bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden (bewerkt) Mogge allen Het niet-drinken gaat lekker, de werkweek drooggeweest, het weekend gaan we drooghouden en de komende werkweek gaan we als een streep door. Ik heb lange tijd in een soort driekwartsmaat gezeten waarbij er op woensdag alweer trek was en "dus" gedronken moest worden. Dit blijkt een totale fabel te zijn 😁 En een vreselijk slechte gewoonte want je voert je eigen verslaving. Ja ik doe het stukje bij beetje en ik ga niet meer meteen op het jaarpact 🤪 de motivatie is een lastig ding om te managen. Ik voel me beregoed dankzij het mountainbiken van gisteren, regelmatig sporten gaat weer een gewoonte worden nu de 2 maanden hittegolf eindelijk over is. (Nou ja, net nadat ik dit schrijf zie ik dat het volgend weekend weer 35 wordt 🫤) 17 uur geleden bewerkt door bumperjim Etty en lady jane reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden DAgpaCT: Mormel Was weer een onrustige nacht dus al vroeg wakker. Voordeel was wel dat ik zin had in pasta, dus dat klaargemaakt ter ontbijt.
lady jane Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden goeiemooiemorgen frummers vroeg wakker vandaag, maar na een prima nacht gelukkig
Yana Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goed bezig BJ! Pasta als ontbijt, hoe moet ik me dat voorstellen @Mormel? Met wat voor saus of kaal? Goedemorgen lieve @lady jane 🌻 lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden @Yana: gewoon een simpele variant op pasta carbonara met gebakken droge worstjes in plaats van spek. Een van mijn simpele snelle gerechtjes dat ik maak als ik in feite geen zin heb om te koken. Voor deze avond is het terug pasta maar dan met een spinazieroomsaus en zalm. Ja, ik eet graag pasta.
Quinn Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden DAgpaCT: Mormel Quinn Lastige dagen, veel emoties en dingen. En morgen start met een nieuw traject. Dus ik lig een beetje overhoop.
Musashi Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goeie morgen, Hier een blij ei omdat ik me terug in vorm heb geslapen. Nog maar eens bevestigd dat ik het alleen al daarvoor wil doen, niet-drinken. Tja, die woensdag hè, die zit er bij mij al sinds altijd in precies. Dat het dan mocht om het midden van de (werk)week te breken. Ik stond vanmorgen op met het idee voor een nieuw plan om vanaf nu op woensdagnamiddag gewoon te doen waar IK ECHT ZIN in heb, zonder alcohol. Gewoon, een paar uur echt voor mezelf en mijn goesting van dat moment. Waar ik mijn normale me-time overal tussendoor moet pakken, gewoon die tijd helemaal nemen voor mij. Lezen, yoga, creatief zijn, tuinieren, wandelen, wellness of wie weet zelfs strijken, opruimen of poetsen mocht ik daar zin in hebben (ja dat gebeurt soms echt). Maar geen sociale, huishoudelijke of familiale verplichting op mij nemen waarvoor ik alcohol nodig heb om het te doorstaan. Sounds like my new plan! DAgpaCT: Mormel Quinn Musashi 👹 Mariposa, Etty en Mormel reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goedemorgen frummers, Vanaf half vier wakker, het waaide heel hard, het dierenspul vond dat genoeg aanleiding om ..... 😡 Afijn, zo tegen zes uur toch nog even in slaap gesukkeld, een paar nachtmerries voor mijn kiezen gekregen en om 8 uur maar opgestaan... Bakje nu en dan blij de zondag in, geen zon, dus geen hoge temperaturen.. Wel wat regen gehad, maar helaas weer niet meer dan een paar druppen. 'Tis niet anders. Mooi, het bakje.
Kaatjemama Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden DAgpaCT: Mormel Quinn Musashi 👹 Kaatje 🌺 goedenmorgen lekker bezig @bumperjim @Mormel elke pasta pasta heerlijk maar ik zo tonnetje rond worden denk 7 minuten geleden zei Musashi: Maar geen sociale, huishoudelijke of familiale verplichting op mij nemen waarvoor ik alcohol nodig heb om het te doorstaan. Sounds like my new plan! Goed plan Neem dit plan voor een deeltje mee @Musashi en @Yanahoe gaat het ? eb @lady janeook goedenmorgen. gister eerder van een verjaardag weggaan dan de rest het schotjes tijd was in gegaan vond het mooi geweest en naar huis gegaan. Wordt er beter in maar toch denk ik wat het ik gemist 🤨 lady jane reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) DAgpaCT: Mormel Quinn Musashi 👹 Kaatje 🌺 Yvonne 15 uur geleden bewerkt door Yvonne
Marjolijn Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden DAgpaCT: Mormel Quinn Musashi 👹 Kaatje 🌺 Yvonne Marjolijn
Rosee Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Ja dat snap ik dat je dat hebt gemist @Kaatjemamaen dat mag ook toch? Dit soort momenten horen er bij maar gaan gelukkig ook weer voorbij. En je hebt het mooi niet gedaan!!!💪
Rosee Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Gisteren wilde iemand me een heel bijzondere, zelf gestookte wiskey laten proeven, 'een slokje maar' want dit was echt uniek. Niet gedaan, maar wat zit het toch allemaal in het leven verweven.
