Spring naar bijdragen

Vandaag neem ik de 1ste niet!


Roosje01

Aanbevolen berichten

Een maandpact weet ik niet, wel een weekpact. Maar misschien is het dagpact een goed begin? Dag voor dag met een plan voor één dag per stuk?

hoe kwam het dat de klad erin kwam? Ben je na die twaalfdagenstop wel weer echt opnieuw gestopt? Ik vind/vond het elke keer weer een hele strijd om weer opnieuw te beginnen als ik het niet-drinken niet volgehouden heb. Het kostte me echt wel een paar weken om me weer op te laden. Zo alles bij elkaar heb ik er een paar jaar over gedaan om zo ver te komen. Het voelt voor mij nu anders omdat ik echt niet wíl drinken. Het is niet dat ik het mezelf verbied, maar ik wil het echt niet meer. En daardoor sta ik er anders in, denk ik. 

Succes met het komen tot een besluit en het stoppen echt aangaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, gewoon weer kleine stapjes. Dag voor dag.... Wat fijn dat jij echt heb besloten het echt niet meer te willen en het ook niet meer doet. Dacht ook even dat ik in die fase zat, voelde me zo sterk en overtuigd! Ben na die 12 dagen wel weer 4 dagen gestopt, toen weer drie dagen gedronken. Waarom? Akelige cravings en onrust.... Nu gewapend met kamille thee! Wil ook niet meer. Wil vrij zijn van mijn verslaving! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 27-7-2018 om 13:18 zei Roosje01:

Hoi, hoi, gaat goed hoor! Een volle week geen alcohol! De voordelen;

  • Zonder kater wakker worden en elke ochtend trots op mezelf
  • Voel me veel relaxter 
  • Zie er veel fitter uit. Geen katerkop. Hoef mijn alcoholadem, waar ik altijd bang voor ben, niet te maskeren met pepermunt. Kijk mensen meer aan omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze rode ogen, rode neus aantreffen. (Wat klinkt dit ernstig en beschamend)
  • Handel en doe vanuit een helder en fit bewust zijn. 
  • Doe meer dingen die goed zijn voor mijn ziel. Medidatie en yoga
  • Maak meer afspraken omdat ik niet hoef te herstellen vd dagelijkse kater.
  • Ben sneller in denken en adrem.
  • Oogwit wordt steeds witter en de oogjes steeds helderder. 
  • Kan een serie kijken zonder dat ik de helft maar half volg omdat ik zat ben.
  • Alle prikkels komen binnen, maar minder als ik katerig ben, zenuwen zijn dan veel meer belast heb ik het gevoel.

Nadelen;

GEEN!

Vandaag wil ik weer een frisse start maken. Lees nog maar eens de voordelen na een week geen drank! Ik ga er weer voor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel! Hoop onrust en verdriet. Het is zeker geen excuus, maar echt een trigger om de snelweg naar verdoving te pakken. Weet donders goed dat het me absoluut niet helpt. In tegendeel zelfs! Nu tevreden na een dag in de natuur aan een 0,0. Smaakt me prima. Fijne heldere avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me weer heel tevreden zonder katers. Ipv van de fles, neem ik maar weer een duik in de sportschool! Weet dat ik naast het forum ook een training moet gaan volgen. Bv  'voorbij alcohol' van Petra Moes. Iemand ervaring mee? Veel van jullie zitten bij de AA, voel zelf weerstand bij deze club. Nergens op gebasseerd, is zomaar een gevoel. Weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Training van Petra is deels gebaseerd op t boek van Eric Stofferis. Wie ben jij in essentie? Welke kwaliteiten laat je liggen? Wat werd er vroeger in je afgewezen wat je Nu weg drinkt?  Etc. Nog even over nadenken. Voorlopig even op eigen kracht.  Fijne heldere avond allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roosje01:

Voel me weer heel tevreden zonder katers. Ipv van de fles, neem ik maar weer een duik in de sportschool! Weet dat ik naast het forum ook een training moet gaan volgen. Bv  'voorbij alcohol' van Petra Moes. Iemand ervaring mee? Veel van jullie zitten bij de AA, voel zelf weerstand bij deze club. Nergens op gebasseerd, is zomaar een gevoel. Weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Training van Petra is deels gebaseerd op t boek van Eric Stofferis. Wie ben jij in essentie? Welke kwaliteiten laat je liggen? Wat werd er vroeger in je afgewezen wat je Nu weg drinkt?  Etc. Nog even over nadenken. Voorlopig even op eigen kracht.  Fijne heldere avond allen!

