Spring naar bijdragen

Bij welke muziek hou jij het niet droog?


Jan40

Aanbevolen berichten

 

Omdat ik me nu besef dat mijn hechtingsvermogen gewoon stuk is. Ik hecht me stiekem en leg het er gewoon niet dik bovenop.

Maar dan krijg je dit verstuurd van een vriend en dat doet me wel huilen ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ben ontroerd om te lezen dat ik de enige niet ben die hier zo mee zit. Dank je wel voor je mooie herkenbare tekst Rupsje. Voor mij is dit ook het onderwerp waar alles om draait. Hoeveel ik ook geleerd heb over hoe ik geluk in de ander en niet in zelfliefde zocht. Ook bij mij komt dit altijd weer terug. Er is een deel wat ik mis en niet kan vullen met zelfliefde hoe veel er ook veranderd is tov vroeger. Ik kan niet stoppen met geloven dat die liefde er wel is. Als ik die hoop loslaat wat blijft er dan nog over...... Genoeg om te overleven met de zelfliefde die er inmiddels is maar echt gelukkig word ik er niet van. Er zullen mensen zijn die dit een gebrek aan zelfliefde noemen, dat ik er nog niet ben met echt van mezelf houden. Maar ik denk dat dit blijft. Wil het ook niet loslaten die hoop. Hoop om samen met iemand verder te leven. Niet omdat ik het niet zou kunnen alleen maar omdat ik niks liever wil als wel samen.

Over waar ik niet meer en waar ik nog wel in geloof. Ik geloof niet meer in dat iets pas echte liefde is als het voor altijd duurt. Ik geloof ook niet meer in vasthouden en verandering tegen houden. Alles in het heelal is veranderlijk. Ook liefde. Er is wel de hoop dat het voor altijd duurt maar niet de zekerheid of iets wat je aan elkaar beloven kan. Met vasthouden proberen we een moment van geluk te bevriezen en voor altijd te laten duren maar daarmee is de levendigheid eruit. We proberen de ander ook vast te houden en wat geluk was wordt een gevangenis. Liefde gaat stuk als we gaan grijpen en vasthouden. Geen symbiotische relatie van gebondenheid maar vrije liefde echte verbinding. Het is er wel die echte liefde. Ik geef die hoop niet op ook al zijn er heel veel momenten dat die hoop wel bijna weg is. Over de liefde waar mijn hart en geloof in liefde een deuk heeft opgelopen, heel lang heb ik gedacht, het was de ware liefde niet want het ging uit. Maar in dat moment was het wel liefde, alleen het leven gaat verder en dingen worden anders. Daarin vind ik troost of zo. Dat het wel ware liefde was, dat ik het tenminste ooit gekend en ervaren heb. Dat het toen wel echt was ook al ging het uit.

Artikel hierover http://www.mynd.nu/liefde-van-je-leven-verliezen/

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...