Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 09-04-26 in Berichten tonen
-
Nacht nog. Hoewel ik nu even niet kan slapen voel ik me al een tijd erg goed. De strijd tegen de verslaving lijkt in een beslissende fase. Waken voor overmoed en te vroeg juichen, maar ik pluk vast de vruchten. Vandaag de intake bij een verslavingsinstelling. De kurk kan ik nu makkelijk in de fles laten, maar ik hoop wel hulp te vinden tegen die vreemde buien waarin ik ineens alle winst weer verkwansel.5 punten
-
de weg naar herstel
Quinn en 2 anderen reageerde op stroumfke voor een discussie
tis een goede oefening in geduld hebben maar ik doe het graag en de tijd vliegt als ik bezig ben3 punten -
Bedankt. Ik ben er wel blij mee understatement maar ik zou mezelf niet zijn als ik nu toch wat begin te piekeren over de afsluitende test. We don't go there. Alsnog, het voelt alsof ik net een bergtop heb bereikt en nu pas weer om me heen kan kijken. Dus dat ga ik ook maar doen, om me heen kijken.3 punten
-
donderdag 9 april 2026
Bob' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Betaalde liefde, denk ik. Nou ja betaald aftrekken gewoon. Als je t met links doet lijkt het ook iemand anders π Ik ga dit straks vervangen door iets onschuldigers, no worries π2 punten -
Pubquiz vragen
Bob' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
De rood gemarkeerde paaltjes duiden op een zijweg. Als je in het donker op een onbekende grote weg rijdt (zoals ik afgelopen weekend) en je moet ergens een klein zijweggetje hebben, dan zoek je de rode paaltjes, dan rem je zo min mogelijk af, je gooit je stuur om en je prikt hem er precies tussen. Hier nader uitgelegd in het ambtelijke houtjetouwtjefrans van het wegenverkeersreglement https://codedelaroute.io/blog/balise-intersection/2 punten -
donderdag 9 april 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Ben moed aan het verzamelen voor het eten. Ze noemen het kip Teriyaki met mie en groente en ik weet nu al dat ik minstens een kwartier bezig ga zijn om alles soort bij soort te leggen. Verder ben ik heel normaal.2 punten -
donderdag 9 april 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Smaragdie voor een discussie
Met mij gaat het goed, soms raar vreemd om het hier te tikken. Omdat het met velen niet goed gaat. Dat raakt mij maar mijn goed voelen mag er ook zijn. Ook wel stimulerend dat dat mogelijk is na gestopt te zijn met zuipen en voor het tegenwicht. Fijne droge avond allemaal of beperkt droog wat in de plannen is..2 punten -
donderdag 9 april 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Niet gaan afschuiven @spirit je maakt toch echt zelf keuzes en die vallen soms anders uit dan je verwacht. Dan moet je daar mee uit de voeten.2 punten -
donderdag 9 april 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Etty voor een discussie
@spirit klinkt alsof je leven nu helemaal afhankelijk is van wat hij doet en laat, en hij heeft waarschijnlijk het idee dat hij niets goed kan doen. Kun je je misschien opnieuw verbinden met de intenties die je had toen je ging samenwonen? Je houd van die man toch? Dan wordt het weer jouw eigen keuze in plaats van iets dat je overkomt. Kun je afspraken maken over het huishouden en de rommel? En blijf wel de dingen doen die je leuk vindt, je eigen leven naast dat met hem. Heel herkenbaar allemaal hoor, leren samenleven valt niet mee.2 punten -
donderdag 9 april 2026
Mormel' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Rosee voor een discussie
Zelf ooit een therapie afgezegd toen ik eindelijk na maanden aan de beurt was, omdat het beter ging en ik dacht dat ik mijn plek beter kon geven aan iemand 'die het echt nodig had.' En daarna ging het weer bergafwaarts.2 punten -
de weg naar herstel
Quinn' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op stroumfke voor een discussie
ik ben inderdaad niet de enige met een dubbele diagnose ik wou alleen maar duidelijk maken dat het voor mensen met een dubbele diagnose ingewikkelder is om te stoppen met drinken elke keer als ik herval sta ik terug recht en begin opnieuw ik blijf vechten als ik niet aan mezelf zou willen werken dan bleef ik doordrinken en had ik geen nuchtere dagen en nu kan ik ni in opname gaan daar kan ik niks aan doen ik heb vanacht gebeld naar de begeleiding van de afdeling maar ze weten zelf niet hoe lang het gaat duren ge moet ni vragen met wat een wachtlijst ze zitten2 punten -
