Spring naar bijdragen

Yana


Yana

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Yana:

Ik heb het in mijn jonge jaren lang volgehouden om die haren te laten staan inclusief minirok, maar het is echt niet te doen, je bent dan een complete outcast, overal om je heen al dan niet onderdrukt gelach, je zou van minder aan de drank raken. Eerst dacht ik nog: "ze bekijken het maar, dat haar zit mij daar best", maar het was niet vol te houden. Ik moet er wel bij zeggen dat de kans groot is dat ik meer haar heb dan BJ :blush: Maar nu niet hoor, spiegeltjeglad zijn ze...

En dan ben ik ook nog fan van stevige wandelsandalen...

Whahaha Yana , jij was dat toch ook met roze sokjes in sandalen ? Ik heb gelukkig niet veel beenhaar . Alleen beetje op onderbenen en gelukkig ook geen snor . Dat lijkt me ook vreselijke voor een vrouw 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ja dat was ik. En dan zei ik het nog mild want met maat 42 kun je moeilijk van sokjes spreken.
Een beetje snor heb ik ook, maar die is heel blond en met een epileerapparaatje in 2 tellen verdwenen, dus geen probleem.

Ik schotel jullie wel een lekker beeld voor van mezelf. Alcoholverslaafde, harige, bezwete vrouw met enorme voeten met roze sokken in oostbloksandalen, jullie zouden me zo herkennen als je me tegenkwam :D.

Ik heb ook kleine borsten en ik kom kennelijk op sommige mensen mannelijk over. Toen ik een jaar of 25 was en een klein buurmeisje mij voor het eerst in een rok zag, zei ze: "nou snap ik er niks meer van, ben jij nou een man of een vrouw?" Ik had geen bh aan dus ik doe om het duidelijk te maken mijn t-shirt omhoog, zegt zij: "oh, een man dus".
Pffffff......:blush:

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Net terug van een weekje weg, ik logeerde bij vrienden waar een hele rij flessen met bijzonder whisky's op het dressoir staat. Geen moment alleen geweest, veel sociale interactie, etentjes en avonden met wijn en andere verleidingen. Geen tijd voor het forum of om even rust te nemen.
Het was allemaal onwennig maar toch niet heel moeilijk om al die verleidingen te weerstaan, dus.... droog gebleven en dinsdag heb ik in gedachten mijn twee maanden gevierd.
Het moeilijkste moment was gisteravond toen ik na een lange rit, moe thuiskwam. Onderweg in de auto zou ik me voorheen al verheugd hebben op de wijn die bij thuiskomst zou wachten, ik voelde me leeg en rot dat ik mijn overwinningen niet kon vieren met een fles, dat ik niet lekker kon gaan ontspannen. Maar het lukte uiteindelijk ook met een pot thee.

Ik heb veel vrienden en familieleden zien drinken, maar allemaal namen ze 1 of 2 glazen en ik was me ervan bewust dat ik nooit een glas wilde, maar minstens een fles en dat ik altijd liep te zoeken naar een gelegenheid om even snel een extra glas of flinke slok uit de whiskyfles te nemen. Niet drinken was wel zo rustig, en ik was iedere ochtend blij dat ik fris genoeg was om de drukte van de nieuwe dag aan te kunnen.

Wel veel rugpijn gehad, dus helaas... stoppen met drinken heeft dat probleem niet opgelost.

Ik ben blij dat het allemaal gelukt is, op naar de drie maanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Etty, het is echt fijn om te ontdekken dat niet drinken ook goed gaat tijdens een superdrukke week. De afgelopen 2 maanden heb ik mezelf veel ruimte voor ontspanning gegeven maar je komt er natuurlijk niet onderuit dat daar soms geen tijd voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat goed van je dat je die week de alcohol hebt laten staan! Dat lijkt mij echt heel moeilijk zo n week. Snap dat je dan thuiskomt en het je overvalt en het wilt 'vieren', misschien omdat de spanning zich toch onbewust heeft opgebouwd en zich ontlaadt? Maar ook dat heb je doorstaan! Wat zal je trots zijn en terecht.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel dames, voor de support.
Het gevoel van 'trots' begint behoorlijk te slijten, ik ben eerder dankbaar dat mijn motivatie overeind blijft. Het blijft voor mij ongrijpbaar waar dat precies vandaan komt.
De moeite die ik had bij thuiskomst is denk ik ook simpelweg het doorbreken van een gewoonte. De gewoonte van drinken tijdens het koken begint te slijten, maar er zijn nog een heleboel momenten waarbij ik het voorheen op een zuipen zette die nog niet goed omgebogen zijn. Terrasjes en uit eten heb ik inmiddels geoefend, maar morgen komen vrienden logeren voor een paar dagen, dat zal ook wel weer een dingetje zijn. Ik heb al wel aangekondigd dat ik niet drink want deze vrienden hebben de gewoonte om zo'n pak wijn met een kraantje in de keuken te zetten en dat lijkt me wat teveel uitdaging. Inmiddels staat er wel bier in de koelkast en dichte flessen wijn zijn ook in huis (maar uit het zicht) en die zullen morgen ongetwijfeld ontkurkt worden. Nou oké, het zal wel lukken maar zo'n pak wijn met kraantje kan volgens mij hard roepen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Een pak wijn met een kraantje is zelfs in mijn meest alcoholische buien nog nooit een aanvechting geweest ;)