Kaatjemama Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 29 minuten geleden zei Rosee: Ja dat snap ik dat je dat hebt gemist @Kaatjemamaen dat mag ook toch? Dit soort momenten horen er bij maar gaan gelukkig ook weer voorbij. En je hebt het mooi niet gedaan!!!💪 Ja klopt maar dank dat nooit gaat wennen of wel
Kaatjemama Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 27 minuten geleden zei Rosee: Gisteren wilde iemand me een heel bijzondere, zelf gestookte wiskey laten proeven Oei moeilijke momenten 😅
IJsvogel Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Zeg dat wel @Rosee. Ik was bijna af na een etentje. We gingen een kaasplankje delen en de vraag "wilt u daar een portje bij" overviel me. Omdat we het kaasplankje zouden delen kreeg ik even verwarring in mijn hoofd, toen zei ik NEE, zonder overleg met de toetjesdeelpartij 😂. iedereen had minstens 3 alcoholische drankjes bij het eten genomen, maar ik was heel blij met 0.0 omdat ik hoe dan ook bezig zou zijn met de wijn en nu niet. DAgpaCT: Mormel Quinn Musashi 👹 Kaatje 🌺 Yvonne Marjolijn IJsvogel rapilos en Rosee reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) @Kaatjemama: het is niet elke dag pasta. Ik wissel het vooral af met rijst of soep met brood en dat is omdat deze makkelijk af te meten zijn van hoeveelheid als je alleen voor jezelf kookt. Met gekookte aardappels zou dat ook lukken, alleen eet ik dat niet graag en maak ik van aardappels graag stamppot. Edit: Oh ja, de reden dat ik deze nacht weer vroeg wakker was was omdat een van mijn rookmelders afging. Zodra ik het hoorde stond ik snel in mijn blote kont in de betreffende kamer, maar het was vals alarm (vrees dat hij stuk is). Zit ik een kwartier later aan de computer de krant te lezen, passeert mijn broer mij met zijn hoofdtelefoon op. Kennelijk was hij wakker maar had hij niets gehoord. 13 uur geleden bewerkt door Mormel
Kaatjemama Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden A zo @Mormelsnap je nu Over stamppot gesproken stamppot seizoen gaat weer beginnen en volgende week iedereen weer aan werk en naar school en ga ik draadjes vlees maken denk voor het eerst op de bbq ben benieuwd en natuurlijk stamppot erbij 🍂🍁 smiddag een herfst wandeling probeer aan àlles positief te houden en de winterdepressie maar ver weg te houden 😜
Marjolijn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedenavond iedereen/ iemand/......... joehoe.... Groetjes maar weer
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden OK dan is het nu tijd voor k-pop! Met dank aan de Vlinder die de meest absurde k-groepen kent 👌🏼 Zware straf, weet ik, maar dan hadden jullie maar hier moeten zijn om me tegen te houden 😁 Kaatjemama en Bob reageerden hierop 2
Bob Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Grappig, maar zijn er echt mensen die zo'n liedje vaker dan één keer willen horen?
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Nachtpact kaatje 🌺 leuke dingen uitnodiging gehad on te gaan wandelen op de Veluwe binnenkort met me nichtje 🥰
Lika Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik ben hartstikke druk, maar gaat goed. Ben heel blij met mijn nieuwe werkplek. Vanaf januari wil ik vier ipv vijf dagen gaan werken. Dat lijkt me fijn. Ik sport: twee keer per week. Het leven en ik. Op dit moment best okay. Kaatjemama en lady jane reageerden hierop 2
IJsvogel Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Verwarrend onderwerp over alcohol bij zomergasten waarin een psychiater Jim van Os over zijn alcoholverslaving praat. Ik ben heel verbaasd over wat hij zegt. lady jane en Rosee reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden