Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik vlieg van hot naar haar in deze periode. Zat gisteren in business class, dat doe ik anders nooit maar er waren geen economy plaatsen meer. En dan zit je dus zelfs op een vlucht van 40 min ff heerlijk te snabbelen van een stukje zalm enz enz en dan is het welke witte wijn wilt u erbij meneer? 

Daar heb ik nu geen enkele moeite meer mee met niet drinken tijdens het vliegen. En het geheim zit m in het creëren van een nieuwe gewoonte. Aperitief is tomatensap, tijdens de maaltijd Sprudel (ik zat bij de lufthansa gisteren) en na de maaltijd geen digestiefje meer maar thee. Heel eenvoudig, hoef je niet bij na te denken. 

Het gaat erom een plan te hebben in je hoofd van wat ga ik drinken. Als ik geen plan heb kan ik eventueel de fout in gaan. Dat is me wel eens gebeurd. Dus zorg ik dat ik een plan heb en een plan wordt na een aantal keer uitvoeren een nieuwe gewoonte :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk ook dat die oude ingesleten gewoonte eruit moet. Als ik op een terras zit en er wordt gevraagd wat ik wil drinken, denk ik gelijk; zal ik een wit wijntje doen, of heb ik meer zin in een biertje? Dat moet eruit. Tijdens mijn eerste droge periodes moest ik echt een tijdje op de kaart kijken om te bepalen wat ik zou nemen. Maar we leven gelukkig in een tijd dat er steeds meer lekkere alcoholvrije alternatieven zijn gelukkig. Voor mij is het nu zo dat de oude gewoonte er nog in zit, maar dat is een kwestie van tijd en geduld ben ik bang. En inderdaad een plan maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, klopt...goed voorbereid is het halve werk...echt. En dan nog...ongelofelijk hoe bepaalde patronen, gewoontes blijven sluimeren...maar dan wel op de achtergrond...maar toch. Hoe bijvoorbeeld een bepaalde omgeving gelinkt is aan drank, of een handeling. Alert blijven. Viel me op hoeveel alcohol er geschonken werd tijdens een Lufthansa vlucht, wel eentje van 11 uur..maar toch...stewardessen die nog rondkwamen met de flessen om bij te vullen, mensen met een glas bubbels, ernaast nog een witte. Koffie met een scheut. Wel een rustige nacht haha!

Je bent goed bezig!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo werkt het dus: er moeten nieuwe paadjes worden aangelegd in je hersenen. Zo heb je alles geleerd en over het meeste heb je helemaal niet zo lang hoeven doen (behalve ik over autorijden). Er gaat een wereld voor me open op het gebied van lekkere alcoholvrije-drankjes; de keus is enorm veel groter dan die op alcoholisch gebied. Laatste vondst : Jillz raspberry met heel veel ijs. Prima voor een warme zomeravond in de tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei kruidenthee67:

Ja, klopt...goed voorbereid is het halve werk...echt. En dan nog...ongelofelijk hoe bepaalde patronen, gewoontes blijven sluimeren...maar dan wel op de achtergrond...maar toch. Hoe bijvoorbeeld een bepaalde omgeving gelinkt is aan drank, of een handeling. Alert blijven. Viel me op hoeveel alcohol er geschonken werd tijdens een Lufthansa vlucht, wel eentje van 11 uur..maar toch...stewardessen die nog rondkwamen met de flessen om bij te vullen, mensen met een glas bubbels, ernaast nog een witte. Koffie met een scheut. Wel een rustige nacht haha!

Je bent goed bezig!

 

Klopt. En hoe ziet het programma van de gemiddelde zakenreiziger er dus uit:

1 drank in het vliegtuig

2 drank in het restaurant ‘s avonds

3 ‘s ochtends naar de klant

4 drank bij de lunch

5 biertje voor de dorst op het vliegveld

6 drank in het vliegtuig

7 drank in het restaurant ‘s avonds

en zo verder en dan moet je tussendoor nog rijden ook en ik heb sommige klanten die alcoholcontroles doen voordat je naar binnen mag, nou dat was soms kantje boord. 

Als je geen alcoholist bent dan word je het wel op die manier. 

Het is gewoon afgelopen die ellende. Ik zie veel anderen nog steeds in die groef zitten maar het is gewoon over voor mij, klaar mee. En je bent veel helderder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klanten die alcoholcontroles doen?! :face-icon-small-shocked::D. Nou word ik nieuwsgierig in welke branche jij werkzaam bent! Maar je hebt gelijk, het valt ook veel meer op hoeveel iedereeen drinkt als je zelf niet drinkt. En je stappenplan klinkt goed. Als de positieve versie van de oude!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik vind die groef in de plaat waar je uit moet het perfecte voorbeeld. En als je eruit bent is het soms niet meer voorstelbaar. Nu kan je alle kanten op in plaats van steeds hetzelfde rondje. 