Hoi @Roosje01, ik heb ervaring met Petra . 30 dagen zonder alcohol volg ik nu. Vind het een fijne zienswijze en het helpt mij. Ook omdat het positief/ tevens realistisch gebracht wordt. Heb ook ervaring met AA en voelde me daar minder mee verbonden. Wat mij toen en nu weer helpt is om echt te onderzoeken waarom je drinkt. Waarom je jezelf wilt verdoven.  Het gaat me goed af om niet te drinken. Maar wel per dag. Dat vind ik nml wel een hele sterke van de AA. Ik ben jaren geleden ook naar andere steungroepen geweest en dat voelde voor mij meer passend. En mocht ik het weer moeilijk krijgen dan is dat nog een optie of ik vraag hier online hulp. Via deze site kun je ook online therapie volgen. Heel veel succes en sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de 30 dagen online training van Petra Moes twee jaar geleden gedaan en ben er nog steeds heel blij mee. Het gaf me de technieken om achterliggende zaken goed aan te pakken. Ik heb toen eerst een gratis proefcursus van een week gedaan om te kijken of het beviel. Misschien kan dat nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag zonnig en Bob, ben een tijd geleden ook begonnen met de online training van Petra Moes. Vind het zeker een goede training, maar online werkt bij mij niet. Te vrijblijvend. Moet ook geen online opleiding gaan doen, werkt helaas niet bij mij. :blush: Ze geeft ook cursussen. Denk dat ik daar, naast dit forum, maar eens naar toe ga. Nu iig weer een helder en nuchter bewust zijn. Wat is dat toch fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2018 om 18:25 zei Roosje01:

Voel me weer heel tevreden zonder katers. Ipv van de fles, neem ik maar weer een duik in de sportschool! Weet dat ik naast het forum ook een training moet gaan volgen. Bv  'voorbij alcohol' van Petra Moes. Iemand ervaring mee? Veel van jullie zitten bij de AA, voel zelf weerstand bij deze club. Nergens op gebasseerd, is zomaar een gevoel. Weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Training van Petra is deels gebaseerd op t boek van Eric Stofferis. Wie ben jij in essentie? Welke kwaliteiten laat je liggen? Wat werd er vroeger in je afgewezen wat je Nu weg drinkt?  Etc. Nog even over nadenken. Voorlopig even op eigen kracht.  Fijne heldere avond allen!

Roosje, wat goed dat je weer begonnen bent! Ik citeer je even omdat ik me herken in je opmerking over de AA. Ik zal daar niet uitgebreid over uitweiden, want er zijn heel veel mensen die er enorm baat bij hebben. Ik ben er een keer geweest, maar ik voelde me heel raar daar, ik vond het onwerkelijk, net of ik in een absurdistische film was beland. 

Succes, ik denk zomaar dat het goed gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Roosje,

Ik heb zelf een onlinetraining gevolgd bij Novadic, in combinatie met gesprekken. Dat werkte voor mij heel goed.  In kaart brengen van gedrag en emoties, hoe je daar mee omgaat...heeft alles te maken met wie je bent, hoe je 'gevormd' bent. Vooral daar ging het in de gesprekken over. Het boek van Stofferis ken ik ook. Is wel een mooie in dit licht. Zelf had ik veel weerstand bij online cursussen. Bij mij kwam dat omdat ik merkte dat ik er niet meer onderuit kon echt aan de bak te moeten gaan. Dus niet alleen maar weten, maar ook doen.

Zo ook met AA. Dat was vooral schaamte...ik naar AA? Confronterend. Ik denk dat je beide zaken een kans moet geven. Weerstand is vaak een signaal. Voor mij is het bezoeken van de AA groep helpend en ondersteunend. Ook leerzaam. Beetje zoals forum maar dan 'live'. Er zijn veel verschillende groepen. Ze vallen en staan met de mensen. Daar moet je het mee doen. Je haalt eruit wat voor jou helpt. Ik 'vind' ook regelmatig vanalles...maar dat is nou juist ook wat ik leer. Mijn advies zou zijn als je gaat, ga meerdere malen en/of bezoek meerdere groepen.  Er zijn ook andere vormen van zelfhulpgroepen, contacten met lotgenoten.  Het delen met anderen, maar voor mij ook de structuur van elke week een avond bewust er mee bezig zijn is voor mij wat helpt.

Succes in ieder geval, op jouw ADB pad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allen dat jullie je ervaringen met online trainingen en zelf hulp groepen hebt willen delen met mij. Heb voor mezelf de keuze gemaakt, dat als ik een training ga volgen, ik dat bij Petra Moes ga doen. Voelt voor mij als een juiste keuze. Voor nu gaat het redelijk. Ga niet geheel alcoholvrij door het leven, maar drink veel en veel minder. Dat is ook al een hele winst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dronk je vooral thuis?

Ik heb dat zelf ook een aantal keren gehad...op vakantie nuchter en thuis meteen voor de bijl. Blijkt dat je hersenen getriggerd worden door je omgeving (filmpje Els), daar waar je dronk..of zelfs kocht. Ik ben er op gaan letten...en ja..als ik de kelder inliep dacht ik aan...dat soort dingen. Het me ervan bewust worden hielp. Vond het erg naar...mijn thuisomgeving voelde een tijdje als soort van niet veilig. Het slijt wel....en is nu veelal verdwenen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...