Lika Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Raak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Jemig, wat indrukwekkend, @Harp. dat knalt erin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 16 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2017 (bewerkt) Dank voor het delen Harp. Mooi om te lezen. 16 september 2017 bewerkt door Paddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Vind het zoooo krom in Nederland Harp.... Roken mag nergens meer, hele discussies worden erover gevoert, om over de Fipronil in de eieren nog maar te zwijgen, helemaal belachelijk. Heb al die tijd gewoon eieren gegeten, geen klachten, en daar word zo'n ophef over gemaakt. Terwijl ik zeker weet dat er meer mensen ziek worden door de alcohol, en daar hoor je niemand over en word gewoon verkocht. Ik vind het prima hoor, allemaal. Maar alcohol in de detailhandel gaat me echt te ver... als ze dat gaan doen dan moeten ze niet beginnen over een of ander stofje in de eieren dat weleens niet zo gezond zou kunnen zijn of over roken op het terras. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 september 2017 Rapport Share Geplaatst 24 september 2017 Ik wist al hoe fabrikanten onderzoeken en cijfers kunnen manipuleren, uiteindelijk gaat het daar om macht en geld (is ook macht) had op mijn boekhoudopleiding ooit al gehoord hoe statistieken, zelfs 2 x anders gedaan, volstrekt tegenovergestelde resultaten kunnen laten zien. Maar heb me nooit echt gerealiseerd hoe dit dus onze "gezondheidshypes", voorlichting, en zelfs de politieke voorbeelden be-invloedt. Verhelderend stuk, thnx Harp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 27 september 2017 Rapport Share Geplaatst 27 september 2017 Op 9/24/2017 om 08:36 zei Harp: Een alarmerend verhaal over onze nationale lievelingsverslaving - Het misverstand drank: gezond drinken bestaat niet Wat interessant dat erbij staat hoeveel de deskundigen zelf drinken. En dat schatten ze natuurlijk zelf uit de losse pols: "drinkt gemiddeld twee alcoholische consumpties per dag, in het weekend soms wat meer" wat wil dat zeggen gemiddeld twee à zes, en in het weekend soms wat meer, twintig? Shit, dat stuk over de lever zeg. Ik stop, in naam van het psychisch welbevinden en de fitheid... en de lever! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2017 Op 23 september 2017 om 17:39 zei adam: Jan Heemskerk stopte een jaar geleden met het drinken van alcohol. In dit stuk in de Volkskrant schrijft hij hier over:https://www.volkskrant.nl/wetenschap/jan-heemskerk-stopte-vorig-jaar-met-drinken-dit-zijn-de-inzichten-die-hij-kreeg~a4517170/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared content&utm_content=paid&hash=e974d7cb978db4a3b32a0d278603cc4c60770f69 Net dit artikel zitten lezen. Bijzonder en zeer verhelderend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2017 (bewerkt) Interessant inderdaad. 'Volgens mij is het goed voor je om af en toe iets te doen wat slecht voor je is' Mmmja misschien wel, maar de crux zit hem in het "af en toe"!!! Af en toe een flinke snuf cocaïne is vast ook heel goed voor je (??). 3 keer per dag wat minder hè. "Met alcohol heb je minder remmingen" -- Ik zet vraagtekens bij het beeld dat mensen hebben, dat alcohol je laat zien wie je in werkelijkheid bent. Dat je in werkelijkheid graag een onbekende in een steegje zou willen p****** (ik citeer slechts het artikel hè) maar dat zo lang je niet drinkt, je geremd wordt en dat je dus (?) zonder alcohol eigenlijk niet je zelf bent. Ik zou het graag willen omdraaien en stellen dat alcohol je allerlei domme flauwekul laat doen en zeggen en dat je met alcohol op juist niet jezelf bent. Alcohol haalt geen remmingen weg, alcohol haalt gewoon je hersenpan overhoop. Kan leuk zijn af en toe. Kan ook je leven vergallen. 24 oktober 2017 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne01 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Nou, dit zijn perfecte ontbijtartikelen voor een droge dag..super! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 30 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2017 Een indrukwekkende afsluiting van 2017 :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2017 Rapport Share Geplaatst 31 december 2017 dankjewel Paddy, ♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2018 Zijn er wellicht meer mensen die het interessant vinden om naar dit symposium te gaan: Addiction, a brain disease? - waarin men volgens Lef magazine debatteert over “de” definitie van verslaving (voor zover die ene definitie bestaat, denk ik dan). http://abc.uva.nl/content/events/symposia/2018/01/addiction-a-brain-disease.html?origin=ElCcr9GcS6WwArTkHTXCWQ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Dank @Harp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 17 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2018 Ja, mooi verhaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2018 Thnxx @Harp, goed artikel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 22 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 Ik kwam een aardig artikel tegen: https://s.vk.nl/s-a4557476/?_sp=582c7445-eba1-4d6f-abf9-f337ef48d299.1516610706245 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2018 Dank je @Harp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Wat een prachtig verhaal. Ik voel de tranen van ontroering komen. Wat schrijft die man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 6 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2018 (bewerkt) Verhaal over dat verslaving wel eens veel meer met isolatie en eenzaamheid te maken dan de drugs opzich. Skinner boxes vs rat park Rat park video. 6 maart 2018 bewerkt door erik Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2018 Dank. Wat een ellende zeg... Dan kom ik zelf gelukkig uit een vrij normaal gezin. Mijn opa was wel een alcoholist en kon zijn handen dan ook niet thuis houden. Mijn vader is dat niet, maar is er wel door gevormd en houdt zeker wel van een borrel. Over drank werd bij ons thuis nooit moeilijk gedaan. Dat hoorde erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2018 http://www.civismundi.nl/?p=artikel&aid=3026 Poeh hee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 20 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2018 (bewerkt) Dank Bumper. Om op je post in je eigen draadje te raageren: ja, als je maar door blijft gaan dan gaat het onherroepelijk een keer goed mis. Maar daarom misschien juist dat schuldgevoel over "ermee weg zijn gekomen": bij ons had het wellicht ook al eerder goed fout kunnen gaan, maar wij zijn er allemaal in ieder geval nog. En de meesten van ons hopelijk ook nog in goede tot redelijke gezondheid. Maar goed, dat gevoel heb ik dus weleens. Weet niet of anderen het herkennen. Enige wat ik ermee kan doen is mijn lichaam nu wél goed verzorgen. 20 maart 2018 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Bedankt voor de link, Harp. Interessant verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Goed stuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 (bewerkt) Oud filmpje maar voor mij heel helpend als ik ongeduldig word 12 april 2018 bewerkt door IJsvogel Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden