opname nooit meer aanstalten gemaakt om een of ander traject in te gaan. Ik dacht dat met die drank, dat los ik zelf wel op. Kort door de bocht was ik toen misschien ook een beetje hulpverlenerslandmoe en klaar met het weer doen van mijn verhaal. Mja. Nu ben ik alweer een aantal jaar verder en alcohol is toch nog steeds een probleem. Daar zou ik mijn conclusies uit moeten kunnen trekken misschien...

Desondanks wil ik het stukje alcohol nog steeds zelf aanpakken. Ja, ik ben soms eigenwijzer dan goed voor me is. Maar ergens denk ik dat ik het kan. Toch heb me nu dan toch wel hier aangemeld, wat misschien wel een stapje in de goede richting is. Dat er ergens een besef is van, hey, misschien is het niet zo erg om het samen te doen en/of een beetje hulp erbij te aanvaarden. De herkenning is sws fijn, dat ervaar ik wel, door hier te lezen.

Durf niet te zeggen of het er uiteindelijk op neerkomt om actiever te gaan werken aan mijn verslaving. Goh, misschien wel...:face-icon-small-shocked:

Hmm nou iets om over na te denken...

Liefs Autumn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je verhaal gelezen en wens je veel enthousiasme toe om de drank te laten staan. Dat klinkt stom geloof ik, ik bedoel dat je er echt zin in kan hebben om nu eindelijk eens goed voor jezelf te gaan zorgen.

Je klinkt eigenlijk best levenslustig voor iemand die last heeft van depressies. Zet 'm op en blijf lekker schrijven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het lezen @Yana nee klinkt helemaal niet stom, ik snap je. 

Het is een eerste stap om het leven weer op de rails te krijgen.

En goh ik vind levenslustig klinken op mijn beurt heel hoopvol klinken:)

Ik zit ook gelukkig niet meer in dat stadium van depressie dat ik echt gewoon de hele dag in bed wil blijven of gewoon dood, maar te laf/bang om het in een keer goed te doen

Het is wellicht meer de nasleep ervan, de gevolgen en mijn verkeerde manier van omgaan ermee en nog wat lastige dingetjes die het me nu moeilijk maken.

Voor nu ben ik in elk geval met deze beslissing, om te stoppen en ook met het forum. Stap in de goede richting

Bedankt voor je berichtje!

Groetjes Autumn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Grumpie heb je berichtje gister over het hoofd gezien.

Om even antwoord te geven op je vraag: het gaat best goed!

Qua niet drinken sowieso, het is...euh...dag vier alweer. Ben de tel al een beetje kwijt. Goed teken denk ik?!

Ik voel in het geheel sowieso wat beter de laatste dagen dan voordat ik besloot te stoppen en me hier aan te melden.

Het is een goede keus geweest om niet  mee gaan schrijven! Ik merk dat het motiveert en me minder het gevoel geeft er alleen voor te staan!

Ik hoop dat het met jou ook goed gaat, Grumpie. (Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik met een van de dwergjes uit sneeuwwitje praat, nooit gedacht dat dat me nog eens zou overkomen haha)

Dank voor je belangstelling:) 

Fijn dagje!vier je nog sinterklaas?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...