Plan hebben is heel belangrijk. En een plan b als ze net jou favo drankje niet hebben ook. Want anders val je misschien automatisch terug in de groef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getsie ik heb nu echt teveel gezopen. Thee gezopen :D Ik sta stijf van de cafeïne. Nee theïne hoor ik al zeggen maar dat is gewoon hetzelfde stofje. Het ligt denk ik aan de sencha, dat er daar heel veel van in zit kennelijk. Daar heb ik een pot van op. Balen dat ik die zo lekker vind.

Morgen maar aan de rooibos want dat is theïnevrij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik stopte met roken goot ik er liters water in (overdag dan, 's avonds iets sterkers natuurlijk). Nu ik gestopt ben met drinken lepel ik bakken vanille-ijs met slagroom naar binnen. Wat het ook is: het is nooit met matigheid:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff overstapje op schiphol op de D pier. Bij café coco hierzo staat op èlk tafeltje wel een groepje glazen witte wijn. Allemaal vliegangst waarschijnlijk :P 

Wat je éígenlijk moet nemen hier is de huisgemaakte mango mint ice tea. Die ontdek ik zojuist, nou da’s een hele show als die op tafel verschijnt ;) miummie zeg! Een flinke hoeveelheid ook. Tipje dus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off topic, ik zie een hoop vliegvelden maar Schiphol is echt een topper hoor onder de grote vliegvelden. Alles is er in ruime keuze, alles functioneert, als een speer ga je door de douane, als je je telefoon wil opladen hoef je geen kilometers te zoeken en het is hier niet zo debiel duur als veel andere vliegvelden. Echt trots op. En nog perfecte ice tea ook :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep ik zit in Engeland. Das ook een waanzinnig alcoholland zeg. De vlucht was 2u vertraagd, nou dan zijn er een aantal die weten maar 1 ding te doen. Je kon er wel plakken van snijden van de lucht, één vuurtje en het vliegtuig was geflambeerd geweest... Net ff gegeten in een opgewaardeerde pub. Heb een halve liter mineraalwater genomen “just because I could” maar ik was wel de enige zonder pint voor zn neus. 

Heel goed voor bumperjim dit zit al lang aan zn tax na zoveel jaren :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FrancoiseIk heb daar regels voor. In mn eentje niet meer drinken is regel nummer 1, want dat heeft altijd te maken met HALT triggers of iets “vieren” of iets “verdiend”. Heel zelden zondig ik daartegen zoals vorige week toen zat ik op een terras in een haventje in Denemarken, toen was het wel zulk schunnig lekker weer, toen heb ik één (1) pint genomen. Das al best veel bier als je t niet meer gewend bent. 

Maar daarna zei ik als je dat nou weer gaat doen alleen drinken als je op reis bent, dan is direct het eind zoek want dan kan je voortdurend wel blijven drinken.

Dus nu hou ik heel bewust de nul weer vast ja. Anders is het hek zo van de dam. Ik reis in deze periode elke week dus de lonely trigger die blijft maar gaan met zn blauwe zwaailamp. 

Ik heb geen moeite om de nul te houden en ook geen moeite om na een evt eerste geen tweede te nemen. Maar bij mij is het gevaar dat de gewoonte er weer in sluipt, dat is killing en vervolgens gaan dan de hoeveelheden omhoog. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha oké, ik snap "m . Wat ik me dan wel weer afvraag 

8 minuten geleden zei bumperjim:

@FrancoiseIk heb daar regels voor. In mn eentje niet meer drinken is regel nummer 1, want dat heeft altijd te maken met HALT triggers of iets “vieren” of iets “verdiend”. Heel zelden zondig ik daartegen zoals vorige week toen zat ik op een terras in een haventje in Denemarken, toen was het wel zulk schunnig lekker weer, toen heb ik één (1) pint genomen. Das al best veel bier als je t niet meer gewend bent

Oké snap het . Maar waarom zet je één (1) pint neer , dat is toch hetzelfde? ;) of ben ik nu blond? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een pint...da's toch ook wel meer dan 1 Hollands glaasje :blush:?

Goed dat het voor jou zo werkt BJ.  

Op de vluchthaven van Frankfurt zit een geweldige bakker! Om een broodje te eten...maar vooral ook om brood mee te nemen...zou ik wel elke dag willen eten. Heerlijk duits brood...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...