donderdag 9 april 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
2 punten -
Laatste poging
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Die andere helff was sowieso niet voor jou dus gooi maar weg π Stel je vriend was gekomen en je zoop zijn glas leeg, dat zijn toch geen manieren? Dan ook niet als hij er niet is.2 punten -
donderdag 9 april 2026
Rosee' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Vreselijke first world problems hier weer. Het halve hek doet het niet meer. Er is nog maar 1 helft die opengaat. Daar pas precies een auto door maar dan moet je t wel goed doen. Straks komt holenbeer met haar kangoo uit Marseille die van alle kanten geschampt is. Holenbeer heeft prioriteiten in het leven en een prachtig mooie auto is er niet 1. Ik hoor nu al haar "oh sorry" π©2 punten -
Tis nooit saai in ieder geval π1 punt
-
Nachtpact Reacher Quinn Moed en kalmte en wijsheid.1 punt
-
Welkom @Chaootje. Als je wilt begrijpen waarom die trek steeds terugkomt moet je je realiseren dat alcohol ook inwerkt op je hersenen. Ken je de lezing van Dr. Els Noorlander over verslaving? Die kun je op youtube vinden en er wordt goed in uitgelegd hoe zo'n verslaving eigenlijk in zijn werk gaat en waarom het zo lang kan duren voordat je er weer vrij van bent. Wat je beschrijft ken ik uit eigen ervaring maar dat is inmiddels al weer jaren geleden. Nu ben ik echt blij dat ik die knop toen om heb weten te zetten. Het gaat echter niet bij iedereen op dezelfde manier. Anders zou er wel een simpele cursus of een boekje zijn met de juiste instructies, en voilΓ . Lees maar eens wat hier op dit forum zoal wordt geschreven, dat kan heel leerzaam en ook behulpzaam zijn als je er de dingen uit op weet te pikken waar je zelf iets aan hebt. Succes!1 punt
-
Dankjewel LadyJane voor jouw reactie. Vanaf as maandag ga ik er weer voor en stop ik met drinken. Ik hoop dat ik via dit forum support vind en daar kracht uit haal om door te zetten.1 punt
-
1 punt
-
welkom Chaootje. Blijven verandering? Of blijvend stoppen? Het eerste is supermoeilijk als je verslaafd bent. Het 2e is simpel; de eerste niet nemen. De knop moet dan wel echt om zijn. Sommige mensen vinden het woord nooit te zwaar klinken. Maar zoals jij je na januari voelde kan een blijvende keus worden. Ik heb er tenminste nooit spijt van gehad. Maar je wilt niet weten hoe lang ik nodig had met minderen, op wilskracht, jojo-en, sjoemelen, ontkennen, en ik wist toen ook na een periode van 7 maanden niks, hoe goed ik me toen voelde. Voor mij was dit forum een echt keerpunt en de redding. Maar ja, nu ben ik forumverslaafd.............1 punt
-
Tering zeg, ik kwam alleen zeggen dat ik een paar happen warm eten heb gehad. Gatverdamme. En dat hoerenlopen soms mooi gemakkelijk is en ik dacht dat ik de enige hier was die dat vond. Zou het geen betaalde liefde noemen, want het is maar sex. O, en ik ben linkshandig. Zo, iedereen weer op de hoogte.1 punt
-
Als je t citeert kan ik het niet meer veranderen πππππ1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Nee (oh sorry, dat was niet goed natuurlijk π)1 punt
-
Vaak live gezien, dat is nog leuker.1 punt
-
Ik ben ook aan het legpuzzelen gegaan, het is een fantastische afleiding van me ziek en hopeloos voelen. Het is een afbeelding van Ot en Sien van 1000 stukjes... wΓ‘t een klus π1 punt
-
1 punt
-
En een simpele maar heel doeltreffende gewoonte: begin je bericht met iets positiefs.1 punt
-
Dit is volkomen herkenbaar. Ik zelf schat mijn situatie op die momenten altijd in als dragelijk en denk steeds dat er mensen zijn die beter de hulp kunnen gebruiken dan ik. Nog geen manier gevonden om daarrond te denken. Nu even de rest van het topic lezen.1 punt
-
donderdag 9 april 2026
Quinn reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Voor @spirit sorry telefoon echt aan vervanging toe sorry1 punt -
