Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 01-06-26 in alle secties tonen
-
Maandag 1 juni 2026
MaryArt en 4 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
5 punten -
Toch nog even in het juiste ritme komen precies. Beetje verloren lopen ook, wennen aan de ander en een gevoel van wat eerst nu. Eerst rustig landen Musashi, alles op z’n tijd. En al zeker geen gat of onrust beginnen dempen met vergif. Dat niet dus. Wat wel, wijst zich dan vanzelf wel uit, hopelijk of waarschijnlijk. Dagpact dan maar, want het is geen mei meer. Dagpact: Musashi4 punten
-
Maandag 1 juni 2026
bumperjim en 3 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Dus, avondeten. Ik heb lang genoeg gezeurd en nu hebben ze dan eindelijk weer eens toegegeven; ik mag witte bonen in tomatensaus door aardappelpuree roeren en het avondeten noemen. I cry victory.4 punten -
Weekend achter de rug met een bezoek waar ik tegenop zag zonder alcohol. Dat heeft me na drie droge maanden tot en met maart vanaf april het excuus gegeven om niet te stoppen. Vandaag een mooie dag om het weer een tijd te laten, daar zou ik al weer blij mee zijn. De balans is toch altijd weer dat het mijn leven ondermijnt, en dat ik het beetje ongemak dat niet drinken oplevert veel te belangrijk maak. Nog mooier als ik het daarna voorgoed zou laten. Eerst maar een maand niet, en dealen met wat er op me af komt.4 punten
-
Maandag 1 juni 2026
MaryArt en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Goeiemorgen! Het leuke van gisteren: "me hondje doet het weer", ze hinkt vrijwel niet meer. Ze hinkte inmiddels al bijna 2 weken. De hondenosteophaat dacht misschien een peesontsteking, maar het is nu overgewaaid lijkt het, met rust en zonder ontstekingsremmers. Ze is nu 11 sinds dit weekend en we moeten steeds iets kalmer aan doen. Maar er zit geen K in haar woordenboek 😁4 punten -
Nachtpact: Quinn Reacher Leuke dingen van vandaag: Ik weet niet hoe ze het voor elkaar kregen maar een uur geleden kon ik alsnog de juiste inhalor tegen acute benauwdheid bij de apotheek automaat ophalen. Achter de schermen hard gewerkt door de assistent van de huisarts en de apotheek. Terwijl ik dacht dat ze niets hadden gemerkt van mijn angst bij de apotheek toen ik de verkeerde meekreeg.3 punten
-
Ja ik wel @MaryArt. Droge unie in juni😄3 punten
-
Mijn liefste, mijn droogste, ja, mijn beste Mei.
MaryArt en 2 anderen reageerde op Musashi voor een discussie
🙌 Proficiat aan allen die voor mei/mij hebben gekozen! 🌸 En met mij bedoel ik not me but you(ni) natuurlijk. (Flauw grapje ik weet het wel, maar het is nog vroeg en ik ben er nog niet helemaal goed bij) 😆3 punten -
Joyful juni! 🙂
IJsvogel' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op MaryArt voor een discussie
JUNIPACT: MaryArt2 punten -
Joyful juni! 🙂
Kaatjemama' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op IJsvogel voor een discussie
JUNIPACT: MaryArt kaatje 🌺 Jane Bob Spirit Mariposa Freekie 🏍️ Etty Rosee IJsvogel2 punten -
Wie missen we al een tijdje?
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
2 punten -
Maandag 1 juni 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op IJsvogel voor een discussie
DAGPACT: Musashi Yvonne Etty kaatje🌺 Quinn MaryArt IJsvogel Ja @MaryArtik doe ook mee hoor . Juni, mijn favoriete maand.2 punten -
Maandag 1 juni 2026
bumperjim' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
Fijn dat het bezoek achter de rug is @Etty, nu mooi weer helder verder... Wat kan een mens toch tegen sommige dingen aan zitten hikken... Wat een heerlijke kop @bumperjim... Er wordt vaak aangeraden je mobieltje in een bakje rijst te leggen om het vocht eruit te trekken... weet niet of het helpt, maar ach... kwaad zal het niet kunnen lijkt me.2 punten -
@Senna34, morgen de operatie dus. Sterkte en ik hoop van harte dat het je allemaal mee gaat vallen...1 punt
-
Nachtpact: Quinn Reacher kaatje 🌺 Yvonne Leuk vandaag: eigenlijk was het gewoon een fijne dag, wat gerommeld in en om het huis, koffie gedronken in de schaduw in de tuin, en vanmiddag heel genoeglijk aan de thee gezeten met een collega van het vrijwilligerswerk.1 punt
-
Maandag 1 juni 2026
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Nachtpact: Quinn Reacher kaatje 🌺 ik hoop het ook @Quinn Leuke ding van vandaag me zoon wilde een verse ananas bij de bbq vandaag dus ik op zoek naar een rijpe ananas voor zoonlief en gelukt blij dankbaar was hij met z’n ananas 💕1 punt -
