Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

En och...wat kan ik het allemaal mooi vertellen....

Vanochtend appte ik met mijn maatje: vandaag moet niks. 

Dat is helemaal waar...en toch, heb ik het gevoel dat ik continu 'moet'. Aan sta...waar is de brand?

Kan wel janken als ik het typ. Wat is dit heen en weer gezwabber toch? Hormonen? Burn out? Depressie? Persoonlijkheid? Gewoon ik...? Ik word zo moe, moe van mezelf. Waarom waarom waarom waarom...heeft geen enkele zin..die vraag...en toch...de grote WAAROM?

 

No way back.

De zon schijnt..adem in...adem uit....nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zekers Cleo...en dat is het m nou juist he, zelf die slingers ophangen...voel me vandaag wat rustiger, dat is fijn. Nacht goed doorgeslapen, lekker gesport. Keutelen in rond huis met het gezin om me heen. Het is goed zo. Morgen wil ik de meditatie weer structureel op pakken...weet dat het me helpt...laat het toch telkens weer versloffen. 

Over dat 'zelf' en 'niet alleen' heb ik gisteren en vanochtend best wel wat gemijmerd. Ook omdat ik me afvroeg..moet ik nou weer 'hulp' inschakelen, als ik me zo blijf voelen?  In essentie komt het er gewoon op neer dat ik het zelf 'moet doen'.  Veranderen wat ik kan veranderen, accepteren wat ik niet kan veranderen.  Praten met geliefden, goeie vrienden, ervaringsdeskundigen  helpt me in het verwerven van inzichten...maar de daadwerkelijke 'stap' of 'actie' kan ik echt alleen maar zelf doen. Niemand kan mij dwingen te mediteren, ik kan het alleen maar doen omdat ik het belangrijk vind voor mijzelf. 

En dat weet ik, dat voel ik...die 'zelfverantwoording'. En dat is nieuw...dus vind ik soms gruwelijk spannend...oncomfortabel.  Maar...het kan niet anders...en ik wil niet anders. Zondagmiddag,  koffie drinkend met oudste...aan het begin van haar volwassen leven...kletsend over vanalles en nog wat...voel ik me dankbaar. En zie ook de goede dingen, voel waar het om draait voor mij. En dan is het goed. Doe ik het goed. Met geworstel. It's life, my life.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar ff gegoogeld op voordelen van vrouw zijn..een hele lijst, die begon met deze:

Voordeel 1

je kunt tijdens het fietsen niet met je ballen op de stang pleuren omdat damesfietsen geen stang hebben en vrouwen hebben trouwens ook geen ballen echt een win-win situatie

Nooit gesnapt, die stang....

Ach...waar zouden jullie mannen zijn zonder vrouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Cleo66:

Niet gegoogeld, maar ik ben bijvoorbeeld in een sauna wel eens erg blij dat ik geen man ben :D.  

Verder ben ik super jaloers, zo lekker onderuitgezakt op de bank met je hand in je broek gaan zitten.....  :P

Of als je wakker gemaakt word en meteen moet douchen en last hebt van een ochtend erectie om je dood te schamen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt zo zoetjesaan tijd dat ze mannen en vrouwen afschaffen en uni-mensen gaan kweken, zo uit de reageerbuis. Liefst zonder emoties
en in alle kleuren van de regenboog en zonder geloof in wat dan ook.
Zal een hoop gedonder schelen.
Mannen, vrouwen, religies, rassen... ouderwets gedoe. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Nietmeer of het de hormonen zijn?

 

Ik denk dat ze zeker een grote rol meespelen. Wat ik zo lastig vind is het onvoorspelbare van de moods...gister een prima dag en dan ineens...out of the blue valt er somberte over me heen. Voel ik letterlijk mijn oogleden zwaar worden...tja....ik neem waar, observeer, geen oordeel en zo...en ja dat helpt. Maar pfff...verzet helpt niet. Waarom denken ook niet. Vrolijkheid faken ook niet. Euh...er mee zijn dan maar?

Vandaag een goeie dag, wat betreft stemming...ook dingen gedaan die rust geven...ipv uitstellen zaken afhandelen. Ik probeer 'mindfull' te zijn..haha...niet om het belachelijk te maken, want ben bloedserieus daarover. Daar zit voor mij echt de verandering. Niet de oplossing...die is er niet. Heb 'tem je geest' van Ruby Wax herlezen. Dat was weer heel verhelderend.  Ik sta op dit moment niet meer zo in de 'waar is de brand' stand..dat is echt killing...ben nog wel erg bezig..maar dat is oke. Belangrijkste is dat mijn hoofd wat minder dwingend is. Mediteren en alert zijn op mijn eigen brein...

