Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Francoise:

Ai , dan wordt het dus HALT.BE ;). Daar herken ik me dus in pfff. Zit nu al te sippen waarom ik het volgende x dan niet meer mag (slachtoffer rol?) 

Jawel dat mag wel, belonen, maar je moet het anders invullen. Zonder bier. 

Geef elkaar lekker een voetmassage op de bank joh. 

(BJ geeft hier even wat intieme inside informatie weg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Jawel dat mag wel, belonen, maar je moet het anders invullen. Zonder bier. 

Geef elkaar lekker een voetmassage op de bank joh. 

(BJ geeft hier even wat intieme inside informatie weg)

Nou misschien nog niet eens zo' n gek idee na 7 uur dansen op hakken, pfff :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer een opstekertje genoteerd. 

Gisteravond uit sushi eten met gezin. Normaal had ik mezelf dan een sapporo of asahi gegund voor de gelegenheid, eentje, want geen triggers in de buurt. (“Gegund” is nog wel een verdacht woord merk ik op bij het bewerken).

Maar ik had ineens weinig zin in bier. Dat gebeurde vroeger heel vaak, dat ik eigenlijk geen zin had in bier. En dan nam ik gewoon ...een bier. Net als dat een roker ongeveer de helft van de keren niet echt zin heeft om te roken (ik citeer mijn vrouw). Want het is zo’n vaste gewoonte dat het automatisch gaat. En al drinkende ach dan gaat zo’n biertje wel naar binnen.

Dit is de eerste keer dat ik het gevoel bewust waarneem en er echt iets mee doe, dwz de kaart gepakt en daar zag ik jasmijnthee. En die was prima :) 

“Oude patronen vervangen door nieuwe.” Die hou ik nog ff vast. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar niet alles gaat fantastisch met BJ. Ik begin langzaam echt te balen van mijn verrotte nachtrust sinds een maand minstens. Moet je kijken (hoop dat de foto uploadt) nou is het weekend en slaap ik als volgt. Steeds hetzelfde: begin gaat heel goed en de tweede helft van de nacht ben ik steeds wakker en lig ik te malen. Dit is nog vrij netjes, door de weeks is het erger dan dit. Had ik vroeger nooit.

Zal t wel gewoon blij en mindfull moeten accepteren.

 

B6EE3169-D634-4772-9CD3-C944FF503915.png

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja 95% is inderdaad goed maar dat komt omdat ik weliswaar vRij slecht maar wel lang heb geslapen. Diepe slaap maal tijdsduur, zoiets zal het wel zijn. Door de weeks mag ik blij zijn als ik de 70% haal.

de app heet Sleep Cycle. Hij maakt je wakker tijdens je lichte (rem) slaap dus niet tijdens je diepe slaap, zodat je bij het opstaan niet vreselijk beroerd bent. App is echt een life hack zoals dat heet :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend dat je een slechte nachtrust hebt. Het hoort wel weer bij het stoppen met alcohol dus ook weer verklaarbaar. Ik herken jouw patroon ook; uiteten en automatisch bestellen van de bier. Goed dat je bewust hebt gekozen voor iets anders! 

Nu je dit inzicht hebt, kan het alleen maar beter gaan;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

God wat heb ik zin in een wijntje vanavond. Of een heleboel wijn. En ik weet niet waarom. Halt triggers zijn niet echt aanwezig, wel een beetje moe maar niet echt. Hungry een beetje maar niet echt. Niet lonely niet angry. 

Maar sinds 6 maanden “stoppen” zie ik me weer met een glas, even de scherpe kantjes van de dag afronden. Tenminste zo is dat in mn herinnering hè.

Ik doe het niet, kan jullie moeilijk teleurstellen en mezelf ook niet, heb vlug een restje gunpowder in de magnetron gezet dus de dorst is ff weg. 

Ik weet niet eens meer wat ik in huis heb qua wijn, zozeer is de rol wel gereduceerd. Ik ga ook niet kijken natuurlijk, spul ligt in de kelder. 

Nou ja ik geniet nog maar even van het prachtige rozige beeld van aangeschoten BJ die de dag nog eens overdenkt, terwijl ik het bodempje thee wegdrink en overga tot de realiteit van het tafeldekken. 