Dat is dan 2 Euro, @Rosee. Nee hoor, grapje.1 punt
-
Goed dat er in elk geval meer duidelijkheid is, @spirit. Het lijken mij wel serieus te nemen zaken. De praktijkondersteuner kan je vast goede adviezen geven en je naar een betere gezondheid begeleiden.1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op bumperjim voor een discussie
Nou dat is gezegd in ieder geval 👍🏻 nu is het bespreekbaar geworden hopelijk, dat is echt een stap vooruit1 punt -
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Het is goed dat je hem daarmee confronteerd en verteld wat het met jou doet. Hoop dat dit is overgekomen. Heb erg met je te doen, omdat ik hetzelfde heb met mijn vriend en weet hoe dit voelt. Ben altijd blij als de weekenden weer voorbij zijn. Weet dat hij trek heeft en dan nukkig word. Gisteren ook op een terrasje gezeten. Veel oude bekenden gezien op de markt. Er word in Brabant al meer gedronken dan bovengemiddeld. Ze vinden het hier nog steeds stoer om zoveel mogelijk bier te drinken. Bij een schoolfeestje staat hier voor de ouders een biertap 🙄. Hou je maar lekker rustig meid, dan doe ik dat ook. Sterkte met je buik en rugpijn 🤎1 punt -
Gefeliciteerd trouwens @Bob! Wat een mijlpaal!1 punt
-
.. en dan hebben we nog een hele week op Roland Garros te goed.1 punt
-
Ja doe ik @Yvonne Ik zat te twijfelen tussen de slogan van Etty en Ladyjane. Maar ik kies toch voor die van Jane, sorry Etty1 punt
-
Nou @lady janewat een fantastisch tennis he? Het lijkt echt of er een schepje bovenop is gegooid, die fonseca eerst al tegen Djocovic, vaak vallen ze tegen de volgende wedstrijd maar omdat ze alles gegeven hebben maar nu.... wat een tennis. Uiteindelijk dus gelukkig weet opgeknapt en hiervan genoten1 punt
-
Wat let je Mary? Maak de draad voor juni maar aan 👍1 punt
-
Maandag 1 juni 2026
Kaatjemama reageerde op MaryArt voor een discussie
1 punt -
Draadje van Kaatje 🌺
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
het was een weekend vol buikpijn.en misselijkheid. heb eergister en gister de hele dag niets gezegd dr over gewoon geen energie voor de confrontatie. we zijn naar strand geweest wezen wandelen en koffie gedronken. moest echt even na denken. Anders wordt ik alleen maar kwaad en dat heeft geen zin. wat hou ik veel van deze man ongelofelijk 🥹 We zaten een in de avond serie te kijken. En heb hem stop gezet ben ik in huilen uitgebarsten en en gevraagd of hij door heeft wat het allemaal met mij doet de misselijkheid de buikpijn de leugens horen En gezegd dat hij in de fout is gegaan. En als er een fles er nog is of hij hem please wil weg gooien . hij ontkende niet dit keer nog even erover gehad hoe de toekomst eruit ziet als hij blijft permanent gaat drinken. Geen huis geen vrouw geen kind. Dit was geen dreigement maar een herinnering van hoe het was .en zal zijn. daar was hij zicht van beust zegt hij gaat hem nooit meer gebeuren. En zegt dat hij echt gelukkig zo is1 punt -
Maandag 1 juni 2026
Musashi reageerde op Kaatjemama voor een discussie
DAGPACT: Musashi Yvonne Etty kaatje🌺 goedenmorgen iedereen ☀️ slecht geslapen vreselijke rugpijn Denk dat ik even dagje voor me zelf neem geen moeders bezoekjes ofz ect even thuis opruimen. onze kleine spruit pikeneens /chichacha heeft vanmorgen gespuugd is is al 13 maak me altijd gelijk zorgen.wat nergens op slaat want hondje spugen nou eenmaal 🤷🏼♀️ wat een leukerd😍 @bumperjim succes met wennen weer @Musashi @Yvonnebedankt voor het bakkie1 punt -
Gefeliciteerd @Bob, kan me nog goed herinneren, jouw eerste vakantie zonder alcohol, ik leefde met je mee. Ben op de één of andere manier altijd een beetje jaloers geweest op jouw reden om te stoppen, omdat ik denk dat ik na een waarschuwing van een arts het ook definitief zou kunnen. Wat een smoes hè? Alsof ik zelf niet weten kan hoe ongezond het is. Ik laat me door je inspireren omdat je leven echt veel meer kwaliteit heeft gekregen nadat je stopte met drinken. Inderdaad zoals BJ zegt, je bent een baken.1 punt
-
1 punt
-
Gefeliciteerd @Bob met deze mijlpaal! ik ben weleens jaloers op de blijmoedige, consumentenbond-achtige manier waarop je jezelf overtuigd hebt dat alcohol gewoon helemaal verkeerd voor je is en dat je er daarom voortaan "gewoon" afblijft. Maar zo "gewoon" is het niet om al 10 jaar droog te blijven. Je bent daarmee één van de bakens, de vuurtorens van het forum. 👌🏼1 punt
