Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Jij krijgt wel hele waardevolle tips Jimmie. Mooi draadje word dit, ik ben jaloers...

In het vliegtuig is water en thee drinken vele malen beter dan koffie en alcohol, vanwege de droge lucht. Dus je komt ook beter aan op de plaats van bestemming, niet helemaal uitgedroogt zeg maar. 

Neem ook een boek mee, tijdschrift, puzzelboekje, muziek, whatever... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of jus d'orange, appelsap, water (al of niet met bubbeltjes), Keuze genoeg. En je kunt een film kijken of muziek luisteren in het vliegtuig. Boekje meenemen inderdaad. Je horloge vast op de tijd zetten die in het land van aankomst geldt zodat je daaraan zo vroeg mogelijk went. Dan nog een tukje doen. Voor je het weet ben je op de plaats van bestemming, nuchter en wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zit hier in het verre buitenbos in mn uppie in een hotel, ga wat eten en wat denk je, buffetdiner. Daar word ik toch zoooo treurig van van een buffet. Weet niet waardoor. Dus ik heb mezelf maar getrakteerd op een...

haha nee hoor, gewoon glas water. En straks nog ff thee zetten op de kamer en dan op 1 oor want morgen vroeg eruit... moet jij eens zien hoe fit !!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben besr wel trots. Weet je ik ben hier al 10 keer geweest of zo voor de zaak en de warme lucht en de taal en alles hier heeft voor mij zo veel te maken met alcohol. Het is een beetje onwerkelijk om zo vroeg zo fit op te staan. 

Stel voor de klant die denkt hee, zo fit istie anders nooit :) Daar zou ik wel flink van balen als dat zo was, maar goed dat maakt nu allemaal niks meer uit. 

Ja bumperjim versie 2.0 is nu verkrijgbaar, de oude versie die leveren we niet meer :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren een uitzondering gemaakt. Niet wanhopig gezwicht maar gewoon besloten om 1 biertje te nemen voor de aardigheid op het terras hier en 1 glas sauvignon in het reataurant. 

Het bier was wel OK. De sauvignon een beetje vettig en eigenlijk gewoon minder lekker dan de fles sparkling water. Was ook een groot glas. Heb ongeveer 1/3 vh glas laten staan. Dat is me nou nog echt nooit gebeurd. En vanochtend voelde het al minder fit dan anders.

Vanavond alleen maar sparkling water gedronken en dat voelt prima. 

Ja ik hoor het al aankomen waarom dronk je gisteren dan? Omdat ik het wou maar het was geen craving. Hoe langer hoe meer overtuig ik mezelf dat alcohol eigenlijk niks interessants en niet vreselijk lekker is. Als ik meer dan 2 glazen neem ben ik nu de dag erna geradbraakt. En het kost steeds minder moeite om helemaal niet te drinken.

Ik ga langzaam van "ik mag niet meer" naar "ik wil niet meer".

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je je zo sterk voelt en door dit "testje " ben je nog sterker ervan overtuigd . Ik kom hier echter ook nog maar net kijken dus weet niet of er nog een beerput onder ligt , maar denk dat het idd verschil maakt in welke "fase" van verslaving je zit in vergelijking tot de kans op terugvallen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"het kan heel link zijn als je nog restjes verslaving hebt. Ik ben ze zo ongeveer kwijt nu." 

Dit zijn jouw woorden, bumperjim. En op dit forum kun je verwachten dat de één zal zeggen: 'geweldig, dat je nu zo ver gekomen bent', de
ander zal zeggen: 'reken er maar niet op dat je dat restje ooit kwijt zult raken'. Dat laatste klinkt natuurlijk niet erg opbeurend maar
misschien klinkt daar wel meer de waarschuwing in door dat als je therapeutisch wilt bewijzen dat je niet meer zo verslaafd bent door
wat te drinken je misschien een grotere rest verslaving in je hebt dan je verslaving zélf je wil doen geloven.
Dat iemand verslaafd is hoeft die iemand niet te bewijzen, het verslaafd zijn zélf is het bewijs.
Van je verslaving áf zijn hoeft ook niet bewezen te worden. Het niet meer drinken zélf is het bewijs.
Elke poging te bewijzen dat drank niet meer hoeft door drank te nuttigen is ongeloofwaardig. Ook als je "op tijd" kunt stoppen.

"Ik ga langzaam van "ik mag niet meer" naar "ik wil niet meer""

Zeg nou zelf, waarom moet je bewijzen dat je niet meer wil door er één (of twee) te nemen. Als je niet meer wil dan neem je niet. 
Ik mocht altijd en nóg mag ik. Maar ik hoef niet meer. Wat niet wil zeggen dat ik geen verslaafde meer ben.. er zijn zóóóóveeeel
'verboden vruchten' waar ik als een blok voor val als ik niet een vinger aan de pols houd...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Moest ineens denken wat ik hier op dit forum weleens gelezen heb;
"Ik drink om te bewijzen dat ik stoppen kan" en "Ik drink om te vieren dat ik gestopt ben anders hou ik het niet vol".

:wacko::)

(nu was dat wel op de onzindraad natuurlijk want daar horen zulke uitspraken thuis)

Is de grootst mogelijke onzin Bor, maar ook ik verzin dergelijk gedrag. Mezelf snachts "belonen " na een feest met 1 pilsje thuis , omdat ik niet gedronken heb . Met eigen vingers op mijn draadje getypt , ik was zelfs nuchter .

PS al weer 5 smileys geprobeerd, bij mij blijven ze niet plakken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kohtje:

"het kan heel link zijn als je nog restjes verslaving hebt. Ik ben ze zo ongeveer kwijt nu." 

Dit zijn jouw woorden, bumperjim. En op dit forum kun je verwachten dat de één zal zeggen: 'geweldig, dat je nu zo ver gekomen bent', de
ander zal zeggen: 'reken er maar niet op dat je dat restje ooit kwijt zult raken'. Dat laatste klinkt natuurlijk niet erg opbeurend maar
misschien klinkt daar wel meer de waarschuwing in door dat als je therapeutisch wilt bewijzen dat je niet meer zo verslaafd bent door
wat te drinken je misschien een grotere rest verslaving in je hebt dan je verslaving zélf je wil doen geloven.
Dat iemand verslaafd is hoeft die iemand niet te bewijzen, het verslaafd zijn zélf is het bewijs.
Van je verslaving áf zijn hoeft ook niet bewezen te worden. Het niet meer drinken zélf is het bewijs.
Elke poging te bewijzen dat drank niet meer hoeft door drank te nuttigen is ongeloofwaardig. Ook als je "op tijd" kunt stoppen.

"Ik ga langzaam van "ik mag niet meer" naar "ik wil niet meer""

Zeg nou zelf, waarom moet je bewijzen dat je niet meer wil door er één (of twee) te nemen. Als je niet meer wil dan neem je niet. 
Ik mocht altijd en nóg mag ik. Maar ik hoef niet meer. Wat niet wil zeggen dat ik geen verslaafde meer ben.. er zijn zóóóóveeeel
'verboden vruchten' waar ik als een blok voor val als ik niet een vinger aan de pols houd...

 

Het is geen bewijzen. Ik bewijs het als ik niks drink. Zoals gisteren en vandaag ook. 

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Als het iemand anders was geweest had ik ook gereageerd zoals jullie reageren :) beetje dubbele moraal, mja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...