Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei bumperjim:

Soms denk ik ik ga weer aan de zuip, als jij niet aan jezelf werkt doe ik het ook niet meer. Zoals ik 20 jaar lang gezopen heb. Maar ik ben inmiddels wel zover dat ik kan lachen om dat idee dat natuurlijk volledig van de wal in de sloot zou leiden. Nope.

Dat zou pas echt heel jammer zijn! Een diskwalificatie van jezelf en ook de ander. Misschien wel kijken of er een andere manier is om met die frustratie en boosheid om te gaan. Wel eens een keer een weekje alleen op vakantie of zoiets en letterlijk even los van de situatie. Helpt misschien om dingen weer wat meer in perspectief te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms is er veel te verduren in een relatie BJ.
mijn exgenoot had dat toen ik nog dronk.
En een vd grootste oorzaken van mijn drinken was me verwaarloosd voelen door zijn verslaving aan zijn werk/passie/talent.
ongeveer een jaar na de scheiding kwam ik hier terecht en heb nooit meer gedronken.
Een jaar daarna pas kwam ik uit mijn depressie en ging weer leven.
Ik bleek prima zelf in staat zonder hem te leven (na eerst dat overlevingsjaar) en ben nu al jaren weer de vrouw die ik was toen
hij verliefd werd op mij. En met extra's ook nog☺☺. Ook al leek het alsof ik jaren stil heb gestaan, vanbinnen bleek er wel degelijk groei.
En voor zover ik er zicht op heb kan hij zijn werk nog steeds niet loslaten, ook niet na zijn pensionering.
onderschat je vrouw niet dus zou ik willen zeggen, neem haar serieus zoals je ook je eigen afhankelijkheid serieus heb genomen.
Je hoeft niet samen in hetzelfde tempo te groeien om interessant voor elkaar te blijven.
En jij bent niet méér/beter/verder, ook al lijkt dat zo. Zij hoeft niet gered te worden, maar wil waarschijnlijk zelf op kunnen krabbelen?
Belangrijkste vraag is of er nog liefde is. Dat maakt het de moeite waard.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane dit helpt mij heel veel want als jij schrijft dan komt het vanuit haar positie (of bijna) en hoor ik dingen die zij zou kunnen zeggen maar niet wil/kan uitdrukken. 

Verwaarloosd heeft ze meerdere malen gezegd.

Serieus nemen ja. Het is zo makkelijk een verslaafde niet serieus te nemen. Dronken tor. Slap. Junk. Willoos. Spelletjesverslaafd. Tv verslaafd. De hele dag maar op de bank.

Ja ik denk dat ik verder ben. Beter. En dat voelt ze ongetwijfeld. En dat is niet helpend voor haar. Dus dat moet ik ook loslaten. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe beter je ze kent, hoe meer het blijkt inderdaad. Maar de mate verschilt wel. 

Alleen mn hond is echt in het hier en nu. Altijd. Oog op de bal. Pang! Gaan! Genieten! En weer klaar. Vervelende ervaring? Ff afschudden en weer door. God wat een privilege als je dat zo kan.

En ik heb zo vaak geen tijd voor hem. Zin in, bedoel ik dan. Dan zit ie te kniezen. Maar dat duurt ook maar heel even. En weer door. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kat is ook altijd heel mindful. Weet niet of van leer. Denk het niet. Ben wel jaloers op haar. Mooi leven. Beetje slapen. Beetje eten. Beetje buiten. Ze heeft veel poezenvrienden die haar elke dag op halen. Alles is alleen maar nu. Geen stress. Geen rekeningen. Geen debiele familie. Heerlijk! 

bewerkt door SophieS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viel me wat op vanochtend. Eindelijk. 

Ik heb weer een ander boek van Kabat-Zinn gekocht, Coming to our senses. Ook weer mindfulness. Nog meer mindfulness. Ik lees m de hele avond op de bank. Ik lees m bij t ontbijt. Ik lees m op de wc. Ik ben zo druk bezig met mindfulness dat ik maar half in de gaten heb wat er om me heen gebeurt. :( 

Wat een giller joh! Stond ff lelijk met mn mond vol tanden toen ik m door had.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar ook hier; toen ik in een ver verleden nogal streng aan het lijnen (vasten) was
las ik ook kookboeken en recepten alsof het romans waren. Tot ik doorkreeg dat ik dus wel
erg obsessief bezig was met eten haha. Toen meer in de actie gegaan en vooral veel buiten en bewegen.
Die fase kon ik bij stoppen met drinken redelijk overslaan, al was/is het forum nog steeds ook zo'n vervanger.
Dus ik houd me voor; zolang de vervanging gezonder is, en ik er verder niet onder lijd (of werk/privé) mag het.
En er komt altijd wel weer een betere maat/verhouding in hoor, anders dan met eten/drinken destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei bumperjim:

Ja dat laatste is een mooie valkuil :) 

Maar nou ben ik inmiddels wel benieuwd: is er nog iemand met een NIET verslaafde partner??? Vingers??!