-
yesss Mensik! ennnn Fonseca! de jeugd neemt het over (en de oudjes zijn nog twintigers) wat een toptennis en ik dacht dat het zonder Sinner en Alcaraz niet echt spannend meer zou worden. genieten is dit.1 punt
-
Ik kook weer regelmatig. Niet omdat het ‘moet’, maar gewoon omdat ik het wil. Het gaat vanzelf. Wel uit een kookboek ( ik zit nog steeds in mijn Rukmini Iyer periode), maar dat mag de pret niet drukken. Blij mee. Ik vind het weer leuk en het lukt. Heel goed teken.1 punt
-
@IJsvogel beetje opgeknapt hopelijk?1 punt
-
@Lika en @Etty bedankt voor de tip van Los Domingos veel herkenning en ontroering.1 punt
-
@IJsvogelwat een tegenvaller om zo beroerd wakker te worden. Dan is je dag eigenlijk al verziekt. Afspraken die je af moet zeggen. Wat een tegenvaller. Heb mijn mooie ibizajurkje meteen aan gedaan. Van die heerlijke koele stof. Een zouthoutthee en vanavond eet ik gewoon weer noodles. Ik kan geen vet verdragen momenteel. Donderdag de echo van mijn buik. Voor die tijd maar rustig aan doen, voor zover mogelijk.1 punt
-
Welkom terug in Europa @Musashizal wel omschakelen zijn.1 punt
-
@rapilos, ik heb het klokje rond geslapen. De pijn is vandaag gelukkig minder. De diclofenac die ik hier voor krijg, helpt wel. Ik denk dat de salade verkeerd is gevallen gisteren en misschien ook wat bevangen geweest door de warmte. Vandaag naar de kofferbakverkoop geweest hier in het dorp. Leuke kleding gescoord en wat leuks voor de kleinkids.1 punt
-
Toch weer terug na tijdje
spirit reageerde op marlies1989 voor een discussie
Goed dat je er weer bent! Drank doet dat nou eenmaal op t moment van de roes ben je op je best maar zodra je roes uitwerkt komen je problemen 10x zo hard aan en ga je wankelen Ik ben nu 71 dagen clean en nuchter en dit leven bevalt me 10x meer dan met de drank op die donkere wolk is weg en mijn familiebanden beginnen zich langzaam te herstellen En dat verdien jij ook Het is niet makkelijk aangezien ik weer van alles voel maar ik kan er nu op een rustige manier mee om gaan en daardoor heb ik meer rust Tuurlijk eraan denken doe ik wel hoor maar ik wil t gewoon niet meer en zet ik mijn hulplijnen in op zware dagen, vaak als zo'n zware dag voorbij is voel ik me weer een stukje sterker Sterkte1 punt -
Inmiddels is het al weer 10 jaar geleden dat ik met de alcohol gestopt ben. Al die tijd geen druppel meer gedronken, terwijl ik het voor die tijd jarenlang tot een dagelijkse gewoonte had gemaakt en ook steeds meer naar binnen begon te gieten. Was dat stoppen dan niet lastig? Nou, het viel wel mee eigenlijk, zoals je al aan de titel van dit topic kunt zien. Een gevoel van "nu moet het maar eens afgelopen zijn" in combinatie met een reële dreiging van ernstige en onomkeerbare schade aan mijn lichaam heeft me de knop doen omzetten en ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik dat gedaan heb. Met wat nazorg, literatuur en gerichte cursussen opende zich een nieuwe levensfase voor me die me meer levenslust en evenwicht heeft gegeven dan ik voor die tijd gewend was en dat kwam er als een aangename verrassing nog bovenop. Ook dit forum heeft me enorm geholpen en ik blijf het boeiend en leerzaam vinden om al die verhalen en ontwikkelingen te volgen die zich hier voor je openbaren. Het werd me daardoor ook vrij snel duidelijk dat er niet één weg naar nuchterheid bestaat die voor iedereen het beste werkt. Dag voor dag een besluit nemen werkte bij mij niet zo, terwijl het voor anderen een prima manier kan zijn om het behapbaar te maken. Wel of niet een "plan B" achter de hand hebben voor als het toch niet helemaal gaat zoals je bedoeld had, dat is ook iets waarover de meningen hier nogal verschillen. Maar ook over andere levenszaken dan puur alleen het minderen/stoppen van je alcoholgebruik valt hier nog veel te leren, vind ik. Daarom blijf ik nog wel even rondhangen. Het idee dat het langzamerhand misschien toch wel eens een enkele keer zou kunnen kan ik mooi de kop indrukken door op het jaarpact te blijven staan en het zelfs dagelijks bij te houden. Dan kan ik het immers echt niet maken om weer te gaan drinken, vind ik.1 punt
-
Hey Artax, als je soms nog leest, hi.1 punt
-
nee ik ben terug aan het drinken maar als alles achter de rug is ga ik een weekje naar het ziekenhuis en dan wordt het drinken gecoupeerd0 punten