Alles gelezen en heb met je te doen maar ook weer niet! Was er al zo op tegen dat je je eigen woning opgaf, zeker onder de omstandigheden. Die waren er toen ook al, alle signalen. Dit gaat niet werken zo, in een kroeg nuchter een duw gekregen? Ga voor even iets vinden dat je rust kunt vinden en hij aan zijn probleem kan werken. @Stormy69Kom op man, wees een vent en dit kan niet! Jij moet zekere niet meer in kroegen komen.1 punt
-
@Kaatjemama ze noemen het niet voor niets stoornis hè, een afwijking van de norm. Wat ze niet snappen is hoe moe je er zelf ook van wordt.1 punt
-
donderdag 9 april 2026
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Precies dat veel mensen begrijpen dat niet wat logisch is.1 punt -
Nee joh, lukt niet meer. Alles went, behalve een vent π. Ga hem heus wel weer een keer lief vinden. Hij werkt hard en moet ook nog bijkomen van die binge. Hij zit pas op dag 3. Uit ervaring weet ik dat je je dan ook nog niet echt fit voelt en dan de hele dag aan ouwe rot auto's sleutelen die eigenlijk rijp zijn voor de sloop, is ook geen pretje. Hele motorblokken moeten dan uit elkaar om er toch nog iets van te kunnen maken. Soms ook frusterend. Heeft hij hem net af, een foutmelding. Een overspannen baas. Er zijn plannen voor een eigen garagebedrijf. Maar alles op z'n tijd.1 punt
-
Heb de afgelopen week drie keer wijn gedronken, drie nachten slecht geslapen. Het maakt het allemaal niet beter, goh:). Drie maanden niet gedronken, pak gauw de draad weer op.1 punt
-
donderdag 9 april 2026
Mariposa reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Sterkte met de drukke dag dankjewelβ€οΈ1 punt -
Oh jee das toch ook niet echt de gelegenheid om daarvan hartklachten te krijgen π©1 punt
-
dat houdt je nederig he @Rosee wat hebben we soms harde lessen nodig he.1 punt
-
Toppie Oskar, succes kerel. Goeie morgen jongelui.1 punt
-
donderdag 9 april 2026
lady jane reageerde op Kaatjemama voor een discussie
op de werklui wachten die de overkapping gaan plaatsen.hopen dat ze op tijd zijn en dat alles in orde is zo. straks naar therapie merk dat ik weinig zin heb deze week het eind gesprek op me werk hakte er goed in.blijf het moeilijk vinden om het te accepteren de ziekte en en verliezen van de baan. Me hoofd gaat als een malle te keer. wil hier na ook nog in therapie voor me trauma maar wil ook wel iets gezellig dankbaars doen.durf nog niet veder te denken zolang ik de wia niet heb.1 punt -
Wat een goedkope kritiek. Als er iemand is die zn gedrag rechtvaardigt vanwege gebeurtenissen van tientallen jaren geleden, altijd over zn vele problemen doorzeurt en zelf nooit verantwoordelijkheid neemt dan ben jij het renaldo. Stop eens met stroumfke in de grond te trappen om je zelf beter te voelen. Nergens schrijft ze dat ze de enige is met een dubbel probleem. Het lijkt wel of het voortdurend over jou moet gaan, telkens kom je met je eigen problemen aanzakken. Dit is jouw draadje niet en helpend is het niet, dat heeft ze zelf ook al geschreven.1 punt
-
Niet bij gedronken, overigens πͺπ»1 punt
-
De belofte van een alcoholist, of de belofte van een vriend?1 punt
-
Omdat hier voornamelijk Nederlanders zitten en ze twee jaar geleden de overwinning van het songfestival door jullie neus geboord hebben: Denk dat deze kerel het nog ver gaat schoppen.1 punt
-
Heeft wel geholpen om z'n schoonzus te bellen. Hij heeft veel respect voor haar. Ze belde vanavond terug. Van haar neemt hij veel aan. Even goed erover gehad en ik denk dat het kwartje wel is gevallen. Zij kent hem langer dan ik. Nu ga ik maar vroeg onder de wol. De boosheid is wat minder. Heb ook ff genoeg aan mezelf nu. Vreselijk veel pijn in m'n benen. Denk door al dat wandelen flink mijn benen geforceerd. Volgende week gelukkig afspraak in het ZH.1 punt
-
Ik zou zeggen alles weggooien. Je vriend komt niet dus dat betekent niet drinken. Denk je dat je, als je alles weg zou gooien, het morgen alsnog opnieuw zou halen? Of ben je dan 'veilig'?1 punt
-
Jaarpact
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Hallo allemaal wil me aanmelden voor de jaar pact start datum 10 januari π alvast bedankt1 punt -
Ah, le petit prince... Zoveel meer dan een kinderboek. Ken je deze? Waarom drink je? vroeg hij aan de kleine prins. Om te vergeten, antwoordde hij. Om wat te vergeten? Om te vergeten dat ik me schaam. Maar waarom schaam je je dan? Omdat ik drink. Veel, veel meer dan een kinderboek.1 punt
