Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 1 uur geleden zei hub1: [...] Ik vind dat ons begrip vóór al het andere moet liggen bij de alcoholist, en nergens anders! Ik zit hier niet om te leren om te gaan met andere problematiek of sympathie te hebben voor de capriolen van anderen. Dit forum is bedoel voor alcoholisten en die hebben recht op de steun én veiligheid die op dit forum mag worden verwacht. Ik ben er niet zo van overtuigd dat het goedpraten van dingen, hoe empathisch en goedbedoeld ook, voor iedereen die zich hier aanmeldt wel zo positief uitpakt. Hub, waar leg je de grens tussen alcoholist en andere problematiek en capriolen? Ik ben het met je eens dat goedpraten van dingen die niet goed zijn geen zin heeft, schadelijk is zelfs. Maar is het ook schadelijk of stom of slecht om iemand die schadelijke capriolen uithaalt nog een beetje als alcoholist met daarbinnen een mens van vlees en bloed te zien en op z'n minst een beetje je best te doen om je in te leven in het waarom? Om, ondanks dat iemand zich hier 'onmogelijk' maakt, toch op z'n minst te gedogen, eventueel te 'scrollen' of blokkeren, maar zo iemand de tijd (onbeperkt) te geven zonder onderuit te halen? Ik kwam hier destijds toen ik na de kliniek een maandje of drie, vier droog stond en het contact met m'n groepsgenoten miste. Dit forum, waar ik door m'n vrouw op attent gemaakt werd, bleek een welkom klankbord omdat ik het nodig had om m'n wederwaardigheden als (beginnend gestopt) alcoholist te delen met andere mensen met een alcoholprobleem. Die groep mensen bleek gevarieerder dan ik in de kliniek had meegemaakt. Lastiger in te schatten ook, mede door het virtuele. Bij mijzelf ging het na ongeveer een jaar helemaal mis toen ik in relatieperikelen verstrikt raakte en hier op het forum menigmaal onder invloed schreef. Er was geen touw meer aan me vast te knopen en ik loog en bedroog er op los. Het forum was in mijn ogen meedogenloos en ik voelde me onbegrepen maar toch heb ik het forum altijd (soms met moeite) rechtvaardig gevonden. Er waren gelukkig mensen die me, ondanks dat ik mezelf ook behoorlijk onmogelijk maakte, bleven zien als alcoholist met issues, en stronteigenwijs maar ook bang en onzeker als ik was, kwam ik van louter bluffen en liegen en terugvallen met hulp van het forum langzaam tot het besef dat het zo niet langer ging en koos het pad van een twaalf-stappen behandeling. Daar ben ik dit forum tot op de dag van vandaag nog dankbaar voor. Ik moet er niet aan denken hoe het verder met me was gegaan als ik destijds van dit forum was weggejaagd. De ban van twee weken die ik destijds kreeg heeft me een klein inkijkje gegeven in hoe dat mogelijkerwijs was gegaan. Dit forum was, helemaal toen het heel slecht met me ging en ik ook heel slecht was voor het forum, de uiterst kwetsbare strohalm waar ik me aan op heb weten te trekken. IJsvogel en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Goedemorgen allemaal. Straks een high tea. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Zo, ik ben wandelroutes aan het uitstippelen op Tenerife. Ik kwam zoveel moois tegen, ik denk dat ik aan 12 dagen niet genoeg heb, haha! Nu nog gezond eten daar, lees: salades, en ik kom als een slanke den weer terug . Oké, waar is ook alweer mijn plattegrond, kan ik verder gaan uitstippelen. Voorpret is eigenlijk ook al leuk. Zoek zoek... IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 High tea buiten, Sowhat? Zou wel heerlijk zijn met dit prachtige weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 High tea is lekker buiten @nancy en aan het water. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wiplala Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 2 minuten geleden zei Sowhat: High tea is lekker buiten @nancy en aan het water. Gezellig, en zeker met dit weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Ik snoer je niet de mond, @jopie. Zou niet weten hoe. Wil ik ook helemaal niet. Ik wil niemand de mond snoeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Klinkt goed Sowhat, heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 21 juli 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Leuk een high tea en een ander naar de dierentuin. Geniet ervan! Ik ga een wasje draaien en lekker lezen vandaag. IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 En ik ga verder met mijn eigen gedoetjes. Zoals @jopie vaker zegt:" hou het klein en bij jezelf". