Spring naar bijdragen

Vandaag neem ik de 1ste niet!


Roosje01

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, 

Wil me graag even voorstellen. Ik ben Roosje en drink veel te veel. 1 fles wijn per dag en in het weekend vaak meer. Diverse poging gen gedaan om te stoppen, maar de fles heeft een te grote aantrekkingskracht! Dit ben ik goed zat! Las vandaag op dit forum; 'Vandaag neem ik de 1ste niet!'. Dat lijkt mij een verstandig besluit!

Omdat ik een prima baan heb, sportief ben er, ondanks het gebruik, slank en fit oog, houd ik mezelf vaak voor de gek en bagatelliseer ik mijn gebruik. Maar het kan niet zo door gaan. Op lange termijn zal het mijn gezondheid kosten. Drink al 20 jaar teveel! 

Ben heel erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen! Welke fase is het meest lastig? 

Vandaag neem ik iig de 1ste niet!

bewerkt door Roosje01
Hij staat er 3 x op
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roosje, welkom hier.

Vandaag neem ik de eerste niet is een heel verstandig besluit. Uit jouw verhaal neem ik voor het gemak maar aan dat bij jou na één glas de rem het ook niet meer doet. Dus hoe hard die fles ook trekt, de eerste niet dat is makkelijk zat...Maarja...wat dan als je toch zwicht?

Op het forum vind je veel ervaringswijsheden, tips, verhalen. Op de persoonlijke 'wie is wie' draadjes kun je lezen hoe bij de verschillende mensen de verschillende fases lopen. Hoe ze omgaan met trek, wat lastig is, dus een schat aan ervaring waar je je voordeel mee kunt doen. 

Welke fase het meest lastig is vraag je? Voor mij was dat de tijd dat ik wel wilde stoppen maar toch steeds weer uitgleed en terugviel. 

Als je elke dag opnieuw vol overtuiging het besluit kunt nemen: de eerste niet...wie weet...wat dat je brengt!

Op de dagdraad, een soort virtuele huiskamer kun je inschrijven op het dagpact, waarmee je dat besluit wat concreter maakt. Misschien iets voor jou?

 

Veel succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel kruidenthee. Inderdaad, de rem ontbreekt gelijk na een 1ste glas. En hoe vaak heb ik mezelf niet wijs gemaakt om de fles open te maken om er maar 1 of 2 te nemen. Elke x weer tot op de bodem. Fijn om hier herkenning te vinden. We zitten allemaal in hetzelfde "zuipschuitje".

Zal eens een kijkje nemen op de dageraad. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Roosje01, en vooral veel succes. Hier lezen en delen helpt! Ook ik heb net als kruidenthee ervaren dat de periode die ik heb gehad van vallen en opstaan het moeilijkst was. Of misschien moet ik zeggen het meest frustrerend. Inderdaad die eerste niet nemen en ( dat doe ik) niets in huis hebben kan zeker daarbij helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lente, dank je wel. Heb zeker niets in huis! Ben jij allang gestopt of is het nog steeds met vallen en opstaan?( Ff praktisch, heb mezelf 3 x voorgesteld in Wie is wie. Kan ik dit zelf verwijderen? Heb van alles geprobeerd,  maar het lukt niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je niks in huis hebt. Ik ben ( weer) in maart ( na de laatste misser van 5 maart ) gestopt. Dus nog niet zo heel lang na jaren van aanrotzooien. Ooit 5 jaar gestopt, 2006 tot 2011, en weer begonnen met 1 enkel aangeboden glas in een terrassituatie. ( ach, nu moet eentje toch wel kunnen......) En daarna al heel snel weer op het " oude niveau" .

Nu dus ruim  drie en een halve maand. Ik ervaar veel kracht van dit forum, leer veel en ga ook naar een fijne aa- groep, waar ik ook veel steun en herkenning ervaar . Voor mij nu de goede combi denk ik te weten. En ik doe het dag voor dag maar in maart viel wel nu een echt krachtig besluit van mijn kant. Vriend alcohol zeer bewust en definitief de deur gewezen. Was geen vriend, duswegwezen! 

En volgens mij kun je die berichtjes niet zelf weghalen maar een verzoek aan de moderator doen via een pb. Gewoon alleen op dit draadje doorgaan en de rest laten zitten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes @Roosje01. Herkenbaar dat je t bagatelliseert omdat je prima baan hebt, sportief bent etc. Same here, ik dacht vaak: het valt wel mee, ik functioneer verder toch prima? Terwijl je van binnen weet dat t niet klopt. Dit is mijn eerste echte keer dat ik ermee ben gestopt, en t gaat al meer dan 5 maanden goed. Waardoor ik soms denk: was t nou echt zo erg? Maar als ik dan terugdenk, weet ik:ja! Valt soms niet mee om eerlijk naar jezelf te kijken. Goed dat je dat nu wel doet.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roosje van mij het zelfde antwoord als van vele hier boven die fles moet gewoon leeg dat kleine beetje laat je toch niet zitten en is te weinig voor morgen.

Zelf al meer dan 4 maanden droog het beste besluit ooit, nooit gedacht dat het me zou lukken maar het bevalt me prima

Dag voor dag zeggen ze hier samen en niet alleen  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roosje, welkom!
Jouw verhaal is ook voor mij herkenbaar, zeker een fles wijn per dag en na honderd minderpogingen was ik het opeens echt zat. Inmiddels ruim 2 maanden niks gedronken en dat is, met hulp van dit forum, eigenlijk makkelijker dan ik dacht.
Het is wel een heel proces, niet drinken laat onvermoede gevoelens naar boven komen, een mooi avontuur vind ik het.
Iedere dag hier lezen en schrijven helpt me om gemotiveerd te blijven.
Gefeliciteerd met je eerste droge dag en dat er nog maar velen mogen volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roosje01,

Jou besluit om aan dit forum te gaan deelnemen is zeer overtuigend, tot 3x toe heb je jezelf erop gezet. Goed besluit! Succes met de stoppoging en maak gebruik van de steun die je hier kunt vinden

Ik heb een dolfijn als avatar maar dat betekend niet dat ik alles dol fijn vind.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen! Dag 3 start nu! @knakker, ezels zijn hele intelligente wezens. Wil mijn gebruikersnaam aanpassen om het kloppend te maken met het plaatje, maar lukt niet. Dank allen weer voor de fijne wooorden en wens iedereen een fijne helere dag toe. 'Alcohol drinken is in slaap vallen terwijl je droomt dat je wakker bent.' Citaat van Erik Stoffels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moeilijkste periode is wanneer je jezelf overtuigd hebt dat je in de moeilijkste periode zit. Als je er voortdurend over nadenkt. De moeilijkheden creëer je zelf in je hoofd. 

Als je 10 jaar droogstaat en je gaat dan voortdurend denken zal ik er eens 1 nemen dan maak je het een moeilijke periode. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...