Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Francoise:

Mmm @bumperjim, dat dit de hoofdreden was , je bedoelt haar game verslaving of jou alcohol verslaving of allebei ? Of heeft het 1 met het ander te maken ? Als je vrouw bijv ook op de hoogte is , dat jij vond dat jullie te weinig aandacht voor elkaar hadden.  Dan zou dit voor haar toch een alarmbel moeten zijn ?! Of heb jij door jou liefde voor de alcohol haar in eerste instantie verwaarloosd en is het van daaruit ontstaan? Heel moeilijk in te vullen voor ons , al wil ik je wel graag helpen 

Zij voelde zich verwaarloosd en afgewezen, heel duidelijk. Maar de alcohol stond daarbij helemaal niet in de spotlights. Heeft ze helemaal niet genoemd. Pas ruim een jaar later ben ik ermee gestopt puur op mn eigen initiatief en toen pasten langzaam maar zeker alle puzzlestukjes in elkaar. Die k-alcohol heeft er heel veel mee te maken gehad met alle problemen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt een ander niet veranderen. Wel steunen. En je kunt iets met het gedrag van de ander of niet, denk ik. Ook zij moet het zelf doen. 

Waarom wil je dat zij een interessante hobby heeft? Wat geeft jou dat? Theezakjes gebruiken voor kerstkaart? Is dat ook goed? Ego aan het woord? Hoe kun jij bijdragen aan haar geluk?

En wat weet je steeds minder zeker? Ik ook hoor. Het is lastige materie. Soms begrijp ik het even denk ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @bumperjim, ik had enigzins ook een spelletjes, telefoon, fb, forumverslaving. Dit komt idd voort uit het vervullen van een leegte. Als mijn ex hiervan iets zei en het veroordeelde, werd ik opstandig en wees hem op zijn verslavingen die hij vervolgens ontkende. 

Ik adviseer je om niet zo de focus te leggen op haar gameverslaving, maar meer op haar als persoon. Toon interesse en heb aandacht voor haar. Vraag haar hoe het met haar gaat?  Ondersteun haar met het huishouden, de kinderen etc. Plan iets leuks met elkaar.  Heb het ook over jezelf, hoe het voor jou was dat alcoholprobleem. Waarom je dronk, waarvoor je aan het vluchten was. Kortom, ga in verbinding met haar. 

Soms lijken dingen na jaren zo vanzelfsprekend. Dat is het niet! Ik had graag gezien dat mijn ex mijn kwaliteiten had gezien, had ondersteund, aandacht voor mij als persoon had gehad i.p.v. alleen maar aandacht te hebben op datgene wat niet goed was of de focus op dat ik voor hem “een lekker wijf” was. Succes en ik wens je een goede verbinding toe.:rose:

Oh en nu we uitelkaar zijn, zijn de verslavingen geen verslavingen meer;)

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de steun en de ideeën :rose:

@Lika ja je stelt allemaal vragen die ik me ook stel :) ik weet steeds minder zeker of het zo “moet”, zo “hoort”.. (“zo” dat kan alles zijn), ben nog zo druk aan het leren over alles. Maar ik zie mn eigen ergernis voorbijkomen en dan denk ik doe ik er wat mee of laat ik het gaan...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker in Azië deze week met collega. 32 graden, ‘s nachts nauwelijks minder, vochtig en alles erop en eraan. Eergisteren “voor de gelegenheid” (maar welke eigenlijk?) elk een halve liter bier genomen bij het eten. Dat is toch een “zwaar” ding in je maag en helpt niet echt bij de jet lag. Ik dacht dis weer niks, dit is een beetje als vroeger. Gisteravond zalig thais gegeten. Verse watermeloensap eerst, bij de soft shell crabs met groene mangosalade. Toen die op was stelde mn collega bier voor, maar ik zei ik ben ff klaar met bier en het werd een pot groene jasmijn (voor twee trouwens). Geen seconde trek in bier gehad. Ketsjeng!!! Weg al die hete vakanties waar persê alcohol overheen moet omdat het anders niks is :) . Thee past er nog beter bij ook bij thais. Veel minder last van de chilis. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vrijdagvond, lonely, beetje tired, hungry en hardstikke warm. Maar de muntthee is te sterk voor de triggers :) Ik voel niet eens zin in bier, het komt niet meer in me op nu. Stressniveau blijft laag ook al is er veel werk en meer dan ik tegelijk aankan maar ik ben nu goed georganiseerd, hoewel niet altijd gemotiveerd, soms ik zit zo een kwartier of langer op adb :) 

Vroeger was vrijdagavond erg lastig. Gaat lekker met de nieuwe thee “groef” die de alcoholgroef vervangt. Het wordt een nieuwe gewoonte. Stoppen is (ook) een kwestie van iets anders doen, en doen, en blijven doen en blijven doen... en blijven doen... en de oude gewoonte vervaagt.

‘s Avonds tegen tienen altijd de laatste thee. Gek, als ik die af en toe niet neem heb ik ‘s ochtends lichte koppijn want niet helemaal goed gehydrateerd. 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut! Maar het gaat heel langzaam dus je moet het willen zien anders zie je t gauw over t hoofd. Sowieso is het menselijk geheugen vreselijk onbetrouwbaar (OK het mannelijk geheugen iig :P ) en maken we onszelf zo makkelijk dingen wijs achteraf.

Maar toch, als ik me herinner hoe ik 1-2 j geleden reageerde op allerlei dingen... Zo vaak passief-agressief en dan maar weer alles verzuipen... en hele verhalen creëren in dat hoofd, anderen slechte intenties toerekenen en je dan daar weer over opwinden...

Je gooit niet in 1x het roer om. Het gaat om nieuwe gewoontes creëren die de oude vervangen. Dat is een zaak van lange adem en dan wordt het ook duurzaam. Das het inzicht van deze week. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Dan heeft deze week je een heel mooi inzicht opgeleverd, ik schrijf in mijn boekje tegenwoordig. Ook de mooie dingen. Om niet te vergeten. Dan heb ik dat om in te vertrouwen als het heel moeilijk gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das goed om dat te doen. Ik heb geen boekje behalve dit hier maar das misschien een plan. 

Achteraf is het vaak heel obvious, zo’n inzicht, zo van duh!! maar ik zeg dan, als het achteraf heel obvious is dan heb je dus echt wat geleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo na een drukke ochtend gaat bumperjim even heerlijk op zn balkonnetje een siesta doen. Misschien wel het beste moment van de week. Zonder twijfel eigenlijk. We hadden het elders over geluk, dit is nou puur geluk. 

En voor wie nog twijfel mocht hebben of bj echt zo saaaaaai is: ja dus :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...