Spring naar bijdragen

1 December 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

Och @Jannigje, ja, hoe snel je dat vergeten kunt. En ook hoe het dit keer zo erg kan zijn als je nog nooit gehad hebt...:(
Met griep kun je echter niet zeggen dat je dit nooit meer wilt. Nou ja, kun je wel zeggen, maar griep krijgen heb je niet in
de hand, zelfs met griepprik en tonnen aan vitamines niet. Er kleeft aan griep dan ook niet iets van: eigen schuld, dikke bult.
Hoe anders dan ziek van de drank. Wat we dus wel in de hand hebben, maar daar zijn we dan weer slachtoffer van de ziekte verslaving.
Waar we alleen maar door niet meer te drinken de ziekte/ontwenningsverschijnselen in de hand hebben maar dan weer geplaagd
worden door het wel-of-niet-drinken zélf niet in de hand te hebben. Gelukkig zijn daar dan weer allerlei methoden voor 'uitgevonden' om die
verslavingsdrang de baas te worden, maar een griep valt met geen methode te omzeilen. Ik denk ook niet dat er ooit een forum
"Griep De Baas" en een pact "Vandaag-'neem'-ik-geen-griep" zullen komen.
Beterschap, Jannigje.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei jopie:

Moah.... dat zijn ook nogal dubbele emoties, fleurtje. Je zou wel heel "koud en vlak" zijn als dat allemaal meteen al "op zijn plek viel", zeker tegen de knal aan die je al kreeg. 

Niet fijn, niet makkelijk.... geef t wat tijd? 

Ik wist al ff van t nieuw lief. Een week na mijn verjaardag had ik een verjaardagsontbijt met mijn moeder. Ik had  toen al t nieuws vernomen van mijn zus dus was niet totaal onvoorbereid. Toch toen ze er zelf over vertelde en ik weinig anders kon doen dan meepraten viel dit behoorlijk tegen. Ik heb wel een paar tranen op mijn eentje gelaten nadien. Mijn broer en zeker mijn zus gaan er veel gemakkelijker mee om.

Tijd zal t inderdaad wat minder lastig maken. Maar ben er ondertussen wel achter dat t geen wonden heelt 

:lips:

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei spirit:

Dat lijkt me idd moeilijk Fleurtje. Is het lang geleden dat je vader is overleden?

Tatum, mooi, de antabus zit er weer in, ik mis hier een duimpje bij de emoticons.. :rose:

 

T is ondeetussen al vier jaar geleden. En mijn ouders waren daarvoor al een tijd uit elkaar. Dat maakt t ook zo absurd misschien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik testte anderhalve maand geleden twijfelachtig positief op de tbc huidtest. Twee jaar geleden dezelfde test gehad maar toen geen reactie op gekregen. Dus dat zou willen zeggen dat ik tussen toen en nu besmet ben geweest maar zelf niet ziek ben geworden. De kans dat ik ooit ziek zou worden is trouwens heel klein. Maar t blijft wel in je lichaam zitten. Op de longfoto was niets te zien. De bedrijfsarts stelde voor om toch alsnog een preventieve antibioticakuur te volgens. Dat zijn twee soorten medicatie nemen voor zes maanden. Tussendoor moet de lever getest worden omdat de medicatie deze juist belast. 

Hallo?

Ik heb besloten een herhalingstest te laten uitvoeren. Dit kan maar pas binnen twee weken want er moet tussen de twee testen twee maand zitten.

Zes maanden antibiotica...goed gek bij een twijfelachtig positief resultaat, toch? 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bolletje:

vogel wat bedoel je met "de schildklier doet raar"?

De schildklier is ontstoken, virale ontsteking die vanzelf over moet gaan. Maar ik heb er nu al 2 maanden veel last van.  Pijn, grieperig gevoel en mijn schildklier werkt te snel waardoor o.a. mijn hart wild tekeer gaat. Op de niet romantische manier. Daar moet ik betablokkers voor slikken. Daardoor ben ik heel moe de hele tijd.  Ook slaap ik slecht door het gejaagde gevoel wat ik heb. Dus dacht ik...... Ik drink bijna een jaar niet,  maar voel me slechter dan ooit. Kan nog geen rondje lopen terwijl Ik daar dol op ben... 

Maar ja, drinkend wordt het alleen maar erger. Nu weet ik in ieder geval dat ik mijn best doe om beter te worden. Maar wat is gezondheid toch een groot goed,  ik neem het teveel als vanzelfsprekend besef ik nu.

Nou, voor 1 x een klaagverhaal, nu is het weer klaar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist de laatste tijd moeite met ‘sociale bijeenkomsten’ zonder alcohol te nuttigen.Na twee jaar opeens. Gek genoeg.

Vandaag tranen met tuiten gehuild bij mijn vader. Tevens de angst dat ik eronder door ga. Rug doet pijn, moe en kortaf. En dan ga ik ‘stapelen’. Niets is goed. Weet even niet meer hoe ik mezelf nou kan helpen. 

Tja, even op de bank zitten. Niets. En vroeg naar bed. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika, misschien heb je iets aan simpele rugoefeningen Ik heb eens gegoogled en heel goede gevonden, eenvoudig maar doeltreffend. De meeste die ik vond kun je op je rug op bed liggend uitvoeren. Het komt neer op de rug afwisselend buigen en strekken, een beetje wrikken en torderen, maar nooit geforceerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank @Bob. Ik weet: het is stress. Dat voel ik nu, herken het. En ga oefeningen doen. Dank je. Dit is al winst ten opzichte van waar ik vandaan kom. 

En alles waar een ouder bij is betrokken roept zoveel meer op dan iets anders. Veel te verwerken. Dat mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cleo66:

@Tatum, mag ik eens vragen , waarom besluit je om geen antabus te nemen ? Dat is dan volgens mij een craving opwekken met voorbedachte rade ? Hoe werkt dat eigenlijk dan in je hoofd? Heeft iemand van jullie daar anders misschien een antwoord op ?

Ja, ik wil hier proberen eerlijk op te antwoorden. Het begon omdat ik het gevoel had dat er niets was veranderd. Uit nieuwsgierigheid hoe ver ik kon gaan. Ik kon wel wat drinken, maar niet heel veel. Ik werd niet heel ziek maar mijn oren begonnen te bonken. Toen ben ik gestopt. Maar de eerste alcohol had ik weer geproefd. Daarna heb ik het niet meer ingenomen en na 3 dagen kwam er een zwaardere terugval.

Spijt komt altijd na de daad. Om alcohol te kunnen vergeten moet je echt de eerste niet nemen. Ik ben ook ruim een jaar van alcohol afgebleven. Het was de gelukkigste tijd van mijn leven. Geen depressie, geen problemen. Niets op te lossen. Veel meer geld. En ik zag er echt heel erg veel beter uit. Een anti-rimpel-crème kan dit niet voor je doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...