Haha ja, jij bent van de serieuze wijn geloof ik. Zo'n duur bodempje rood in een glas dat eerst moet worden rondgedraaid en besnuffeld, da's nooit mijn ding geweest. En dan is het ook nog de bedoeling dat áls je dan eindelijk dat slokje hebt genomen dat je dan niet gelijk doorslikt maar het eerst nog even in je mond rond laat tollen toch? Ik was meer van de flessen van 2 euro zo aan de mond, grote slokken snel thuis zeg maar.

Jij bent wel van het stoere soort hè, met je: 'hup, meteen de confrontatie aangaan'. Ik ben ook wel zo'n type van 'niet lullen maar poetsen', maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat een beetje gevoelige subtiliteit ook zo zijn schoonheid heeft... lekker zacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wilt tank je daarmee zo 5 liter weg... Soms zijn het best aardige wijnen, het is handig voor bruiloften, tuinfeesten... En je kan ze weken aangebroken bewaren. Dat was een van mn eerdere “minder” pogingen: een 5 liter pak dan kan je je beperken tot 2 glazen en is er niet het effect “de fles moet leeg”. Resultaat voor het eind vd week was ineens dat pak leeg. Weer een illusie armer :( 

Dan had ik m in de kelder gezet om minder te drinken. Eerst braaf 2x een glas gehaald. Toen had ik nog zin in een half glas (want dat blijft 2 afgerond, nietwaar?) en toen ik in de kelder stond dacht ik eigenlijk heb ik zin in een hele. Maar omdat ik met mezelf had afgesproken dat ik een halve zou halen, knalde ik eerst in 1 keer een heel glas naar binnen, om vervolgens met een stalen gezicht met een half glas weer naar boven te lopen. Dronkemanswiskunde.

Tea is the answer, thee thee iemand nog thee???

 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is een briljante flauwekul en ik ben ervan overtuigd dat de alcohol helemaal in je systeem gaat zitten. Dat je ook als je nuchter bent alweer (of nog) op een bepaalde manier onder invloed bent, dat je dommer bent dan je had kunnen zijn als je nooit gedronken had. Je zelf voor de gek houden hoort daarbij. En als je stopt dat duurt het weken of maanden voordat die domheid er helemaal weer uit is.

Tenminste zo voel ik dat en dat is bij iedereen weer anders :):):)

4 uur geleden zei Yana:

:D Ha die BJ, jouw verhaal is mijn verhaal, ik moet er erg om lachen waar zaten we met ons hoofd????

Ja waar zaten we :) Maar we zitten nu goed gelukkig ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei knakker:

Nou, het is niet zozeer uit stoerheid, maar meer uit praktische realiteitszin. Als ik dan toch moet falen, dan liever snel. Bovendien moet ik mij uiteindelijk staande gaan houden in een wereld waar overal drank om je heen zoemt. Tenzij je vertrekt naar Rottumerplaat. Het lijkt mij juist zo treurig als je wekenlang met de roluiken naar beneden en met veel pijn en moeite de fles dicht hebben kunnen laten en vervolgens bij het eerste cafébezoek weer voor de bijl gaat. Alle moeite voor niks. Dus vandaar liever de vroege confrontatie. Volgende week maar eens naar mijn stamkroeg dus. Eens kijken of ze daar karnemelk & groente thee serveren.

Misschien een gemis in mijn algemene kennis, maar waarom Rottumerplaat? Is het daar verboden? Of uitverkocht? Misschien een prettige vakantiebestemming dan dit jaar:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BJ. Weet hoe slim je wel moet zijn om al die smoezen en trucjes te verzinnen. Misschien is het soms wel handig als er wat hersencellen afgestorven zijn en je wat dommer wordt. Hoe noemen ze dat ook al weer  " geluk is met de dommen". Is er een cursus waar ik me daarvoor kan opgeven. Of ben ik al zo dom dat ik uit mijn nek zit te kletsen.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...