Hemels gevoel gaat vanzelf weer weg, daar hou ik me nu ff aan vast. 

En ik weet ook nog wel dat ALS ik dan wel een glas neem, is het effect veel onbeduidender dan dat ik nu fantaseer. En dan is 1 niet genoeg enz enz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

God wat heb ik zin in een wijntje vanavond. Of een heleboel wijn. En ik weet niet waarom. Halt triggers zijn niet echt aanwezig, wel een beetje moe maar niet echt. Hungry een beetje maar niet echt. Niet lonely niet angry. 

Maar sinds 6 maanden “stoppen” zie ik me weer met een glas, even de scherpe kantjes van de dag afronden. Tenminste zo is dat in mn herinnering hè.

Ik doe het niet, kan jullie moeilijk teleurstellen en mezelf ook niet, heb vlug een restje gunpowder in de magnetron gezet dus de dorst is ff weg. 

Ik weet niet eens meer wat ik in huis heb qua wijn, zozeer is de rol wel gereduceerd. Ik ga ook niet kijken natuurlijk, spul ligt in de kelder. 

Nou ja ik geniet nog maar even van het prachtige rozige beeld van aangeschoten BJ die de dag nog eens overdenkt, terwijl ik het bodempje thee wegdrink en overga tot de realiteit van het tafeldekken. 

Hemels gevoel gaat vanzelf weer weg, daar hou ik me nu ff aan vast. 

En ik weet ook nog wel dat ALS ik dan wel een glas neem, is het effect veel onbeduidender dan dat ik nu fantaseer. En dan is 1 niet genoeg enz enz. 

Uh, als het in de kelder ligt, wat zou jou weerhouden dan? Ik hoop dat je het kan weerstaan, je bent zo goed bezig volgens mij. Je hebt toch ook meer mensen in huis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig @bumperjim idd wat je zegt in je fantasie is de wijn nog lekkerder. Ben er zelf heel goed in om dat gevoel van dat eerste glas te idealiseren en erin te zwelgen.terwijl het maar zo n kort moment is. En weer voorbij gaat. Heb zelf overigens gewoon 8 flessen prossecco en champagne staan, waarvan 3 koud in de koelkast, nog over van oud en nieuw. Doet me niks want als ik echt drank wil maakt het me niet uit of het zich hier in huis bevindt of in de supermarkt, de drempel wordt voor mij niet kleiner. Sterker nog: het vergroot voor mij misschien onbewust de gedachte: ik kan het doen, maar ik HOEF niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Gypsy:

Uh, als het in de kelder ligt, wat zou jou weerhouden dan? Ik hoop dat je het kan weerstaan, je bent zo goed bezig volgens mij. Je hebt toch ook meer mensen in huis?

Gewoon, ik wil het niet dus ik doe het niet. 

Als ik al niet van de flessen in de kelder kon afblijven zou het wel erg lastig zijn om beroepshalve in een hotel of restaurant te zijn, wat mij vaak overkomt. 

Willen is kunnen

betekent nog niet dat het ook simpel is, maar goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, voor jou is het nog eens extra moeilijk omdat je bezig bent om van misbruik naar normaal gebruik te leren gaan.  Jij moet nu bij jezelf nagaan of
één wijntje waar je zo'n zin in hebt misschien normaal gebruik zal zijn of dat het misbruik wordt. Wanneer kun je normaal één glaasje drinken en
wanneer niet. Misschien beter één glaasje wijn drinken als je er géén zin in hebt? Dat is dan misschien de veiligste weg in je experiment. Maar ja, waarom|
zou je normaal één glas wijn drinken als je er géén zin in hebt? Dus hoe bepaal je nu voor jezelf dat dit glas waar je nu wel zin in hebt teveel zal zijn? Omdat
je nu zin hebt in een heleboel wijn? Is dat het? Zijn die scherpe kantjes van de dag niet dusdanig de moeite waard om mee om te leren gaan dat je misschien
ook eens op zoek moet gaan naar niet alleen manieren om met drank om leren gaan maar ook met je manier van omgaan met wat er
in het (dagelijks) leven op je afkomt? Of doe je dat al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...