Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Balen dat sombere. Ook herkenbaar...de ups en downs.

En het slechte slapen...een paar nachten echt slecht slapen staat voor mij gelijk aan depressief voelen.

Ik analyseer het ook niet..soms is het stress gerelateerd, en pieker ik, soms lig ik 'gewoon' wakker. Accepteren maar...en ook weten

dat er weer een goeie nacht komt...maar fijn is het niet altijd.

 

Hmmm balen, cracvings. Weet niet hoe lang je droog staat...soms horen ze bij een bepaalde tijd. Knap dat je ze weerstaan hebt. 

Je bent goed bezig! en zo'n dag als vandaag met wat :sun: doet de mens goed!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds eind september drink ik niet meer uit automatisme, tegen de stress en wat niet al. 

Dat wil niet zeggen dat ik niks drink. Deze maand heb ik bij 3 gelegenheden met mate wat gedronken. Gewoon voor de aardigheid. Maar alles draait er niet meer om. De dagen erna drink ik net zo makkelijk niks. Dus alles is onder controle.

Maar zoals ik zei heb ik nog wel als ik me beroerd voel, de craving-reactie. En dat is dus precies het moment dat je niet moet toegeven, zeg ik steeds tegen mezelf. En als dat dan lukt en je kan trots weer een nul invullen in de app, heb je weer gewonnen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, dat was ik ff kwijt..jij drinkt af en toe. Oe...daar moet ik niet aan denken...ik ben vanaf augustus '17 droog. En echt trek hebben/ervaren is alweer een tijd geleden. Zondag bij een verjaardag hier stond er een fles port open op tafel, dat vond ik naar. Niet eens 'trek' maar het voelde echt vervelend. Die heeft me tot gister nog bezig gehouden. Benoemd thuis, ook in de groep...en nu is het weer ok. Ben je niet 'bang' dat af en toe wat drinken de craving-reactie in stand houdt? Wel knap dat je dat zo onder controle kunt houden.

Ieder zijn eigen weg in ADB land :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja het af en toe drinken is misschien niet het beste als je het medisch/biologisch bekijkt, maar ik wil echt gebruik en misbruik scheiden en ik wil zo graag als een normaal mens af en toe een glaasje kunnen doen. En dat kan ook, zie ik. 

Het heeft meer te maken met, hoe ga ik om met het gegeven dat het soms tegenzit, dan met het feit ik wil zo graag drinken. 99% vd tijd denk ik daar helemaal niet aan. Alleen als ik me echt k voel dan denk ik even, zal ik....... en dan zeg ik nee joh, je weet toch dat dat ook niks oplost. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was net aan het schrijven toen je reactie binnenkwam.  Zou kunnen dat de craving in stand gehouden word door het soms een drankje doen. Ik doe het niet en ik moet toch zeggen dat ik op slechte momenten een soort van gemis voel . Probeer me nu te richten  op positieve energie , zodat het slechte gevoel me zó veel mogelijk met rust laat . Ook zoveel mogelijk mensen die mij een positief gevoel geven om me heen verzamelen en dit gevoel ook uitstralen . Het fijnste is als je mensen treft die op dezelfde frequentie zitten , dan krijg je een bepaalde energie uitwisseling en voel je je on top of the world.  Klinkt misschien allemaal beetje zweverig maar werkt bij mij wel zo . Wanneer je in zo' n flow zit trek je ook weer positieve energie aan etc . Wat mij helpt is proberen zoveel mogelijk uit mijn hoofd te gaan en te voelen met je ❤. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BJ, ik volg je met interesse en vind het knap dat je heel erg je eigen weg volgt. Gisteren schreef ik het verhaal van mijn vader op de tijdlijn van Ben: een zeer verslaafde roker, die toch in de laatste tien jaar van zijn leven het roken wist te minderen tot 1 of 2 peuken per maand. Hij had daar uiteindelijk een vorm van discipline bij, die ik volledig mis. En hij had mijn moeder op zijn nek, die elke vorm van middelengebruik walgelijk vond. Overbodig om te zeggen dat ik op mijn vader lijk, behalve die discipline dan. Ik dacht vaak: zo blijf je toch bezig met die sigaret, maar dat was toch niet zo. Net als jij nu zegt: in 99 procent van de tijd denk ik helemaal niet aan drank. Ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die discipline die moet je op een gegeven moment uit een la trekken. Ik heb er wel wat van, bv vroeger op school was ik gedisciplineerd mbt huiswerk, zie dat precies zo terug in mn oudste dochter. 

Maar met alcohol in mn studentijd was er absoluut geen enkele discipline, de enige limiet was het beperkte budget. Vervolgens via alcoholische schoonpa in aanraking gekomen met de magische wereld van de wijn. Zonder enige discipline werd/leek het ineens normaal om een halve of hele fles per dag te drinken.

Er is geen enkele standaard, geen voorbeeld, geen referentie. Wat je ziet op tv en in films is mensen die, zo gauw ze aan tafel zitten of anderszins bij elkaar zijn, automatisch een glas in de hand hebben. Dat wordt dan je referentiekader. Zo kan je héél lang in denial blijven. Ook al kom je eens een flinke alcoholist tegen, denk je met mij is het helemaal niet zo erg. 

Tot ineens je ogen open gaan, maar dat gebeurt eigenlijk pas echt wanneer je stopt, dus je ziet daar al het kip/ei probleem. En dan als je ogen open zijn, dan moet je discipline bij elkaar schrapen uit alle hoeken en gaten van je verziekte brein :) 

En alle hulp daarbij is welkom. Mijn niet-drinkende wel-rokende vrouw steunt EN begrijpt mij heel goed ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend wel koppijn maar niet gedronken. Dat is dus NIET EERLIJK. 

Ik heb zin om een nijdige ingezonden brief te sturen maar ik weet niet aan wie. :( 

Ik wist eigenlijk niet dat dat bestond, koppijn zonder kater. Wel dus. Maar er staat een liter chai klaar om dat te verzuipen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dit is gewoon griep dat is wel duidelijk. Halfje koorts, pijn in de gewrichten, hoesten, in een kwartier 160 keer je neus snuiten...

Er zijn van die ochtenden dat je ZO blij bent dat je niet ook nog een kater hebt :) 

Gisteren trouwens flinke craving want ik stond nog laat te koken en was natuurljjk ziek/zielig. Meestal zet ik dan thee of neem ik weer een chcocolaatje of 10. Maar ik zat al vol met thee en ik snoep veel te veel, dus craving gewoon genegeerd voor één keer en dan duurt het nog geen 20 minuten. :) Zo moet het eigenlijk zei ik tegen mezelf. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was zelf ook geveld, verwaarloosd en uiteindelijk met een longontsteking een week uitgeschakeld geweest. Nu weer toppie!

Goed dat je de craving het hoofd kunt bieden, ik vertrouw vooralsnog op mijn refusal. De confrontaties komen nog ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...