Spring naar bijdragen

Hi, ik ben Patries


Patries

Aanbevolen berichten

Dank Kruidenthee en Knakker! Na een lange werkweek hang ik nu thuis op de bank en het verbaast me echt dat ik elke nacht toch redelijk geslapen heb, zeker voor mijn doen. Met name wanneer ik het gevoel heb dat ik de volgende dag een zware verantwoordelijkheid draag en dat ik fit moet zijn lukt het me maar moeilijk om in slaap te komen. Dat had ik deze week ook, maar toch viel ik wel in slaap. Daar ben ik waanzinnig blij mee. Ik besef nu ook dat de drank wat betreft slapen niets bijdraagt. Zo goed of slecht als ik nu slaap, deed ik dat met wijn op ook. Dit geeft me een onafhankelijk gevoel en ik wil voordat ik het slaaponderzoek krijg toch eerst kijken of slapen "vanzelf" een wat minder groot probleem is geworden. 

Nee, ik heb niets te klagen! :)

bewerkt door Patries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog niet op je draad geschreven, Patries, maar wil er nu toch even inkomen. Hoewel het niet vergelijkbaar is heb ik toch wel iets ervaren wat er op lijkt. Toen ik wilde stoppen met alcohol weerhield het feit dat ik dan niet meer goed in slaap kwam me aanvankelijk daarvan. Ik had het een paar keer geprobeerd en een of twee weken volgehouden maar dan deed ik zowat geen oog meer dicht en dus nam ik 's avonds toch maar weer wat wijn. Totdat ik het een keer langer doorzette en toen bleek dat slaapprobleem toch maar tijdelijk te zijn. Na een week of twee kwam de normale slaap er weer in en inmiddels heb ik daar nauwelijks meer problemen mee.

Helemaal vergelijkbaar is het niet want ik had voorheen niet zo veel problemen met slapen als jij hier meldde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er zijn toch zeker overeenkomsten Bob, je nam toch ook weer wijn om in slaap te kunnen vallen. Omdat ik het grootste deel van mijn volwassen leven wijn gedronken heb om in slaap te kunnen vallen heb ik er nu geen idee van wat er gebeurd zou zijn wanneer ik dat niet had gedaan. Ik denk dat mijn slaap niet heel veel slechter zou zijn geweest. Het is zo fijn dat ik in staat ben zonder drank te kunnen slapen. Want dat was waar ik het voor gebruikte, of eerder misbruikte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je slaap beter zou zijn geweest :) 

Ik misbruikte vroeger ook vaak alcohol om eerder in slaap te vallen als ik er ‘s ochtends extra vroeg uit moest (5 uur, 4 uur...). Nu zonder alcohol gaat het inslapen net zo goed en het wakker worden veel beter ;) 

Als je er in gaat geloven dat je alcohol nodig hebt voor t een of ander, ja dan geloof je er dus heilig in en dan probeer je ook niets anders meer. Tot je eindelijk een andere weg in slaat en dan zie je, hee zo kan het ook. Zo gaat het beter. 

Tot zover de zondagochtendpreek :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dat was wel heel vroeg Jim. Ik sta door de week om half 6 op, anders ben ik niet op tijd. Ik vind dat al zo vroeg. Nou ben ik iemand die eerst even rustig bij moet komen met twee kopjes koffie. Wakker worden gaat ook bij mij wat beter, ondanks dat ik niet heel veel dronk. Ik voel het verschil echt wel.

Vannacht heb ik weer normaal geslapen, kort, maar goed genoeg. Ik was al om 5 uur wakker, maar ik sukkelde steeds weer in slaap tot de wekker ging. Ik hoop ook dat het zo blijft Rosee. Maar het ziet er nog goed uit. Deze dag is altijd lang, dan werk ik tot 18.00 uur omdat ik na mijn betaalde werk ook nog vrijwilligerswerk doe. Enfin, de dag kan weer beginnen.

 

Mooie dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2018 om 06:59 zei GewoonDoen:

Bij 1 glas drinken per dag merk je al verschil als je stopt met drinken. 

Je gaat goed.

 

Is dat zo Gewoon doen? Ik moet je bekennen dat ik niet meer weet hoe het is om 1 glas gedronken te hebben, de laatste jaren waren het er altijd drie! Het gaat nog steeds goed hoor. Ik zit nu even thuis omdat er een afspraak stond met de stukadoor, maar als hij klaar is ga ik weer naar mijn werk. Slapen lukt nog steeds. En niet drinken is nog steeds totaal geen issue. wie had dat kunnen denken? :-)

bewerkt door Patries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na dit weekend zit ik alweer op zes weken. Het gaat lekker zo. Nog steeds heb ik geen hang naar drank. Toen ik stopte met roken had ik meer last van trek in een sigaret. Toen had ik echt momenten dat ik mezelf moest tegenhouden toch een pakje te kopen of een peuk te bietsen. Maar dit gaat me bijzonder gemakkelijk af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik wat extra bier en wijn en natuurlijk ook fris gekocht voor het bezoek dat morgen komt eten. Ik had nog wat staan, maar dat was niet genoeg bedacht ik mij. Maar waar ik nu ook aan zit te denken: kan ik dat nog wel maken, het bezoek alcohol aanbieden? Eerder deed ik dat wel, bijna al mijn vrienden en kennissen drinken graag een biertje of een wijntje. Zelf neem ik het niet, ik ben het ontwend en ik heb er helemaal geen zin in. Hoe gaan jullie daarmee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vooral dat ik vind dat ik nu een soort plicht of voorbeeldfunctie heb. Ik drink niet meer, en voor anderen is het ook niet gezond. Zoiets. Maar ik weet ook dat mensen vaak eerder vertrekken wanneer er geen alcohol wordt geschonken. Men vindt het toch gezellig om te drinken.

Voor mezelf ben ik niet bang. Ik heb gewoon geen zin in alcohol omdat ik het heerlijk vind er niet meer van afhankelijk te zijn. Ook weet ik dat ik niet zal zwichten wanneer iemand mij over wil halen. Toen ik nog wel dronk probeerde men mij ook weleens over te halen om bijvoorbeeld voor het eten of tijdens een feestje wat te drinken maar dat sloeg ik gewoon af. Het was voor mij vooral een middel om in slaap te kunnen vallen en meer dan die glazen voor het slapen gaan wilde ik niet drinken. Van die "slaapmutsjes" wilde ik ook graag af, het knaagde aan me dat ik die nodig had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik niet drink schenk ik ook geen alcohol voor mijn bezoek. Leggen zij dan lange blaadjes als ik kom, kopen zij wiettopjes voor mij? Neen toch. 

Vorig jaar hebben wij op familiefeesjes met de feestdagen NIETS gebruikt. Geen wiet, geen alcohol. Het was ons beste feest samen.

Dat die alcohol er zo sociaal ingebakken is kan er bij mij niet in. Het is een drugs die meer overlast dan heroine veroorzaakt. Dan weten we het wel zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...