Spring naar bijdragen

1 December 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen maar weer

Dagpact:

Marq

Moosje 

Sober

Lars

IJsvogel

Het gaat niet lekker maar ik hou vol.  Denk vaker dat ik nu wel weer kan drinken. Maar voel nu al dat dat mis zal gaan. Ben verdrietig en voel me veel alleen. Ben ook ziek,  dat helpt niet.  Schildklier doet raar. Dat haalt je onderuit.

 

bewerkt door IJsvogel
Typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zonder gekheid, ik vind het helemaal niet erg om er ook nog een glaasje jus bij te zetten... 
Het vervelende is dat ik elke dag van ieder plaatje afzonderlijk de afmetingen moet aanpassen om niet van die onooglijk grote afbeeldingen te krijgen zoals die van jou. 
Puur kopiëren van de vorige dag levert toch weer de oorspronkelijke grote plaatjes op 
Dus ik probeer het een béétje binnen de perken te houden... :blush: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MarQ:

dacht dat het een klein plaatje was maar niets is minder waar ......

Ja, het zetten van plaatjes hier brengt nogal wat geklooi met zich mee Marq. 
Ik heb van alles geprobeerd, maar heb me er maar bij neergelegd dat ze hier uitgaan van ' waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan'...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 

De laatste maand van mijn eerste "kalenderjaar" alcoholvrij gaat vandaag in.

En gisteren mijn 37ste "leeftijdsjaar" volledig alcoholvrij afgesloten.

Om de één of andere reden zijn dit toch mijlpalen die ik in mijn hoofd houd. Zo blijf ik toch bewust blij met wat ik al bereikt heb:D

En toch zo af en toe steekt nog steeds de gedachte de kop op. Niet dat ik overweeg om ook echt te gaan drinken, maar het idee van 'een wijntje drinken' zit er nog steeds in. Steeds minder, maar toch nog aanwezig. Het houdt me bij de les denk ik.

Weekend voor mijzelf en ben moed aan het verzamelen om beneden de berging op te gaan ruimen. Alles is daar neer gemikt tijdens de verhuizing maar ik zal nu toch eens moeten gaan organiseren daar. Al was het maar omdat ik binnenkort de kerstspullen nodig heb:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers,

IJsvogel wat bedoel je met "de schildklier doet raar"?

Moosje lukte het niet om hier te kopen en te delen dat je wilde gaan drinken? Probeer dat de volgende keer eens. Als dat dan lukt voelt de overwinning zo fijn. En daar word je sterker van. Kun je daarna nog zien of je wel of niet wilt drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Ik merk dat ik de laatste twee maand geen goede emotionele energiebalans vind. Er wordt veel gevraagd en minder gevonden. Los van wat er gebeurd rondom me weet ik ook dat ik dit zelf voor een deel in de hand heb. Ballast loslaten was en blijft heel moeilijk hier.

Vanavond zie ik voor de eerste keer, bij een familie etentje, de nieuwe vriend van mijn moeder. Ik vind dit heel moeilijk. En dat is niet omdat ik t haar niet gun. Maar ik zal er zitten met een lach. Maar vanbinnen voelt t als verraad naar mijn pa. Wat absurd is want hijzelf zou veel rationeler zijn. Denk ik

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Moosje:

Nu gaat er gelijk weer door mijn hoofd dat dit niet de goede tijd is om te stoppen met de feestdagen.

Dit is juist de goede tijd om te stoppen. Ik ben destijds op 13 december gestopt, net vóór de feestdagen, net voor de gezellige
donkere 'houtkachel'-dagen, net voor enkele verjaardagen in de familie.. scherp blijven, confrontaties aangaan, juist in die begintijd
heeft mij geholpen m'n motivatie hoog te houden. En inderdaad: dag voor dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...