Ik schrijf lekker veel en maak zelfs af en toe wat beeldend werk bij..jaja...is dat helpend? Ofcourse! Dat vertel en doe ik ook met anderen...en sporten doet me nog steeds goed. Heb inmiddels een soort van ritme..in combinatie met veranderd eetpatroon val ik ook af...yeah!

Hou het vast Thee denk ik stiekem...want vasthouden is juist niet wat ik moet doen...maar ik bedoel, onthou dat dit er ook is, naast de blues...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja...dat moet ik ook hier wel melden.

In het weekend, feestje...en terwijl ik wijn inschonk in de keuken voor gasten plopte de gedachte op: hoe was dit ook alweer? Geen zucht...maar meer die gedachte....djie...dat gaat ongemerkt en sneaky...oke...even een moment genomen om te 'onderzoeken'....wat het precies was weet ik niet...maar toch weer een moment van alert blijven. Zo belangrijk. Was lang geleden. Dat is ook het gevaarlijke denk ik....als je langer droog staat...mijn speech die ik kreeg bij de 1 jaars penning nog maar eens gelezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten @Lika

Er is geen weg terug..simpel. Dan is er geen weg meer....ik moet wel eens denken aan Joost Zwagerman...Anthony Bourdain. Ik vergelijk me niet me ze, ben wel fan...maar ik denk af en toe te begrijpen wat hun de stap liet zetten....succesvol..aan de buitenkant...intens lijdend vanbinnen? En waar je denkt dat mildheid komt met de jaren...is het het tegendeel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@GewoonDoen ja, dat zeg je mooi het worden gewoontes...en zo probeer ik het ook te laten zijn...niet te veel over denken, maar doen. 

Nee, vind wijn op zich niet stinken....en durf zelfs die druppel niet....vind alcoholadem wel heel vreselijk.....zelfs als manlief zijn tanden gepoetst heeft...bleh! Kan nog steeds niet begrijpen dat hij het niet rook bij mij. Mijn middelste dochter wel..zelfs na één slok.  Brrr..als ik daar aan terug denk...de kussen die ze me gaf om me te checken....er zit geen schaamte meer op...maar oooo...wat ben ik dankbaar dat ik die tijd achter me heb kunnen laten.

Ik heb ook lang moeite gehad met schrijven...heb het een hele tijd in de ochtend gedaan, nu ligt het boek op tafel...en wat in me opkomt schrijf ik er in. Kan het perfectionisme wat ik daarin had loslaten...de wetenschap dat het me helpt is belangrijker geworden...en guess what..het boek wordt steeds 'mooier'....hoop dat het jou ook gaat lukken op een of andere manier te schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet vastgehouden...maar wel wat stemming betreft een goeie week.  Een drukke week, maar goed mee kunnen dealen. Wat een enorm verschil als de 'waar is de brand' knop uit is. Kan ik ook beter waarnemen wat er met mij gebeurt. Wat ik voel en wat ik denk. En of het klopt en ik er wat mee moet of niet.  

Wat me opbreekt is het onrustige slapen...goed inslapen om dan om een uur of twee wakker te worden en het gevoel te hebben niet meer te slapen. Ik probeer het te accepteren, maar begin te voelen aan mijn lijf en geest dat het vermoeiend is. De 'waar is de brand' knop mag dan wel uit zijn, ik ben nog wel erg druk, met vanalles. Dat speelt zeker mee, samen met de hormonen. Adem in en adem uit is het  motto. Helpt.

En keuzes maken. Me uitspreken. Ook erg helpend. 

Vanavond hier een feestje. Van oudste. Ze drinkt zelf niet en ik heb met manlief de boodschappen gedaan. De eerste keer dat we dat samen doen hahaha! De bekende blauwe, brabantse kratten en de rose bubbels onder schroefdop. Het doet me niet veel terwijl ik er vorige week nog wel wat gedachten bij kreeg. Fijn. 

Ik ervaar mijn nuchter zijn nog steeds als een groot cadeau. Wat ik mezelf cadeau heb kunnen doen. En waarvan mijn man en kinderen ook genieten. Tel mijn zegeningen.

Mooi intervieuw in vk magazine met de partner van Joost Zwagerman. Ik noemde heb vorige week ergens.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D

Ja, dat realiseerde ik me goed dat moment...alsof de adrenaline toevoer stopte zeg maar. 

 

O, samen boodschappen doen...ik vraag me dat altijd af als ik die meestal wat oudere stellen zie waarvan de man de kar duwt samen in de supermarkt, is dat voor de gezellie? Of te helpen? Ik kan me daar zo niks bij voorstellen. Volgens mij is het minstens vijf jaar geleden dat we dit samen deden haha! 

Nee we doen liever andere dingen samen:P

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...