Spring naar bijdragen

Zondag 18 november


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen!

De koffie staat al te pruttelen. 

Als ik nu een goed huisvader was dan haalde ik even croissantjes. Maar dan moet ik me eerst aankleden :( misschien hebben we nog wel van die opgerolde die je zelf in de oven gooit, ff kijken...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Lika wat erg voor jou, je vader en je familie.

Kan hij nog wel bewegen? In heb begin is nog niet veel te zeggen wat blijvend is of niet. Heel veel dingen die uitgevallen zijn worden in de loop van tijd door andere delen van de hersenen over genomen dus er kan nog zoveel gebeuren, echt. Waren ze er op tijd bij? Das heel belangrijk want dan kan nog veel herstellen. Houdt moed meis.

O en probeer zo gewoon mogelijk te doen, heel veel dingen begrijpt hij wel hoor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Een zonnetje alweer, we worden verwend. 
En een bakje... 

1122248.jpg            Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster    Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding              Gerelateerde afbeelding

Lika, wat moeilijk voor jouw vader én voor jullie. 
Ik hoop van harte dat hij snel een heel stuk op gaat knappen. 
En wat fijn een nieuwe hond. Dubbel mooi dat het een tweedehandsje is. Top! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen!

Wij zitten ook te dubben of we een hondje zullen nemen of niet.
We zijn deze week al wezen kijken en hebben er al een uitgezocht ook.

Alleen, nu slaat de twijfel toe, voornamelijk bij mevrouw Asterix.
Ze weet niet of ze het wel aan kan, ze is nog te bang voor alles, te zenuwachtig, moe en wankel in haar hoofd door al het gedoe.

Een pup kan haar hier misschien uittrekken, maar er is ook een andere kant.
Wat nu als ze het niet trekt?
De hond weer wegdoen is ook geen optie, zo gaan we daar niet mee om.

Moeilijk hoor.

@Lika sterkte met je pa! :heart:

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ieder.

Oei @Lika, sterkte. Dit is een ingrijpende gebeurtenis, zowel voor je vader zelf uiteraard alsook voor zijn omgeving, voor jullie dus.
Wat al eerder gezegd is, de tijd zal leren wat de uiteindelijke restschade zal zijn. Tegelijkertijd geeft de tijd ook de mogelijkheid om
om te leren gaan met blijvende veranderingen. Voor nu is en blijft het schrikken en verdrietig allemaal. Dus nogmaals sterkte.
De totaal andere kant van je bericht, de hond, jong, blij, tweedehands en lief... wat wil je nog meer!!?? Veel plezier ervan en ermee. :heart::rose::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.
een gat in de dag geslapen, was nodig.

Asterix, als jij tijd hebt om te helpen met het hondje
en/of je een kattennanny kunt inschakelen soms
lijkt mij dat een nieuwe huisgenoot wel eens iets teweeg kan
brengen wat jij niet kunt.(jij hoort al bij het meubilair♥).
En een beetje lichtheid erbij in huize Asterix zal jullie beiden goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Asterix, als je vrouw alleenstaand was zou ik zeggen: bij twijfel niet doen. Maar ze heeft jou en als jij bereid en in de gelegenheid bent om
in te springen wanneer dat hoognodig is, niet zo af en toe maar altijd als het nodig is, dan kan een hond een fijne huisgenoot zijn. Ik hoop dan wel
(oneerbiedig gezegd) dat je voor een 'makkelijk' ras (of niet-ras natuurlijk) gaat dus niet een hond die heel veel werk vereist of, in geval van een
'tweedehands' hond, erg 'verknipt' is.

Onze eerste hond kwam bij ons toen ik absoluut niet lekker in m'n vel zat en mijn vrouw (toen ook al) een baan had.
Menig keer heb ik gewenst dat we géén hond hadden, maar het feit dat we hem wél hadden heeft me net zo menige keer over de streep getrokken om
er op uit te gaan, om m'n dagritme aan te houden en me niet terug te trekken in m'n eigen 'zielige' bestaantje en me daar overheen te tillen.
In de tijd dat ik toen in een verslavingskliniek terecht kwam kon mijn vrouw het zo regelen dat ze op de heenweg naar haar werk (dertig kilometer
verderop) de hond 's morgens naar een pension kon brengen en 's avonds op de terugweg weer op kon halen.. dagopvang, zeg maar. Je moet er
in tijd van nood wat voor over hebben, maar we hebben samen heel veel plezier, troost en steun van die hond gehad.

Jouw en Lika's verhaal komen voor mij samen als ik mijn broertje zie, met twee honden en een vrouw die drie jaar geleden een beroerte heeft gehad.
Natuurlijk was het in het begin allemaal moeilijk en passen en meten, maar nu zijn die honden de knuffels van m'n schoonzus die fysiek niet zo veel meer
kan en de (wandel)uitlaatklep voor m'n broer die zo even 'alleen' met z'n gedachten kan zijn.
Maar geen twee situaties zijn gelijk en geen twee honden zijn gelijk. Er blijft altijd een soort van risico bestaan, maar een hond kan heel veel toevoegen,
waarbij komt dat liefde voor een hond (wat heel makkelijk is) veel plooien glad kan strijken waar de knapste dokters en andere 'geleerden' geen raad
mee weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben al eerder een hond gehad, die is 15 geworden en in 2011 overleden, daar hebben we ook veel aangehad.
We weten dus wel wat een hond toevoegt en ik kan me helemaal vinden in jullie redeneringen hoor.

Als ik dat allemaal zo lees durf ik ineens niet meer geen hondje te nemen, haha.

En het zal hopelijk een makkelijke hond worden, geen "moeilijk ras" en ook geen tweedehandse, niet omdat we geen tweedehandse believen maar er was geen voorhanden.
Moeilijke honden zitten wel in het asiel, van die dieren met een te groot hoofd, niet ons type iig.

De pup die we op het oog hebben is een labradoodle, een experiment van een boer die zijn labrador door de poedel van de buurman heeft laten pakken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hond die wij op het oog hebben is een eerste generatie, dus die verhaart nog wel en als ik ze zo zie lijken het meer labradors te worden dan poedels.
Sommige labradoedels vind ik ook niet zo mooi.

Dit is het nest, kijk maar eens: http://melkveehouderijbosch.nl/nestje-labradoodle-pups/?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

@Bor, nog gefeliciteerd met je zoon :rose:

@Lika ik wens je heel veel sterkte. Het lijkt me heel akelig voor je vader, en voor jullie. Ik steek elke avond een kaars aan voor alle mensen die ik ken die ziek zijn en voor alle mensen die er niet meer zijn. Vanavond is de kaars ook voor jou en je vader. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix ken je niemand met een hondje? Kijk je mag van mij ook een hondje een paar dagen lenen hoor, en kijken of ze het aan kan, maar je moet niet aan een pup beginnen, das veel te druk voor haar. Een rustige hond (Golden R. of labrador) staan daar om bekend. Als je besloten hebt een hond te nemen laat je het dan even weten? Misschien kunnen we je hier helpen. B.v. Spirit. Die heeft een Labrador. Ik heb weer hele kleintjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...