Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Francoise:

Dat is jou wel toevertrouwd BJ.  Je bent hier ook niet op je mondje gevallen en houd mensen een spiegel voor . Je lijkt me dus bepaald niet het type die de kaas van zijn brood laat eten . Open , eerlijk en transparant , maar ook bereid om naar je eigen aandeel te kijken.  Verantwoording nemen en voor jezelf opkomen, jij bent belangrijk.  Succes 

Iets met een spijker en een kop.... Succes BJ:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Ik zie al die ellende en probeer dat te voorkomen'.....oe...ik lees een 'redder'....en die ken ik :blush:

Voor mij betekende dat ook 'op de barricade' (krijg nu het beeld voor me van de musical 'les miserables, die scene met die vlag) 

Uiteindelijk trok ik altijd aan het kortste eind.

Strijd-, vechtlust is volgens mij niks mis mee...maar vanuit vechtstand erin gaan betekent ook vanuit emotie (speaking for myself). 

 

Er zit wat tussenin, genuanceerder. Ik denk aan Geweldloos Communiceren, liefdevol confronteren, constructief, niet alleen kritiek maar ook een plan...zonder daarbij in te boeten aan hoe serieus het is voor jou. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Francoise:

Dat is jou wel toevertrouwd BJ.  Je bent hier ook niet op je mondje gevallen en houd mensen een spiegel voor . Je lijkt me dus bepaald niet het type die de kaas van zijn brood laat eten . Open , eerlijk en transparant , maar ook bereid om naar je eigen aandeel te kijken.  Verantwoording nemen en voor jezelf opkomen, jij bent belangrijk.  Succes 

Ja dat lijkt zo maar hier schrijven is makkelijk hè. In de praktijk ben ik een manipuleerbaar mannetje, ik word zelfs door mn hond gemanipuleerd :) Althans dat probeert ie. Betreffende manager is een briljant manipulator en eigenlijk heeft iedereen moeite met hem maar niemand zegt m de waarheid. Die taak zal ik dan wel weer op me nemen zoals dat vaak gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

'Ik zie al die ellende en probeer dat te voorkomen'.....oe...ik lees een 'redder'....en die ken ik :blush:

Voor mij betekende dat ook 'op de barricade' (krijg nu het beeld voor me van de musical 'les miserables, die scene met die vlag) 

Uiteindelijk trok ik altijd aan het kortste eind.

Strijd-, vechtlust is volgens mij niks mis mee...maar vanuit vechtstand erin gaan betekent ook vanuit emotie (speaking for myself). 

 

Er zit wat tussenin, genuanceerder. Ik denk aan Geweldloos Communiceren, liefdevol confronteren, constructief, niet alleen kritiek maar ook een plan...zonder daarbij in te boeten aan hoe serieus het is voor jou. 

Succes!

Ja weet ik maar als ik vanaf 3:30 wakker ben dan heb ik een $&@# humeur en zit ik vanzelf in de vechtmodus. Het is al weer wat genuanceerder nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Ja dat lijkt zo maar hier schrijven is makkelijk hè. In de praktijk ben ik een manipuleerbaar mannetje, ik word zelfs door mn hond gemanipuleerd :) Althans dat probeert ie. Betreffende manager is een briljant manipulator en eigenlijk heeft iedereen moeite met hem maar niemand zegt m de waarheid. Die taak zal ik dan wel weer op me nemen zoals dat vaak gaat.

Ja irritant is dat he. In de prakrijk komt het er vaak op neer dat degene die ergens het meest last van heeft, de boel maar 'moet' oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zo is het heel vaak waar ik werk. De verleiding is dan groot om in de slachtofferrol te schieten. Maar het interessante is dat juist die mensen een burnout krijgen, daar heb ik meerdere voorbeelden van gezien. Dus de slachtofferrol is vreselijk ongezond. 

Of de zaak aanpakken, of niet over blijven zeuren, zo moet het zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer eens wat nieuws gedronken, had ik nog uit Moskou meegenomen: kvas. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kvas

Klinkt vies, weet ik, maar ijskoud hardstikke lekker en alcoholvrij althans degene die ik had, soms kan er een procentje in zitten.

Lijkt op alcoholvrij bier, maar in plaats van dat “gat” in de smaak waar de alcohol “hoort” te zitten, smaakt dit spul gewoon zoals het bedoeld was.

Nu eens zien of ik het hier kan vinden...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat apart zeg, die alcoholvrijshop. Ze hebben daar behalve wijnen en bubbels ook gedistilleerd :).
'k Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in maar als we nou allemaal een paar verschillende flessen aanschaffen, kunnen we een proeverij organiseren.
En anders hoor ik graag je ervaring als je iets besteld hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zat gisteren aan de H 0.0 en toen dacht ik, precies als ik dacht toen ik nog dronk en af en toe een slappe poging waagde om alcoholvrij te drinken: nee das ook niks. 

Je voelt je al zo’n sukkel met een sixpack 0.0 :) Ik voelde me heel even iemand die geen bier meer mag maar toch wil. Das wel ongeveer het laatste wat ik wil voelen. Dat heb ik niet als ik met een pak thee door de super loop ;) 

Toch maar op zoek naar kvas en anders weer thee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je omschrijft het weer mooi BJ,  ik voelde me heel even iemand die geen bier mag maar toch wil. Precies daar zit volgens mij het gevaar. Want dat zet je jezelf in een slachtofferrol, wat ben ik zielig, zij wel ik niet...voor mij is alcoholvrij regelmatig een poging gebleken tot uitstel van het echte spul. Hopen dat door een nepper de zucht zou verdwijnen. Soms hielp het. Meestal niet. Ik vergelijk het wel eens met vegetarisch eten...dan wil ik ook geen nepvlees. 

Heeeeel af en toe drink ik een 0.0 wit biertje...In de tien nuchtere maanden zijn het er twee geweest. Ik realiseer me nu dat er twee van in de koelkast liggen. Nog van het weekend. En elke keer als ik de deur open doe zie ik die twee flesjes en 'doet' dat iets in mijn brein. Blijft een ingewikkeld mechanisme..verslaving.

Ik hou het ook maar bij thee. Pluk uit eigen tuin.  Verse gember erbij, citroen. Prima. Af en toe voor de andere smaak tonic, bruiswater met citroensmaak.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja t zit er te dicht tegenaan naar mijn smaak. Dan wordt het een soort gehunker in een blikje. Weet ook niet echt waaromik het gekocht heb. “Voor t lekker” maar het is niet echt lekker. Voor bij het barbecuen. 

Ach je probeert wat hè :) 

Ik zag ook alcoholvrije wijn staan (wist niet eens dat ze dat hadden, nooit naar gekeken) maar daar moet ik niet aan denken, dat triggert nog veel harder.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei bumperjim:

Ja t zit er te dicht tegenaan naar mijn smaak. Dan wordt het een soort gehunker in een blikje. Weet ook niet echt waaromik het gekocht heb. “Voor t lekker” maar het is niet echt lekker. Voor bij het barbecuen. 

Ach je probeert wat hè :) 

Ik zag ook alcoholvrije wijn staan (wist niet eens dat ze dat hadden, nooit naar gekeken) maar daar moet ik niet aan denken, dat triggert nog veel harder.

 

BJ, alcoholvrije wijn smaakt nog minder naar wijn dan carvan cevitan. De enige trigger, die daar mogeijk in zit, is de vorm van de fles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...