Nee ook verslaafde partner - aan CNN en aan wijn. Heel irritant soms. 

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat als ik zelf actiever ben en initiatieven neem, dat aanstekelijk werkt. Gaat ie ineens ook klussen. Maar als we niet uitkijken zit hij in het weekend de hele dag achter een scherm en zit ik de hele dag te wachten tot ie nou eens iets gaat doen. 

Wat ook helpt, idd, is vragen wat je nodig hebt/zou willen van je partner. Niet verwijten, maar concrete verzoeken doen. Als je te vaak "nee" krijgt, moet je misschien eens nadenken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond was mn vrouw druk bezig met de kids alle spullen voor het nieuwe schooljaar in orde te krijgen en ik bood aan om wel ff pizza’s te maken. 

Maar ik had een drukke dag gehad en halverwege de pizza’s realiseerde ik me dat ik moe was. En we hadden verdraaid weinig in de koelkast om leuke pizza’s mee te maken. En het was al laat. En de afwasmachine heeft een probleem waar ik naar zou kijken en ik moest nog iets anders voorbereiden voor zaterdag.  

Meestal valt op dat moment de k-opmerking en is het 24 uur ruzie. Of, lang geleden, ging er dan een fles wijn naar binnen nog voor de pizza’s klaar zouden zijn. Maar toen dacht ik aan het boek dat ik aan het lezen ben. “Als je moe bent is het bewustzijn zelf niet moe”. Ik snapte dat niet toen ik het las maar gisteravond realiseerde ik me dat je je eigen vermoeidheid van een afstandje kan bekijken zo van het paard is moe. Je bent niet verplicht daar chagrijnig van te worden maar je moetwel rustig aan doen, want ja het paard is moe. 

Dus ik dacht ik maak geen k-opmerkingen en ik drink al zeker helemaal niks, maar na het eten ga ik zitten en de afwasmachine en alle rest die moeten maar wachten tot morgen. Realistischer: tot het weekend. Paard is namelijk moe.

Mooi gelukt en das maar goed ook want sinds de schoonfamilie vorige week staat er nog volop bier in de koelkast en das voor het eerst sinds een jaar dat er zoveel staat, best wel een potentieel mijnenveld want 25 cl das open en weg voordat je met je ogen knippert. Maar het lukt nu heel goed om er af te blijven, ik denk er niet eens aan. (Tis de koelkast in de kelder waar ik niet steeds mn neus insteek hè)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis nog maar een begin. Wat ik eigenlijk wil is niet meer zo achterlijk moe te worden van dat werk. De hele dag rustig op mn krent achter het scherm, maar dan toch doodmoe. Mn hond zou er niks van begrijpen. 

Dat kan misschien ook wel anders. 

Grappig hè na 22 jaar arbeidzaam leven een helder idee. Waar stoppen al niet goed voor is...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig verhaal over jou en je paard :)
Op die manier kunnen we onszelf steeds bekijken: paard is moe, paard is boos, bang, lui, voelt zich in de steek gelaten... En om on-topic te blijven: paard heeft zin om zich van de wereld te zuipen. Bewustzijn is er altijd, onveranderlijk. Ik identificeer me ook steeds met de dingen die ik voel, maar het weten dat het eigenlijk anders is, maakt het leven zoveel mooier. Het geeft richting aan mijn leven want daar is de vrijheid, de ruimte, de stilte en de liefde. Of eigenlijk niet dáár, maar hier, in mij. Zonder dat is voor mij het leven onverdraaglijk benauwend, en lijken problemen onoverkomelijk. Maar al die problemen en probleempjes, angsten en verlangens, pijntjes en verlies... het ís er wel maar daarbinnen en daarbuiten en door dat alles heen is er iets moois en dat is wat mijn leven zin geeft.

Ik hoop maar dat dit niet te betweterig ofzo overkomt, ik probeer woorden te geven aan wat mij bezig houdt.
Goeiemorgen BJ, fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...