Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 oktober 2019


Lika

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

OPGEPAST!! Het volgende berichtje is ontzettend "ditje-datje" en niet alcoholgerelateerd.
Weest dus gewaarschuwd en verwacht er niet teveel van.
(Maar het is hier zó stilletjes dat ik de behoefte voelde om die stilte even te doorbreken, ook al heb ik gebrek aan alcoholgerelateerd 'materiaal'.)


Kijk, het volgende berichtje kwam ik net ergens tegen en dan voel ik me meteen weer even een stukje beter als ik zo af en toe weer met m'n ouwe "brikkie"(**) een stukje
langs 's heeren wegen tuf...

 

"Als volgens de laatste berekeningen het 14,7 jaar duurt voordat een net geproduceerde elektrische auto even 'schoon' is als een net geproduceerde auto met dieselmotor, hoeveel jaar gaat het dan duren voordat er milieuwinst behaald wordt tegenover een klassieker of youngtimer die allang geproduceerd is? Als klassiekerrijder bent u dus gewoon een heel stuk 'groener' bezig dan uw buurman met zijn nieuwe elektrische bolide. Dat mag ook wel eens gezegd worden! Dus als men het heeft over uw 'vuile oude auto'… dan weet u wel beter."

(**)m'n ouwe brikkie is een beige Acadiane uit 1981, afkomstig uit Frankrijk en twee jaar geleden met forse blikschade naar Nederland gehaald
en alhier gerestaureerd, gedeeltelijk door mij zelf maar voor een heel groot deel door vrienden van de Dyanevereniging.
Ook hier gold: ik moest het wel zelf doen (voornamelijk het betalen:)), maar absoluut niet alleen.

 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar wat moet je daar nou ook op reageren? Ik zei aan het begin van het bericht toch al: 'verwacht er niet teveel van"...
Nou, die goede raad wordt dus opgevolgd. 't Was ook niet bedoeld om er in te hakken, maar meer bedoeld tegen het inkakken, iets wat
jij eventjes vóór mij ook al probeerde. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sandro:

Goedemorgen.

@nancy Is de verkoudheid inmiddels op zijn retour?

Nou, bij nader inzien was ik dus week 1 op mijn nieuwe werk gewoon ziek. Nu, week 3, gaat het wel beter, maar nog niet over. Rottig beginnen zo, maar komt goed! Bedankt voor het vragen :).

Yvonne, ik start mijn werkdagen om 7 uur. Is wel even wennen inderdaad, ben 's avonds vaak zo moe dat ik er om half 9, 9 uur al in lig. Niet erg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door iemand op mijn app, ben ik toch maar gaan lezen. Schaamde mij eigenlijk teveel, durfde niet eens te lezen/terug lezen.

Spijt mij van gisteren dit mag en moet ik nooit meer doen! Die combi, gooi nooit bier weg maar nu deed ik het wel, Hele dag lopen kotsen, gelukkig niet out gegaan. Voel mij heel ellendig en ja dikke bult, eigen schuld, had beter moeten weten.

Gelukkig dat niet iedereen boos is.

@Kohtje djw, hou van jou, weet hoe veel pijn jij ook hebt, En Rapilos en Knakker ook bedankt. Ook de mensen die ws boos zijn. Vroeg hier zelf om. Heb het wel eerlijk opgebiecht aan mijn partner. Hij is nog steeds woedend. Hij praat niet tegen mij, wat haat ik dat maar goed. Eigen schuld.

@Bor djw:lips:

Hou mij even gedeisd en lees alleen even mee. Is niet goed te praten dit. Stomme eikel ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt,

Het aller ergste vond ik nog(althans dat dacht ik gister) dat Myle in de ambulance was geraakt door mij. Wist niet eens wat er aan de hand was. Las ik pas later na mijn berichten. 

Haat alcoholisme en het zit helaas in mij. Nogmaals gecontroleerd drinken ging veel beter dan dit. Toen was ik stabiel, nu absoluut niet

Heb al 2 nachten niet geslapen en pijn niet normaal meer. Hoe kun je onder die omstandigheden nuchter blijven?

Bewondering dat jullie het wel kunnen.

Ik en @Myle samen zijn slechte combi, iemand tikte dat ooit. Wat werd ik kwaad erom, maar ws is het wel zo.

Ga weer in bed liggen. en echt ik snap het negeren van mijn partner, wat ik ook doe of zeg , hij zegt niets. Kan er zo slecht tegen, wil ik mij het liefst verdoven. Morgen is het ws weer over dat negeren. Kan er niet tegen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd Ik was natuurlijk niet door jou daarin geraakt. Ik heb wel bewust niet gereageerd op je bericht op mijn draadje omdat ik het idee had dat je vanuit een hele heftige emotie reageerde. Ik vind het wel erg dat je het dacht. Misschien had diegene gelijk en zijn wij idd een slechte combi. Ik trek me teveel aan van jou en jij misschien van mij ook. 

Hoe dan ook, veel sterkte en ik hoop dat je partner snel bijtrekt. Je doet het allemaal niet voor de fun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cleo66:

Daar kan geen E10 in , toch ? 

Mijn zoon heeft een corsa uit "96 . Wat en waar moet hij nu tanken?! 

Tussen alle maaltijden door even voor @Cleo66 en/of haar zoon:

even zoeken op internet.. er zijn wat middeltjes die je aan de benzine kunt toevoegen (ethanol-killers) of je tankt alleen nog de
zgn. premium benzines. Die bevatten minder ethanol en hebben bovendien een wat hoger octaangehalte.
Ze zijn wel allemaal loodvrij, dus misschien ook nog loodvervanger toevoegen.

 

 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleo ik las dat de dorps tankstations niet die E10 hoeven te verkopen
dus waarschijnlijk houden die de gewone oude benzine. Beetje omrijden misschien
maar het blijft verkrijgbaar. En de grote stations verzinnen misschien ook wel iets, die willen
ook hun klantjes niet kwijt, ze worden wel verplicht de nieuwe te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bob:

Op https://www.e10check.nl/ kun je vinden welke auto's wel en niet geschikt zijn voor E10. Een Opel Corsa uit 1996 lijkt er geen probleem mee te hebben.

O ja, ik zie nu dat de corsa daar bij staat.
Mijn ouwetje staat niet op die site. Maar die had ook al problemen met de E5, dus de loodvrij 95 zoals dat tot nu toe heette. Altijd op zoek naar steeds
zeldzamer 98 octaan en loodvervanger toevoegen. En soms dus ook octaanverhoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...