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Nog een weekje en dan vertrekken wij ook. We hadden bedacht om op de heenweg de veerboten (Puttgarden en Helsingor) te nemen maar door onzekere wachttijden en twee honden aan boord hebben we besloten om toch maar (weer) via de bruggen naar Zweden te gaan. Die bruggen hebben een stukje (zeemans)'romantiek' weggenomen maar er een heleboel gemak tegenover gezet. Zonder honden hadden we voor de 'romantiek' gekozen. Gemak is niet altijd gelijk aan leuk. Maar wel lekker makkelijk. Nog een weekje dus. Ellendig, want dan bedenk ik steeds meer wat nodig mee moet. Terwijl eigenlijk alles al klaar is voor vertrek. Nou ja, aan de ene kant bedenk ik steeds meer wat nodig mee moet, aan de andere kant bedenk ik dan ook weer wat eigenlijk niet mee hoeft... al met al druk weekje dus nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 @Kohtje en dan op vakantie erachter komen wat je bent vergeten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Zoiets ja. In de praktijk valt dat gelukkig meestal reuze mee. En daar komt bij dat we niet naar onbewoond en onontgonnen gebied gaan. Overal winkels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Belangrijkste is het speciale voer en de pilletjes voor de hond. Nou, dat komt wel goed, dat vergeet ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 @Kohtje, hondjes zijn blij met jou. Ik geniet van je stukjes over het ouwetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 En je bedoelt natuurlijk Dyane, geen eend.. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 16 minuten geleden zei hub1: Ik denk dat we elkaar in het echt best aardig vinden, virtueel komt soms niet alles zo over als het wordt bedoeld. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit, maar ik vind jou hier al erg aardig hoor. Daar hoef ik niet voor naar Limburg te komen, wat weer niet wil zeggen dat... pfffff...... Bij mij vallen er ook nog steeds kwartjes door reacties hier. Ik ben verre van alwetend en dat is ook echt niet mijn streven. Sterker nog, ik voel me hier in de loop der jaren steeds dommer worden maar dat zit waarschijnlijk (hopelijk) meer tussen m'n oren. En wat betreft grenzen, ja, ook ik heb het daar moeilijk mee zoals dat een goed alcoholist betaamt. Ik ben vaak jaloers op mensen die ze op een gegeven moment toch weten te trekken. Ik blijf wat dat betreft maar rotzooien, dan weer hier, dan weer daar. Daarbij ben ik vaak te goedgelovig, je kunt het onbenullig noemen. Door diezelfde onbenulligheid kan ik echter ook geheel onterecht achterdochtig worden. M'n 'mentor' zei me ooit dat ik 'door de stappen danste'. Probleem/misverstand is dat ik niet echt dans maar zwalk. Ik ben er mooi klaar mee. Ik dwaal weer af. Dat gezwalk ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 PS. auto is een Dyane. En/of een Acadiane.. de besteluitvoering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 zwaait even Nog volop drukte, zag ik, met aardig wat bekende namen nog ook. Hai. Drukte hier, jaar afgerond, iets met zomervakantie. En ik haat vakantie. En zomer. Dus groot feest. Maar goed, ik hoef niks. En ik drink niet. En over een week ben ik 53, hell, waarom?? En aan de positieve kant, baan opgezegd. Na al die jaren tijd om eens verder te kijken dan de uni Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 22 minuten geleden zei Quinn: En over een week ben ik 53, hell, waarom?? Waarom niet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 18 minuten geleden zei hub1: Ik had vroeger een Kever. Eenden en Kevers zwaaien tegenwoordig naar elkaar. Vijftien, twintig jaar geleden was dat uitgesloten, streng verboden. Goed dus dat we elkaar nu pas tegenkomen, hier.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 @hub1 en @Kohtje vooral omdat ik m'n hoofd nog "ergens in de dertig" ben, denk ik. Ach, das war einmal... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 1 minuut geleden zei spirit: Weet nog dat er ook eens een kabouter is geweest die met oud en nieuw had verzonnen dat hij zelfmoord zou plegen. Dit klopt dus niet, @spirit. Hij ging gewoon dood, in het ziekenhuis. maar niet heus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Da's vrij veel voorkomend, @Quinn, dus misschien normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 He, @Quinn, leuk weer iets van je te lezen. Begrijp ik nu dat je je baan opgezegd hebt voordat je iets anders hebt gevonden? Rare volgorde toch wel. Ik deed het altijd andersom. Maar succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden